Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ELEŞTİREL DÜŞÜNME | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı | Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Şenay ÇAYLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgi edinme, sorgulama, nesnel ve doğru analiz etme, bilimsel temellendirme, aktarma ve yapılandırma süreçleri hakkında farkındalık, güvenilirlik ve tutarlılık kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel ve üst düzey düşünme becerileri (Yaratıcı düşünme - Yansıtıcı düşünme - Derin düşünme - Hipotez odaklı düşünme - Eleştirel düşünme),Üstbiliş: Kendi düşüncelerinin farkında olma, sorumluluk alma, planlama, değerlendirme, karar verme ve kontrol etme becerileri,Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri,Şüphecilik ve Sorgulama Derin ve Etkili Sorgulama: Etkili sorular sorarak düşünme mekanizmasını harekete geçirmek,Analiz Etme ve Araştırma: Sorunların nedenini inceleme, Süreçleri sorgulayarak ve analiz ederek değer yaratmak,Reflection: How can I make a work more effective? To be aware of thinking,Geribildirim Verme (Yapıcı Geri Bildirim): Yapılan iş hakkında düşündürme, yazılı ve sözlü geri bildirim vererek yol gösterme ve farkındalık yaratma, Geri bildirimle öğrenme,Ara Sınav,Karşıt görüş ve farklı bakış açıları geliştirme: Kendi görüşüyle birlikte karşıt görüşü de savunabilme, süreçleri, olayları veya sorunları farklı açılardan değerlendirebilme.,Onay Önyargısı: İçgörü oluşturma ve karar verme,İstihdam ve Eleştirel Düşünme: Etkili iletişim ve etkili dinleme,Eleştirel Düşünmenin İstihdama Katkısı: Müşteri ilişkilerine, rekabete ve verimliliğe katkısı,Meta-Öğrenme: Öğrenmeyi Öğrenme - Disiplinler arası hareketliliği geliştirme,Final Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Temel ve üst düzey düşünme becerileri Düşünme kavramı ve eleştirel düşünme becerisi Eleştirel Düşünme becerisinin İşlevleri: • Şüphe ve Şüphecilik • Sorgu • Analiz ve Araştırma • Yansıma - Öz Değerlendirme • Dinleme - Kendini ifade etme - Karşı çıkma - Fikirlerini savunma • Geri bildirimde bulunun • Onay yanlılığı farkındalığı • Farklı bakış açıları geliştirmek • Refleks Üstbiliş ve meta öğrenme: • Bilgiye erişmenin yollarını geliştirmek • Bilgiyi yeniden yapılandırmak, bilgiyi birçok yönden değerlendirmek ve mantıklı ve etik bir sonuca varmak, bilgiyi derinleştirmek • Disiplinlerarası ilişki: Bağlamın önemi, ilişkilendirme, bilgide karşılaştırma İstihdamda eleştirel düşünme: • Verimliliğe katkı • Rekabet gücüne katkı • Müşteri ilişkilerine katkı Eleştirel düşünme ve kültür arasındaki ilişki Eleştirel düşünme ve kuşak ilişkisi Eleştirel düşünme ve yapay zeka | 1, 3, 8 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel ve üst düzey düşünme becerileri (Yaratıcı düşünme - Yansıtıcı düşünme - Derin düşünme - Hipotez odaklı düşünme - Eleştirel düşünme) | |
2 | Üstbiliş: Kendi düşüncelerinin farkında olma, sorumluluk alma, planlama, değerlendirme, karar verme ve kontrol etme becerileri | |
3 | Eleştirel düşünme becerisi kavramı ve işlevleri | |
4 | Şüphecilik ve Sorgulama Derin ve Etkili Sorgulama: Etkili sorular sorarak düşünme mekanizmasını harekete geçirmek | |
5 | Analiz Etme ve Araştırma: Sorunların nedenini inceleme, Süreçleri sorgulayarak ve analiz ederek değer yaratmak | |
6 | Reflection: How can I make a work more effective? To be aware of thinking | |
7 | Geribildirim Verme (Yapıcı Geri Bildirim): Yapılan iş hakkında düşündürme, yazılı ve sözlü geri bildirim vererek yol gösterme ve farkındalık yaratma, Geri bildirimle öğrenme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karşıt görüş ve farklı bakış açıları geliştirme: Kendi görüşüyle birlikte karşıt görüşü de savunabilme, süreçleri, olayları veya sorunları farklı açılardan değerlendirebilme. | |
10 | Onay Önyargısı: İçgörü oluşturma ve karar verme | |
11 | İstihdam ve Eleştirel Düşünme: Etkili iletişim ve etkili dinleme | |
12 | Eleştirel Düşünmenin İstihdama Katkısı: Müşteri ilişkilerine, rekabete ve verimliliğe katkısı | |
13 | Meta-Öğrenme: Öğrenmeyi Öğrenme - Disiplinler arası hareketliliği geliştirme | |
14 | Final Sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |