Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÖNETSEL BECERİ GELİŞTİRME-Güz Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin daha önceki derslerde öğrenmiş olduğu işletme kavram ve teorilerini, bir simülasyon programı vasıtasıyla sentezleme ve uygulamaya aktarabilme becerilerini geliştirmektir. Dönem boyunca, teorik bilgileri hatırlamanın yanı sıra işletme teorilerini gerçek iş problemlerine uygulayabilecek, sektördeki rekabetle başa çıkma becerileri geliştireceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi,Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi ,Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi,İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi,1. Tur,2. Tur,3. Tur,4. Tur,Etik Karar Verme ve 5. Tur,6. Tur,7. Tur,8. Tur,Yönetim Kuruluna Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Bir işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmenin zorluğunu anlayabilecektir.21, 5, 6A
1.1 İşletme faaliyetleri için gerekli kaynakları tanımlar.
1.2 İşletme fonksiyonları ve bu fonksiyonların birbiri ile olan ilişkisini analiz eder.
1.3 Görev çevresi ve işletme arasındaki ilişkiyi tartışır.
2 Bireysel/takım performansını değerlendirebilecek ve söz konusu performansların önemini kavrayacaktır.21, 5, 6A
2.1 Takım içerisinde rolünü/performansını değerlendirir.
2.2 İşbirliği yapmanın önemini kavrar ve sorumluluklarını ayırd eder.
2.3 Takım çalışmasının dinamiklerini analiz eder.
3 İşletme fonksiyonları ile ilgili her veriyi, şimdiki ve gelecekteki durumu için analiz edebilecektir. 21, 5, 6A
3.1 Gelir tablosunu okur.
3.2 Bilançoyu okur.
3.3 Endüstri raporlarını okur ve şirket performansını dengeli kurumsal karne ve boyutları çerçevesinde değerlendirir.
4 Etik karar verme sürecini uygulayabilecektir.21, 5, 6A
4.1 Etik karar verme sürecini tanımlar.
4.2 Etik kararların sonuçlarını tartışır.
5 Öğrenci, paydaş yönetimini ifade edebilir.21, 5, 6A
5.1 Paydaş beklentileri ve rekabet avantajı çerçevesinde etik kararları değerlendirir.
5.2 Kar maksimizasyonu yapmayı öğrenir.
5.3 İflas şartlarını öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi
3Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi
4Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi
5İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi
61. Tur
72. Tur
83. Tur
94. Tur
10Etik Karar Verme ve 5. Tur
116. Tur
127. Tur
138. Tur
14Yönetim Kuruluna Sunum
Kaynak
Capsim Foundation-Simulasyon Programı Capsim Simulation kullanım rehberi
Smart Business Plan e-book - Master Steve Silk Road Publishing (Toronto, Canada) Understanding Management- Richard Daft -Cengage Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8324
Proje Sunumu / Seminer4520
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)136
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(136/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YÖNETSEL BECERİ GELİŞTİRME-Güz Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilerin daha önceki derslerde öğrenmiş olduğu işletme kavram ve teorilerini, bir simülasyon programı vasıtasıyla sentezleme ve uygulamaya aktarabilme becerilerini geliştirmektir. Dönem boyunca, teorik bilgileri hatırlamanın yanı sıra işletme teorilerini gerçek iş problemlerine uygulayabilecek, sektördeki rekabetle başa çıkma becerileri geliştireceklerdir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse Giriş,İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi,Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi ,Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi,İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi,1. Tur,2. Tur,3. Tur,4. Tur,Etik Karar Verme ve 5. Tur,6. Tur,7. Tur,8. Tur,Yönetim Kuruluna Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Bir işletmeyi başarılı bir şekilde yönetmenin zorluğunu anlayabilecektir.21, 5, 6A
1.1 İşletme faaliyetleri için gerekli kaynakları tanımlar.
1.2 İşletme fonksiyonları ve bu fonksiyonların birbiri ile olan ilişkisini analiz eder.
1.3 Görev çevresi ve işletme arasındaki ilişkiyi tartışır.
2 Bireysel/takım performansını değerlendirebilecek ve söz konusu performansların önemini kavrayacaktır.21, 5, 6A
2.1 Takım içerisinde rolünü/performansını değerlendirir.
2.2 İşbirliği yapmanın önemini kavrar ve sorumluluklarını ayırd eder.
2.3 Takım çalışmasının dinamiklerini analiz eder.
3 İşletme fonksiyonları ile ilgili her veriyi, şimdiki ve gelecekteki durumu için analiz edebilecektir. 21, 5, 6A
3.1 Gelir tablosunu okur.
3.2 Bilançoyu okur.
3.3 Endüstri raporlarını okur ve şirket performansını dengeli kurumsal karne ve boyutları çerçevesinde değerlendirir.
4 Etik karar verme sürecini uygulayabilecektir.21, 5, 6A
4.1 Etik karar verme sürecini tanımlar.
4.2 Etik kararların sonuçlarını tartışır.
5 Öğrenci, paydaş yönetimini ifade edebilir.21, 5, 6A
5.1 Paydaş beklentileri ve rekabet avantajı çerçevesinde etik kararları değerlendirir.
5.2 Kar maksimizasyonu yapmayı öğrenir.
5.3 İflas şartlarını öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse Giriş
2İşletmeye ilişkin genel kavramlar ve Simülasyon Egzersizi
3Stratejik Yönetim ve Simülasyon Egzersizi
4Finansal Yönetim and Simülasyon Egzersizi
5İnsan Kaynakları ve Toplam Kalite Yönetimi/Simülasyon Egzersizi
61. Tur
72. Tur
83. Tur
94. Tur
10Etik Karar Verme ve 5. Tur
116. Tur
127. Tur
138. Tur
14Yönetim Kuruluna Sunum
Kaynak
Capsim Foundation-Simulasyon Programı Capsim Simulation kullanım rehberi
Smart Business Plan e-book - Master Steve Silk Road Publishing (Toronto, Canada) Understanding Management- Richard Daft -Cengage Learning

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46