Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZAKERE YÖNETİMİ VE PROBLEM ÇÖZME-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, öğrencilerde iş odaklı müzakerelere kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısı kazandırmayı, müzakere teorisini ve etkili bir müzakereci olmak için gerekli beceriler öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzakere kavramı,Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri,Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri,Müzakere: Strateji ve Planlama,Müzakerelerde Etik ,Algı, Biliş ve Duygu,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması,Müzakere ve İletişim,Müzakere ve Güç,Müzakerede İlişkiler,Çok taraflı müzakereler,Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar, Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, çatışma ve çatışma yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
1.1. Öğrenci, örgütlerde çatışma ve çatışma türlerini tanımlar.
1.2. Öğrenci, işletmelerde çatışmalara yol açan nedenleri açıklar.
1.3. Öğrenci, işletmelerdeki işlevsel ve işlevsel olmayan çatışmaların etkilerini tanımlar.
1.4. Öğrenci, çatışma çözüm stratejilerini tanımlar.
2. Öğrenci, müzakere ve müzakere yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A
2.1. Öğrenci müzakere ve müzakere türlerini tanımlar.
2.2. Öğrenci rekabetçi (kazan-kaybet) pazarlığın temel dinamiklerini açıklar.
2.3. Öğrenci bütünleştirici (kazan-kazan) müzakerenin temel dinamiklerini açıklar.
2.4. Öğrenci, müzakerecilerin müzakereye hazırlanmak için yapması gereken temel ön çalışmayı açıklar.
2.5. Öğrenci müzakereyi çevreleyen etik standartları ve kriterleri açıklar.
3. Öğrenci, müzakerenin temel psikolojik alt süreçlerini tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A
3.1. Öğrenci müzakerede algının temel süreçlerini tanımlar.
3.2. Öğrenci, müzakerecilerin ortak bilişsel ve yargılama önyargılarını açıklar.
3.3. Öğrenci duyguların müzakereleri nasıl etkileyebileceğini açıklar.
4. Öğrenci, müzakerede iletişim dinamiklerini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
4.1. Öğrenci bir müzakerede neyin iletildiğini ve insanların nasıl iletişim kurduğunu tartışır.
4.2. Öğrenci müzakere sırasında iletişimin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
4.3. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçlar tanımlar.
5. Öğrenci, müzakerede iletişim ve güç dinamiklerini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1. Öğrenci ilişkinin müzakere dinamiklerini nasıl değiştirdiğini açıklar.
5.2. Öğrenci müzakerede farklı ilişki biçimlerinin nasıl oluştuğunu açıklar.
5.3. Öğrenci herhangi bir müzakere ilişkisinde itibarın, güvenin ve adaletin oynadığı kritik rolleri açıklar.
5.4. Öğrenci, müzakerelerde "gücü" tanımlamaya yönelik farklı yaklaşımları ve gücün müzakere için neden kritik olduğunu tartışır.
6. Öğrenci, ilişkilerin ve iletişimin müzakere sürecini ve sonuçlarını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
6.1. Öğrenci, müzakerecilerin birbirleriyle olan doğrudan ve dolaylı geçmiş deneyimlerinin etkilerini açıklar.
6.2. Öğrenci müzakerede güvenin etkilerini tartışır.
6.3. Öğrenci müzakerede adalet algısının etkilerini açıklar.
6.4. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçları açıklar.
7. Öğrenci, birden fazla tarafla müzakere etmenin karmaşıklığını ve bu taraflarla müzakere yaparken kişinin kendi pazarlık pozisyonunu nasıl kullanabileceğini tartışabilecektir. 10, 16, 9A
7.1. Öğrenci çok partili müzakerelerin neden daha karmaşık hale geldiğini açıklıyor.
7.2. Öğrenci etkili bir çok taraflı müzakereyi yönetmenin temel aşamalarını açıklar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzakere kavramı-
2Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri-
3Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri-
4Müzakere: Strateji ve Planlama
5Müzakerelerde Etik -
6Algı, Biliş ve Duygu
7Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması
8Müzakere ve İletişim
9Müzakere ve Güç
10Müzakerede İlişkiler
11Çok taraflı müzakereler
12Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere
13Müzakerelerde En İyi Uygulamalar
14 Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler
Kaynak
Ders Kitabı : 1. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2021). Essentials of Negotiation, 7. Basım , McGraw-Hill Education.
Diğer Kaynaklar: 1) Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in. Penguin. 2) Ury, W. (1991). Getting Past No: Negotiating with Difficult People. New York: Bantam Books 3) Ury, W. (2007). The Power of a Positive No. Hodder & Stoughton.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21530
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜZAKERE YÖNETİMİ VE PROBLEM ÇÖZME-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, öğrencilerde iş odaklı müzakerelere kapsamlı ve profesyonel bir bakış açısı kazandırmayı, müzakere teorisini ve etkili bir müzakereci olmak için gerekli beceriler öğretmeyi hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Müzakere kavramı,Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri,Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri,Müzakere: Strateji ve Planlama,Müzakerelerde Etik ,Algı, Biliş ve Duygu,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması,Müzakere ve İletişim,Müzakere ve Güç,Müzakerede İlişkiler,Çok taraflı müzakereler,Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere,Müzakerelerde En İyi Uygulamalar, Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, çatışma ve çatışma yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.10, 16, 9A
1.1. Öğrenci, örgütlerde çatışma ve çatışma türlerini tanımlar.
1.2. Öğrenci, işletmelerde çatışmalara yol açan nedenleri açıklar.
1.3. Öğrenci, işletmelerdeki işlevsel ve işlevsel olmayan çatışmaların etkilerini tanımlar.
1.4. Öğrenci, çatışma çözüm stratejilerini tanımlar.
2. Öğrenci, müzakere ve müzakere yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A
2.1. Öğrenci müzakere ve müzakere türlerini tanımlar.
2.2. Öğrenci rekabetçi (kazan-kaybet) pazarlığın temel dinamiklerini açıklar.
2.3. Öğrenci bütünleştirici (kazan-kazan) müzakerenin temel dinamiklerini açıklar.
2.4. Öğrenci, müzakerecilerin müzakereye hazırlanmak için yapması gereken temel ön çalışmayı açıklar.
2.5. Öğrenci müzakereyi çevreleyen etik standartları ve kriterleri açıklar.
3. Öğrenci, müzakerenin temel psikolojik alt süreçlerini tanımlayabilecektir. 10, 16, 9A
3.1. Öğrenci müzakerede algının temel süreçlerini tanımlar.
3.2. Öğrenci, müzakerecilerin ortak bilişsel ve yargılama önyargılarını açıklar.
3.3. Öğrenci duyguların müzakereleri nasıl etkileyebileceğini açıklar.
4. Öğrenci, müzakerede iletişim dinamiklerini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
4.1. Öğrenci bir müzakerede neyin iletildiğini ve insanların nasıl iletişim kurduğunu tartışır.
4.2. Öğrenci müzakere sırasında iletişimin nasıl geliştirilebileceğini açıklar.
4.3. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçlar tanımlar.
5. Öğrenci, müzakerede iletişim ve güç dinamiklerini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
5.1. Öğrenci ilişkinin müzakere dinamiklerini nasıl değiştirdiğini açıklar.
5.2. Öğrenci müzakerede farklı ilişki biçimlerinin nasıl oluştuğunu açıklar.
5.3. Öğrenci herhangi bir müzakere ilişkisinde itibarın, güvenin ve adaletin oynadığı kritik rolleri açıklar.
5.4. Öğrenci, müzakerelerde "gücü" tanımlamaya yönelik farklı yaklaşımları ve gücün müzakere için neden kritik olduğunu tartışır.
6. Öğrenci, ilişkilerin ve iletişimin müzakere sürecini ve sonuçlarını nasıl etkileyebileceğini açıklayabilecektir. 10, 16, 9A
6.1. Öğrenci, müzakerecilerin birbirleriyle olan doğrudan ve dolaylı geçmiş deneyimlerinin etkilerini açıklar.
6.2. Öğrenci müzakerede güvenin etkilerini tartışır.
6.3. Öğrenci müzakerede adalet algısının etkilerini açıklar.
6.4. Öğrenci herhangi bir müzakerede iletişim süreçlerinin nasıl iyileştirilebileceğine ilişkin pratik araçları açıklar.
7. Öğrenci, birden fazla tarafla müzakere etmenin karmaşıklığını ve bu taraflarla müzakere yaparken kişinin kendi pazarlık pozisyonunu nasıl kullanabileceğini tartışabilecektir. 10, 16, 9A
7.1. Öğrenci çok partili müzakerelerin neden daha karmaşık hale geldiğini açıklıyor.
7.2. Öğrenci etkili bir çok taraflı müzakereyi yönetmenin temel aşamalarını açıklar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Müzakere kavramı-
2Dağıtıcı Pazarlık Stratejisi ve Taktikleri-
3Bütünleştirici Müzakere Stratejisi ve Taktikleri-
4Müzakere: Strateji ve Planlama
5Müzakerelerde Etik -
6Algı, Biliş ve Duygu
7Müzakerelerde En İyi Uygulamalar / Örnek olay çalışması
8Müzakere ve İletişim
9Müzakere ve Güç
10Müzakerede İlişkiler
11Çok taraflı müzakereler
12Uluslararası ve Kültürlerarası Müzakere
13Müzakerelerde En İyi Uygulamalar
14 Son tekrarlar ve ileriye yönelik öneriler
Kaynak
Ders Kitabı : 1. Lewicki, R. J., Barry, B., & Saunders, D. M. (2021). Essentials of Negotiation, 7. Basım , McGraw-Hill Education.
Diğer Kaynaklar: 1) Fisher, R., Ury, W. L., & Patton, B. (2011). Getting to yes: Negotiating agreement without giving in. Penguin. 2) Ury, W. (1991). Getting Past No: Negotiating with Difficult People. New York: Bantam Books 3) Ury, W. (2007). The Power of a Positive No. Hodder & Stoughton.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46