Bu ders sosyal medyaya pazarlamasına giriş niteliğindedir. Sosyal medyanın yükselişi ve pazarlamacıların sosyal medyayı işletme ve pazarlama stratejileri ile nasıl entegre ettiğini işler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal Medya Çevresi,Sosyal Müşteriler,Network Yapısı ve Grup Etkisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Topluluk,Dijital Yayıncılık,Oyun ve Hibrid Platformlar ,Sosyal medyada etik konular,Örnek Olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sosyal medya pazarlaması amaç belirleme sürecini tanımlar.
16, 9
A, E
Etkili sosyal medya stratejisi geliştirmeyi açıklar.
16, 9
A, E
Sosyal medya platformlarını kullanır.
16, 9
A, E
Hedeflenen amaç ve çıktı ölçütleriyle sosyal medya pazarlama kampanyaları yaratır.
16, 9
A, E
Uygun sosyal medya taktikleriyle işletme amaçları arasında bağlantı kurar.
16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal Medya Çevresi
2
Sosyal Müşteriler
3
Network Yapısı ve Grup Etkisi
4
Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
5
Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
6
Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
7
Sosyal Topluluk
8
Dijital Yayıncılık
9
Oyun ve Hibrid Platformlar
10
Sosyal medyada etik konular
11
Örnek Olay ve Sunum
12
Örnek olay ve Sunum
13
Örnek olay ve Sunum
14
Örnek olay ve sunum
Kaynak
Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon (2018). Social Media Marketing, SAGE Pub.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
20
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders sosyal medyaya pazarlamasına giriş niteliğindedir. Sosyal medyanın yükselişi ve pazarlamacıların sosyal medyayı işletme ve pazarlama stratejileri ile nasıl entegre ettiğini işler.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sosyal Medya Çevresi,Sosyal Müşteriler,Network Yapısı ve Grup Etkisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Topluluk,Dijital Yayıncılık,Oyun ve Hibrid Platformlar ,Sosyal medyada etik konular,Örnek Olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sosyal medya pazarlaması amaç belirleme sürecini tanımlar.
16, 9
A, E
Etkili sosyal medya stratejisi geliştirmeyi açıklar.
16, 9
A, E
Sosyal medya platformlarını kullanır.
16, 9
A, E
Hedeflenen amaç ve çıktı ölçütleriyle sosyal medya pazarlama kampanyaları yaratır.
16, 9
A, E
Uygun sosyal medya taktikleriyle işletme amaçları arasında bağlantı kurar.
16, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sosyal Medya Çevresi
2
Sosyal Müşteriler
3
Network Yapısı ve Grup Etkisi
4
Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
5
Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
6
Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
7
Sosyal Topluluk
8
Dijital Yayıncılık
9
Oyun ve Hibrid Platformlar
10
Sosyal medyada etik konular
11
Örnek Olay ve Sunum
12
Örnek olay ve Sunum
13
Örnek olay ve Sunum
14
Örnek olay ve sunum
Kaynak
Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon (2018). Social Media Marketing, SAGE Pub.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.