Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İdil TAMER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İdil TAMER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin gerek kendi gerek diğer insanların davranışlarının sebep ve sonuçlarını tartışabilecek kavramlara hâkim olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bir bilim olarak davranış bilimleri,Davranış Yaklaşımları,İhtiyaçlar ve Motivasyon,İnanç ve Değerler,Algılama ve Tutum,Duygular,Öğrenme,Kişilik,Sosyal Etki,Uyma Davranışı,Grup Süreçleri,Kültür ve Davranış,Stres ve Baş Etme Yolları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İnsan davranışını şekillendiren unsurları açıklayabilecektir. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
1.1 İnsan davranışını şekillendiren farklı yaklaşımları karşılaştırır. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
1.2 Motivasyon kaynaklarını belirler. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
1.3 Öğrenme ve davranış şekillendirme süreçlerini açıklar. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
2. Kültürün insan davranışı üzerindeki etkisini açıklayabilecektir | 1, 12, 15, 7 | A, C |
2.1 Kültürel varsayımları genel hatlarıyla açıklar. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
2.2 Kültürel farklılıkları ayırt eder. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
2.3 Kültür ve davranış ilişkisini gösterir. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
2.4 Sosyal ve bireysel etkileri karşılaştırır. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
3. Kişilerarası ilişkileri etkileyen durumları keşfedebilecektir. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
3.1 Etkin ve etkili olmayan iletişimi ayırt eder. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
3.2 Kullanacağı çatışma yönetimi stratejilerini belirler. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
3.3 Kişilerarası farklılıkları açıklar. | 1, 12, 15, 7 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 15: Problem Çözme, 7: Rol Oynama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bir bilim olarak davranış bilimleri | |
2 | Davranış Yaklaşımları | |
3 | İhtiyaçlar ve Motivasyon | |
4 | İnanç ve Değerler | |
5 | Algılama ve Tutum | |
6 | Duygular | |
7 | Öğrenme | |
8 | Kişilik | |
9 | Sosyal Etki | |
10 | Uyma Davranışı | |
12 | Grup Süreçleri | |
13 | Kültür ve Davranış | |
14 | Stres ve Baş Etme Yolları |
Kaynak |
1. Approach to Psychology. William E. Glassman , Marilyn Hadad. Open Univ Pr; 6 Edition 2. Understanding Psychology. Robert S Feldman. McGraw-Hill Education. 13th Edition 3. Social Psychology Elliot Aronson, Timothy D. Wilson, Robin M. Akert, Samuel R. Sommers. Pearson; 9 edition. |
Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |