Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öz geçmiş ,Kelime Türleri ,Birleşik Kelimelerin Yazılışı ,Fiil Çatıları ,Vurgu ,Kelime Grupları ,Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ,Paragraf ,Sözlü Anlatım Türleri ,Anlatım Bozuklukları I ,Anlatım Bozuklukları II,Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler ,Cümle Çeşitleri ,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır. | 1, 2 | A |
2. Kelime türleri ve gruplarını irdeler. | 1, 2 | A |
3. Cümlenin ögelerini belirler. | 1, 2 | A |
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder. | 1, 2 | A |
5. Anlatım özelliklerini yorumlar. | 1, 2 | A |
6. Yazım kurallarını tanımlar. | 1, 2 | A |
7. Anlatım biçimlerini örnekler. | 1, 2 | A |
8. Anlatım türlerini ayırt eder. | 1, 2 | A |
9. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir. | 1, 2 | A |
10. Türkçe sözlükleri kullanır. | 1, 2 | A |
11. Şiir çözümlerini yapar. | 1, 2 | A |
12. Hikaye çözümlerini yapar. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öz geçmiş | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
2 | Kelime Türleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
3 | Birleşik Kelimelerin Yazılışı | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
4 | Fiil Çatıları | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
5 | Vurgu | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
6 | Kelime Grupları | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
7 | Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
8 | Paragraf | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
9 | Sözlü Anlatım Türleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
10 | Anlatım Bozuklukları I | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
11 | Anlatım Bozuklukları II | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
12 | Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
13 | Cümle Çeşitleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
Kaynak |
Konu ile ilgili bazı makale ve dijital dokümanlar. |
1. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 2. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | ||||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |