Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TOPLUMSAL CİNSİYET VE EKONOMİ | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hatice KARAHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyetin ekonomideki rolünü, eşitsizlik bağlamındaki meseleler eşliğinde incelemektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Temel Kavramlar,Geçmişten Bugüne Perspektifler,Ekonomik Bir Birim Olarak Aile,Feminist İktisat Perspektifi,Cinsiyet ve İşgücü: Temel Dinamikler,Kadınların İşgücüne Katılımı,İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları,Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları,Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları,İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori,Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları,Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar,Proje sunumları,Proje sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Toplumsal cinsiyetin ekonomik temellerini teorik bir perspektiften açıklayabilecektir. | 1, 14, 3 | A |
1.1. Konuya dair temel kavramlara hakim olur. | ||
1.2 Geçmişten bugüne toplumsal cinsiyete bakışı anlatır. | ||
1.3 Ailenin iktisadi rolünü değerlendirir. | ||
2. İşgücündeki cinsiyet temelli dinamikleri açıklayabilecektir. | 1, 14, 3 | A |
2.1 Kadınların işgücüne katılımına dair unsurları analiz eder. | ||
2.2 İş piyasası çıktılarındaki cinsiyet farklılıklarını değerlendirir. | ||
3. Cinsiyet temelli eşitsizlikleri ve ayrımcılıkları anlayabilecektir. | 1, 14, 3 | A |
3.1 Cinsiyet bağlamında eğitim kazanımları arasındaki farklılıkları analiz eder. | ||
3.2 Cinsiyete bağlı ücret eşitsizliklerini değerlendirir. | ||
3.3 İşgücü piyasasındaki ayrımcılıklara dair teorilere hakim olur. | ||
4. Toplumsal cinsiyet konularında politika geliştirebilecektir. | 1, 3 | A |
4.1 İşgücü piyasasında cinsiyet eşitliği için öneriler geliştirir. | ||
4.2 Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini azaltacak politikalar geliştirir. | ||
5. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (SKA) kapsamında 5. amaç olan cinsiyet eşitliği ve kadının güçlendirilmesine dair farkındalığa katkıda bulunabilecektir. | 1, 12, 2, 3 | A |
5.2 Toplumsal eşitlik ve kadının güçlendirilmesi konularında küresel iyi uygulamaları inceler. | ||
5.3 Yaşadığı toplumda cinsiyet eşitliğine dair farkındalığı ve çabası olan bir birey/profesyonel olur. |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Temel Kavramlar | |
2 | Geçmişten Bugüne Perspektifler | |
3 | Ekonomik Bir Birim Olarak Aile | |
4 | Feminist İktisat Perspektifi | |
5 | Cinsiyet ve İşgücü: Temel Dinamikler | |
6 | Kadınların İşgücüne Katılımı | |
7 | İş Piyasasında Cinsiyet Farklılıkları | |
8 | Eğitim Kazanımlarında Cinsiyet Farklılıkları | |
9 | Cinsiyete Dayalı Ücret Farklılıkları | |
10 | İş Piyasasında Ayrımcılık: Teori | |
11 | Irk, Din ve Sınıf Bazlı Cinsiyet Ayrımcılıkları | |
12 | Ayrımcılık ve Cinsiyet Eşitsizliğine Karşı Politikalar | |
13 | Proje sunumları | |
14 | Proje sunumları |
Kaynak |
Francine D. Blau and Anne E. Winkler, The Economics of Women, Men, and Work, 8th ed. (New York: Oxford, 2018) |
Saul D. Hoffman and Susan L. Averett, Women and the Economy: Family, Work, and Pay, 3rd ed. (London: Palgrave, 2016) World Bank. 2012. World Development Report 2012 : Gender Equality and Development. World Bank. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
0 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
0 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
0 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
0 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
0 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
0 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
0 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
0 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
0 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |