Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders sosyal medyaya pazarlamasına giriş niteliğindedir. Sosyal medyanın yükselişi ve pazarlamacıların sosyal medyayı işletme ve pazarlama stratejileri ile nasıl entegre ettiğini işler.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya Çevresi,Sosyal Müşteriler,Network Yapısı ve Grup Etkisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Topluluk,Dijital Yayıncılık,Oyun ve Hibrid Platformlar ,Sosyal medyada etik konular,Örnek Olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya pazarlaması amaç belirleme sürecini tanımlar. 16, 9A, E
Etkili sosyal medya stratejisi geliştirmeyi açıklar.16, 9A, E
Sosyal medya platformlarını kullanır. 16, 9A, E
Hedeflenen amaç ve çıktı ölçütleriyle sosyal medya pazarlama kampanyaları yaratır. 16, 9A, E
Uygun sosyal medya taktikleriyle işletme amaçları arasında bağlantı kurar. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya Çevresi
2Sosyal Müşteriler
3Network Yapısı ve Grup Etkisi
4Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
5Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
6Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
7Sosyal Topluluk
8Dijital Yayıncılık
9Oyun ve Hibrid Platformlar
10Sosyal medyada etik konular
11Örnek Olay ve Sunum
12Örnek olay ve Sunum
13Örnek olay ve Sunum
14Örnek olay ve sunum
Kaynak
Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon (2018). Social Media Marketing, SAGE Pub.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)142
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA STRATEJİLERİ-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders sosyal medyaya pazarlamasına giriş niteliğindedir. Sosyal medyanın yükselişi ve pazarlamacıların sosyal medyayı işletme ve pazarlama stratejileri ile nasıl entegre ettiğini işler.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya Çevresi,Sosyal Müşteriler,Network Yapısı ve Grup Etkisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi,Sosyal Topluluk,Dijital Yayıncılık,Oyun ve Hibrid Platformlar ,Sosyal medyada etik konular,Örnek Olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve Sunum,Örnek olay ve sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sosyal medya pazarlaması amaç belirleme sürecini tanımlar. 16, 9A, E
Etkili sosyal medya stratejisi geliştirmeyi açıklar.16, 9A, E
Sosyal medya platformlarını kullanır. 16, 9A, E
Hedeflenen amaç ve çıktı ölçütleriyle sosyal medya pazarlama kampanyaları yaratır. 16, 9A, E
Uygun sosyal medya taktikleriyle işletme amaçları arasında bağlantı kurar. 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya Çevresi
2Sosyal Müşteriler
3Network Yapısı ve Grup Etkisi
4Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
5Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
6Sosyal Medyada Pazarlama Stratejisi
7Sosyal Topluluk
8Dijital Yayıncılık
9Oyun ve Hibrid Platformlar
10Sosyal medyada etik konular
11Örnek Olay ve Sunum
12Örnek olay ve Sunum
13Örnek olay ve Sunum
14Örnek olay ve sunum
Kaynak
Tracy L. Tuten, Michael R. Solomon (2018). Social Media Marketing, SAGE Pub.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İşletmecilik alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
İşletme Yönetimi alanında gerekli kantitatif ve kalitatif yöntemleri açıklar.
3
İşletme Yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İşletme Yönetimi alanında gerekli olan üst düzey mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Yönetim projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle işletme yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İşletmecilik ve Yönetim alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel gelişmeleri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Üretkenlik, sürdürülebilirlik, inovasyon konularında İşletme Yönetiminin Verimlilik ve Etkinlik seviyesini artırabilecek yönetsel, ekonomik ve finansal analiz tekniklerini uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:44Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:46