Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LİDERLİK VE YÖNETSEL BECERİLER-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThis course serves as an introduction to leadership theory and practice. The subject will inspect several facets of the literature on leadership, provide practice for developing leadership skills, and offer personal experiences for self-reflection. The sum of these activities will develop a basis for students interested in understanding, implementing and learning leadership. The course features relevant readings, lectures, class discussions, guest speakers, and assignments. No previous exposure to leadership is required.
Dersin İçeriğiBu ders; Liderliğe giriş,Özellikler Teorisi,Davranışsal Yaklaşım,Durumsal Yaklaşım,Yol amaç Teorisi,Lider Üye Etkileşimi Teorisi,Dönüşümcü Liderlik,Otantik Liderlik,Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik,Psikodinamik yaklaşım,Liderlik Etiği,Takım Liderliği,Kültür ve Lİderlik,Kültür ve Liderlik 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Öğrenci liderlik kavramını ifade edebilir.16, 9A
1.1 Liderlik kavramını öğrenir.
1.2 Takipçi kavramını öğrenir.
1.3 Liderlik için uygun ortamı öğrenir.
2 Öğrenci klasik liderlik teorilerini açıklayabilir.16, 9A
2.1 Özellikler teorisini öğrenir.
2.2 Davranışsal okulu öğrenir.
2.3 Durumsal Liderlik Teorisini öğrenir
3 Öğrenci, modern liderlik teorilerini tartışabilir16, 9A
3.1 Yol amaç teorisini öğrenir.
3.2 Lider-üye etkileşim teorisini öğrenir.
3.3 Dönüşümcü Liderlik konusunda bilgi edinir.
4 Öğrenci postmodern liderlik teorilerini açıklayabilir.16, 9A
4.1 Otantik liderlik teorisini öğrenir.
4.2 Psikodinamik yaklaşım hakında bilgi alır.
4.3 Diğer pozitif liderlik teorileri hakkında bilgi alır.
5 Öğrenciler, liderlik ve örgüt kültürünün harmanlanmasını tartışabilir.16, 9A
5.1 Liderliğin örgüt kültürüne etkisini öğrenir.
5.2 En uyumlu liderlik tarzları ve örgüt kültürleri hakkında bilgi edinir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Liderliğe giriş
2Özellikler Teorisi
3Davranışsal Yaklaşım
4Durumsal Yaklaşım
5Yol amaç Teorisi
6Lider Üye Etkileşimi Teorisi
7Dönüşümcü Liderlik
8Otantik Liderlik
9Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik
10Psikodinamik yaklaşım
11Liderlik Etiği
12Takım Liderliği
13Kültür ve Lİderlik
14Kültür ve Liderlik 2
Kaynak
Northouse Peter G. Leadership: Theory and Practice. 2016. Sage Publications.
Daft, R. L. (2014). The leadership experience. Cengage Learning. Contreras, F., Baykal, E., & Abid, G. (2020). E-leadership and teleworking in times of COVID-19 and beyond: What we know and where do we go. Frontiers in psychology, 11, 590271. Adnan, N., Bhatti, O. K., & Baykal, E. (2022). A phenomenological investigation on ethical leadership and workplace engagement from a multi-cultural perspective. International Journal of Organizational Leadership. Singh, A., Lim, W. M., Jha, S., Kumar, S., & Ciasullo, M. V. (2023). The state of the art of strategic leadership. Journal of Business Research, 158, 113676.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati339
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer200
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı200
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)9
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(9/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
LİDERLİK VE YÖNETSEL BECERİLER-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıThis course serves as an introduction to leadership theory and practice. The subject will inspect several facets of the literature on leadership, provide practice for developing leadership skills, and offer personal experiences for self-reflection. The sum of these activities will develop a basis for students interested in understanding, implementing and learning leadership. The course features relevant readings, lectures, class discussions, guest speakers, and assignments. No previous exposure to leadership is required.
Dersin İçeriğiBu ders; Liderliğe giriş,Özellikler Teorisi,Davranışsal Yaklaşım,Durumsal Yaklaşım,Yol amaç Teorisi,Lider Üye Etkileşimi Teorisi,Dönüşümcü Liderlik,Otantik Liderlik,Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik,Psikodinamik yaklaşım,Liderlik Etiği,Takım Liderliği,Kültür ve Lİderlik,Kültür ve Liderlik 2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1 Öğrenci liderlik kavramını ifade edebilir.16, 9A
1.1 Liderlik kavramını öğrenir.
1.2 Takipçi kavramını öğrenir.
1.3 Liderlik için uygun ortamı öğrenir.
2 Öğrenci klasik liderlik teorilerini açıklayabilir.16, 9A
2.1 Özellikler teorisini öğrenir.
2.2 Davranışsal okulu öğrenir.
2.3 Durumsal Liderlik Teorisini öğrenir
3 Öğrenci, modern liderlik teorilerini tartışabilir16, 9A
3.1 Yol amaç teorisini öğrenir.
3.2 Lider-üye etkileşim teorisini öğrenir.
3.3 Dönüşümcü Liderlik konusunda bilgi edinir.
4 Öğrenci postmodern liderlik teorilerini açıklayabilir.16, 9A
4.1 Otantik liderlik teorisini öğrenir.
4.2 Psikodinamik yaklaşım hakında bilgi alır.
4.3 Diğer pozitif liderlik teorileri hakkında bilgi alır.
5 Öğrenciler, liderlik ve örgüt kültürünün harmanlanmasını tartışabilir.16, 9A
5.1 Liderliğin örgüt kültürüne etkisini öğrenir.
5.2 En uyumlu liderlik tarzları ve örgüt kültürleri hakkında bilgi edinir.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Liderliğe giriş
2Özellikler Teorisi
3Davranışsal Yaklaşım
4Durumsal Yaklaşım
5Yol amaç Teorisi
6Lider Üye Etkileşimi Teorisi
7Dönüşümcü Liderlik
8Otantik Liderlik
9Hizmetkar Liderlik ve Adaptif Liderlik
10Psikodinamik yaklaşım
11Liderlik Etiği
12Takım Liderliği
13Kültür ve Lİderlik
14Kültür ve Liderlik 2
Kaynak
Northouse Peter G. Leadership: Theory and Practice. 2016. Sage Publications.
Daft, R. L. (2014). The leadership experience. Cengage Learning. Contreras, F., Baykal, E., & Abid, G. (2020). E-leadership and teleworking in times of COVID-19 and beyond: What we know and where do we go. Frontiers in psychology, 11, 590271. Adnan, N., Bhatti, O. K., & Baykal, E. (2022). A phenomenological investigation on ethical leadership and workplace engagement from a multi-cultural perspective. International Journal of Organizational Leadership. Singh, A., Lim, W. M., Jha, S., Kumar, S., & Ciasullo, M. V. (2023). The state of the art of strategic leadership. Journal of Business Research, 158, 113676.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46