Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NİCEL YÖNTEMLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere belirlenmiş bir araştırma problemini (temel veya uygulamalı) ele almak için gerekli bilgileri belirlemek ve bu anlayışı kullanarak eyleme dönüştürülebilir bir araştırma teklifi geliştirmek ve kullanmak için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse genel bakış ve giriş,Araştırma, yansıtıcı günlükler ve bu kitabın amacı,Bir araştırma fikri oluşturmak ve araştırma teklifinizi geliştirmek,Literatürü eleştirel olarak gözden geçirmek,Araştırma felsefesini ve teori geliştirmeye yönelik yaklaşımları anlamak,Araştırma tasarımının formüle edilmesi,Erişim ve araştırma etiğinin müzakere edilmesi,Örneklerin seçilmesi,İkincil verilerin elde edilmesi ve değerlendirilmesi,Gözlem kullanarak birincil verileri toplama,Görüşmeler ve günlükler kullanarak birincil verilerin toplanması,Anketleri kullanarak birincil verileri toplama,Verileri niceliksel olarak analiz etme,Verileri niceliksel olarak analiz etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İşletme araştırma problemlerine ilişkin ileri düzey anlayış kazanabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
1.1 Araştırma metodolojilerini tanımlar | ||
1.2 Nitel ve nicel analizi açıklar | ||
1.3 Bir araştırma projesini değerlendirir | ||
2. Tanımlanmış bir işletme problemini kısa ve öz bir araştırma problemine/problemlerine dönüştürebilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
2.1 Araştırma problemini kapsamlı bir araştırmaya dönüştürür | ||
2.2 İncelenen sorunu çözmek için gerekli bilgileri içeren bir araştırma özeti oluşturur | ||
2.3 Hedefleri olan bir araştırma özeti oluşturur | ||
3. Yerel veya uluslararası düzeyde uygulamaya yönelik bir araştırma önerisini tamamlayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
3.1 İncelenen problem hakkında halihazırda bilinenlerin tam olarak anlaşılmasını sağlamak için gerekli derinlikte literatür taraması içeren bir araştırma teklifi hazırlar | ||
3.2 İncelenmekte olan soruna ilişkin araştırmanın tasarımını içeren bir araştırma teklifi hazırlar | ||
3.3 Araştırmanın veri toplama yöntemi, örnekleme yöntemi ve analiz yöntemini içeren bir araştırma önerisi hazırlar | ||
3.4 Önerilen araştırma ve bütçenin her aşaması için gösterge niteliğinde bir zaman çerçevesi hazırlar | ||
4. Uluslararası sınırlar ötesinde iş araştırması yürütmeye özgü konulara ilişkin geniş bir anlayış uygulayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
4.1 Araştırma yaparken kültürel, coğrafi ve dilsel zorlukları çözmek için kullanacağı strateji ve yaklaşımları açıklar | ||
4.2 Araştırma yaparken karşılaşabileceği finansal zorlukları çözmek için kullanacağı strateji ve yaklaşımları açıklar. | ||
4.3 Bir araştırma projesinin tasarım, uygulama ve değerlendirme aşamalarını çözmek için kullanılabilecek strateji ve yaklaşımları açıklar | ||
5. Araştırma yaparken etik davranışın önemini dikkate alabilecektir | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
5.1 Etik davranışın iş ilişkileri ve potansiyel katılımcılar üzerindeki potansiyel etkilerini açıklar | ||
5.2 Kültürel farklılıklara duyarlılığı anlar | ||
5.3 Bir araştırma projesinin tasarımı, analizi, değerlendirilmesi ve raporlanmasında dürüstlük ve doğruluğun öneminin farkına varır |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış ve giriş | |
2 | Araştırma, yansıtıcı günlükler ve bu kitabın amacı | |
3 | Bir araştırma fikri oluşturmak ve araştırma teklifinizi geliştirmek | |
4 | Literatürü eleştirel olarak gözden geçirmek | |
5 | Araştırma felsefesini ve teori geliştirmeye yönelik yaklaşımları anlamak | |
6 | Araştırma tasarımının formüle edilmesi | |
7 | Erişim ve araştırma etiğinin müzakere edilmesi | |
8 | Örneklerin seçilmesi | |
9 | İkincil verilerin elde edilmesi ve değerlendirilmesi | |
10 | Gözlem kullanarak birincil verileri toplama | |
11 | Görüşmeler ve günlükler kullanarak birincil verilerin toplanması | |
12 | Anketleri kullanarak birincil verileri toplama | |
13 | Verileri niceliksel olarak analiz etme | |
14 | Verileri niceliksel olarak analiz etme |
Kaynak |
[1] Research Methods for Business Students, Mark NK Saunders, Philip Lewis, and Adrian Thornhill, Pearson, Ninth edition, 2023 [2] Research Methods for Business - A Skill Building Approach, Uma Sekaran, John Wiley and Sons, 4th ed., 2003. [3] Research Methods for Business and Social Science Students, John Adams, Hafiz T.A. Khan, Robert Raeside, Sage Publications, 2nd ed., 2014. |
[4] Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 20 | 60 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 48 | 48 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NİCEL YÖNTEMLER | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra BAYTÖREN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere belirlenmiş bir araştırma problemini (temel veya uygulamalı) ele almak için gerekli bilgileri belirlemek ve bu anlayışı kullanarak eyleme dönüştürülebilir bir araştırma teklifi geliştirmek ve kullanmak için gerekli bilgi ve becerileri sağlamak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse genel bakış ve giriş,Araştırma, yansıtıcı günlükler ve bu kitabın amacı,Bir araştırma fikri oluşturmak ve araştırma teklifinizi geliştirmek,Literatürü eleştirel olarak gözden geçirmek,Araştırma felsefesini ve teori geliştirmeye yönelik yaklaşımları anlamak,Araştırma tasarımının formüle edilmesi,Erişim ve araştırma etiğinin müzakere edilmesi,Örneklerin seçilmesi,İkincil verilerin elde edilmesi ve değerlendirilmesi,Gözlem kullanarak birincil verileri toplama,Görüşmeler ve günlükler kullanarak birincil verilerin toplanması,Anketleri kullanarak birincil verileri toplama,Verileri niceliksel olarak analiz etme,Verileri niceliksel olarak analiz etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.İşletme araştırma problemlerine ilişkin ileri düzey anlayış kazanabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
1.1 Araştırma metodolojilerini tanımlar | ||
1.2 Nitel ve nicel analizi açıklar | ||
1.3 Bir araştırma projesini değerlendirir | ||
2. Tanımlanmış bir işletme problemini kısa ve öz bir araştırma problemine/problemlerine dönüştürebilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
2.1 Araştırma problemini kapsamlı bir araştırmaya dönüştürür | ||
2.2 İncelenen sorunu çözmek için gerekli bilgileri içeren bir araştırma özeti oluşturur | ||
2.3 Hedefleri olan bir araştırma özeti oluşturur | ||
3. Yerel veya uluslararası düzeyde uygulamaya yönelik bir araştırma önerisini tamamlayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
3.1 İncelenen problem hakkında halihazırda bilinenlerin tam olarak anlaşılmasını sağlamak için gerekli derinlikte literatür taraması içeren bir araştırma teklifi hazırlar | ||
3.2 İncelenmekte olan soruna ilişkin araştırmanın tasarımını içeren bir araştırma teklifi hazırlar | ||
3.3 Araştırmanın veri toplama yöntemi, örnekleme yöntemi ve analiz yöntemini içeren bir araştırma önerisi hazırlar | ||
3.4 Önerilen araştırma ve bütçenin her aşaması için gösterge niteliğinde bir zaman çerçevesi hazırlar | ||
4. Uluslararası sınırlar ötesinde iş araştırması yürütmeye özgü konulara ilişkin geniş bir anlayış uygulayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
4.1 Araştırma yaparken kültürel, coğrafi ve dilsel zorlukları çözmek için kullanacağı strateji ve yaklaşımları açıklar | ||
4.2 Araştırma yaparken karşılaşabileceği finansal zorlukları çözmek için kullanacağı strateji ve yaklaşımları açıklar. | ||
4.3 Bir araştırma projesinin tasarım, uygulama ve değerlendirme aşamalarını çözmek için kullanılabilecek strateji ve yaklaşımları açıklar | ||
5. Araştırma yaparken etik davranışın önemini dikkate alabilecektir | 10, 13, 16, 9 | A, D, E |
5.1 Etik davranışın iş ilişkileri ve potansiyel katılımcılar üzerindeki potansiyel etkilerini açıklar | ||
5.2 Kültürel farklılıklara duyarlılığı anlar | ||
5.3 Bir araştırma projesinin tasarımı, analizi, değerlendirilmesi ve raporlanmasında dürüstlük ve doğruluğun öneminin farkına varır |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bakış ve giriş | |
2 | Araştırma, yansıtıcı günlükler ve bu kitabın amacı | |
3 | Bir araştırma fikri oluşturmak ve araştırma teklifinizi geliştirmek | |
4 | Literatürü eleştirel olarak gözden geçirmek | |
5 | Araştırma felsefesini ve teori geliştirmeye yönelik yaklaşımları anlamak | |
6 | Araştırma tasarımının formüle edilmesi | |
7 | Erişim ve araştırma etiğinin müzakere edilmesi | |
8 | Örneklerin seçilmesi | |
9 | İkincil verilerin elde edilmesi ve değerlendirilmesi | |
10 | Gözlem kullanarak birincil verileri toplama | |
11 | Görüşmeler ve günlükler kullanarak birincil verilerin toplanması | |
12 | Anketleri kullanarak birincil verileri toplama | |
13 | Verileri niceliksel olarak analiz etme | |
14 | Verileri niceliksel olarak analiz etme |
Kaynak |
[1] Research Methods for Business Students, Mark NK Saunders, Philip Lewis, and Adrian Thornhill, Pearson, Ninth edition, 2023 [2] Research Methods for Business - A Skill Building Approach, Uma Sekaran, John Wiley and Sons, 4th ed., 2003. [3] Research Methods for Business and Social Science Students, John Adams, Hafiz T.A. Khan, Robert Raeside, Sage Publications, 2nd ed., 2014. |
[4] Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar. | X | |||||
3 | İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |