Dersin amacı; dünyada üretim ve hizmet kurumlarından, kamu kurumları ve kar amacı olmayan oluşumlara kadar mükemmele ulaşmanın temel yolu olarak benimsenen toplam kalite anlayışının benimsetilerek, farklı kurumsal uygulamalarla içselleştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri,Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık,Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite,Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi,Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Ara sınav,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi,Kurumsal iletişimde kalite,Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi,Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi,Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler,Değerlendirme / Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanılar
1.2 Kalite kavramını tanımlar
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslayabilir
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
2.2 Süreç yönetimini açıklar
2.3 Süreç yönetiminin geliştirmenin temel öğelerini anlayabilir
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir
A, D, E
3.1 Kalite kapsamında müşterileri tanımlar
3.2 Müşterilerin kalite beklentisini tanımlar
3.3 Kalite ve müşteri ilişkisini açıklar
4. Kalite güvence sistemlerini uygulayabilecektir
A, D, E
4.1 Kalite güvence sistemini tanımlar
4.2 Kalite güvence sistemlerini açıklar
4.3 Kalite güvence sistemi oluşturur
5. Sorun çözme yetisine sahip olabilecektir
A, D, E
5.1 İstatistiksel kalite kontrolü yapabilir
5.2 Kalite kontrol çizelgelerini yorumlar
5.3 Kalite kontrol stratejsi oluşturur
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri
2
Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık
3
Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite
4
Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi
5
Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri
6
Halkla ilişkilerde kalite modelleri
7
Halkla ilişkilerde kalite modelleri
8
Ara sınav
9
Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi
10
Kurumsal iletişimde kalite
11
Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi
12
Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi
13
Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler
14
Değerlendirme / Ders tekrarı
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
3
10
30
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
10
10
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
10
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
15
15
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
12
12
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
24
24
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Fatih Baha AYDIN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı; dünyada üretim ve hizmet kurumlarından, kamu kurumları ve kar amacı olmayan oluşumlara kadar mükemmele ulaşmanın temel yolu olarak benimsenen toplam kalite anlayışının benimsetilerek, farklı kurumsal uygulamalarla içselleştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri,Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık,Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite,Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi,Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Halkla ilişkilerde kalite modelleri,Ara sınav,Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi,Kurumsal iletişimde kalite,Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi,Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi,Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler,Değerlendirme / Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanılar
1.2 Kalite kavramını tanımlar
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslayabilir
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
2.2 Süreç yönetimini açıklar
2.3 Süreç yönetiminin geliştirmenin temel öğelerini anlayabilir
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir
A, D, E
3.1 Kalite kapsamında müşterileri tanımlar
3.2 Müşterilerin kalite beklentisini tanımlar
3.3 Kalite ve müşteri ilişkisini açıklar
4. Kalite güvence sistemlerini uygulayabilecektir
A, D, E
4.1 Kalite güvence sistemini tanımlar
4.2 Kalite güvence sistemlerini açıklar
4.3 Kalite güvence sistemi oluşturur
5. Sorun çözme yetisine sahip olabilecektir
A, D, E
5.1 İstatistiksel kalite kontrolü yapabilir
5.2 Kalite kontrol çizelgelerini yorumlar
5.3 Kalite kontrol stratejsi oluşturur
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Toplam kalite yönetimi kavramı ve ortaya çıkış sebepleri
2
Toplam kalite yönetiminde müşteri odaklılık
3
Ürün ve hizmet üretiminde mükemmelliğe ulaşmada kalite
4
Toplam kalite sürecinin vizyon ve misyonla ilişkilendirilmesi
5
Mükemmellik modeli ve kurumsal değeri
6
Halkla ilişkilerde kalite modelleri
7
Halkla ilişkilerde kalite modelleri
8
Ara sınav
9
Halkla ilişkiler etkinlik ve stratejilerinde toplam kalite yönetimi
10
Kurumsal iletişimde kalite
11
Kurumsal iletişimde verimliliğin arttırılmasında sürekli iyileştirme ve gelişmenin
önemi
12
Kalite ve İnovasyon: Yaratıcılığın karlılığa dönüştürülmesi
13
Kurumsal kalite ve uygulamadan örnekler
14
Değerlendirme / Ders tekrarı
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.