Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
UYGULAMALI İŞLETME-Bahar Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıIn this course, it is aimed to improve students’ managerial abilities by simulating a company ecosystem in a competitive market. It is also aimed to keep our students capable of analysing the outputs of their strategic decisions and measure the effect of strategies adopted over the company performance. In this simulation based course, students will be able to apply business concepts, strategy, and tactics, as they make a series of decisions that will directly impact the financial well being of their simulated company.
Dersin İçeriğiBu ders; Orientation a: Introduction to Course,Orientation b: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation pack,Orientation c: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation Pack,Team Assignment, Business Environment Assessment, User Interface and creation of departments,Decision Making Rounds: Choosing Business Units, Teams and Regional Settling, Mapping Customers for Company as perceptual maps, Determining Pricing Strategy, Determining Financing Strategy, assessing the impact on financials.,Round in Practice 2,Round in Practice 3,Round in Practice 4,Round in Practice 5,Performance Assessment of Teams,Round in Practice 6,Round in Practice 7,Round in Practice 8,Performance Assessment: Overall Evaluation and Team Presentations; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Students will be able to assess the markets conditions during a volatile environment, and revize the marketing strategy17, 6, 9F, H
Students will be able to develop a master plan for a business operations, decide on market positioning and set perceptual maps.17, 6, 9F, H
Students will be able to analyze the impact of company products on market and determine performance parametre.17, 6, 9F, H
Students will be able to utilize the firm capacity and seeks answer on how a firm should revize the capacity in changing market condition17, 6, 9F, H
students will be able to assess the impact of shipping cost, variable costs, MOH, and pricing strategy on contribution margin17, 6, 9F, H
students will be able to decide on financing and investment strategy17, 6, 9F, H
Students will be able to assess the financial reports of their firm.13, 17, 6, 9F, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Orientation a: Introduction to CourseCapsim Training Package
2Orientation b: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation packCapsim DNA Training Package Round 2
3Orientation c: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation PackCapsim DNA Training Round 3
4Team Assignment, Business Environment Assessment, User Interface and creation of departments
5Decision Making Rounds: Choosing Business Units, Teams and Regional Settling, Mapping Customers for Company as perceptual maps, Determining Pricing Strategy, Determining Financing Strategy, assessing the impact on financials.
6Round in Practice 2
7Round in Practice 3
8Round in Practice 4
9Round in Practice 5
10Performance Assessment of Teams
11Round in Practice 6
12Round in Practice 7
13Round in Practice 8
14Performance Assessment: Overall Evaluation and Team Presentations
Kaynak
CAPSIM DNA GLOBAL Simulation Pack
CAPSIM DNA GLOBAL Simulation Pack Course Materials

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10330
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer133
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı2510
Toplam İş Yükü (Saat)157
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
UYGULAMALI İŞLETME-Bahar Dönemi4+045
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıIn this course, it is aimed to improve students’ managerial abilities by simulating a company ecosystem in a competitive market. It is also aimed to keep our students capable of analysing the outputs of their strategic decisions and measure the effect of strategies adopted over the company performance. In this simulation based course, students will be able to apply business concepts, strategy, and tactics, as they make a series of decisions that will directly impact the financial well being of their simulated company.
Dersin İçeriğiBu ders; Orientation a: Introduction to Course,Orientation b: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation pack,Orientation c: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation Pack,Team Assignment, Business Environment Assessment, User Interface and creation of departments,Decision Making Rounds: Choosing Business Units, Teams and Regional Settling, Mapping Customers for Company as perceptual maps, Determining Pricing Strategy, Determining Financing Strategy, assessing the impact on financials.,Round in Practice 2,Round in Practice 3,Round in Practice 4,Round in Practice 5,Performance Assessment of Teams,Round in Practice 6,Round in Practice 7,Round in Practice 8,Performance Assessment: Overall Evaluation and Team Presentations; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Students will be able to assess the markets conditions during a volatile environment, and revize the marketing strategy17, 6, 9F, H
Students will be able to develop a master plan for a business operations, decide on market positioning and set perceptual maps.17, 6, 9F, H
Students will be able to analyze the impact of company products on market and determine performance parametre.17, 6, 9F, H
Students will be able to utilize the firm capacity and seeks answer on how a firm should revize the capacity in changing market condition17, 6, 9F, H
students will be able to assess the impact of shipping cost, variable costs, MOH, and pricing strategy on contribution margin17, 6, 9F, H
students will be able to decide on financing and investment strategy17, 6, 9F, H
Students will be able to assess the financial reports of their firm.13, 17, 6, 9F, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Orientation a: Introduction to CourseCapsim Training Package
2Orientation b: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation packCapsim DNA Training Package Round 2
3Orientation c: Introduction to Interface of CAPSIM GLOBAL DNA Simulation PackCapsim DNA Training Round 3
4Team Assignment, Business Environment Assessment, User Interface and creation of departments
5Decision Making Rounds: Choosing Business Units, Teams and Regional Settling, Mapping Customers for Company as perceptual maps, Determining Pricing Strategy, Determining Financing Strategy, assessing the impact on financials.
6Round in Practice 2
7Round in Practice 3
8Round in Practice 4
9Round in Practice 5
10Performance Assessment of Teams
11Round in Practice 6
12Round in Practice 7
13Round in Practice 8
14Performance Assessment: Overall Evaluation and Team Presentations
Kaynak
CAPSIM DNA GLOBAL Simulation Pack
CAPSIM DNA GLOBAL Simulation Pack Course Materials

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
X
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46