Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İTİBAR VE SOSYAL SORUMLULUK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere işletmelerin kurumsal itibar sağlamak ve mevcut itibarlarını yönetmeleri konusunda kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerini nasıl kullanabilecekleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar Yönetimine Giriş. ,Kurumsal itibar ve kurumsal iletişim. ,Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi, kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili kavramlar.
,İşletmelerin sosyal sorumluluk alanları ve kurumsal sosyal sorumluluk modelleri.
,Kurumsal itibar yönetimi ile sosyal paydaşlar arasındaki ilişkiler,İtibarın ana metrikleri, itibar araştırmaları tasarımı, sosyal paydaşlar haritası, itibar araştırmaları kriterleri, itibar araştırmalarının stratejik analizi.
,Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tasarlanması ve uygulanması
,Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve sosyal raporlama
,Sürdürülebilirlik raporlaması ve kurumsal İtibar,Online itibar yönetimi,Online İtibarı tehdit eden sosyal medya krizleri.,Kurumsal itibar ve KSS ilişkisi üzerine örnek olay analizi
,Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.,Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, kurumsal itibar yönetimi ile ilişkili temel konuları tartışabilecektir. 13, 16, 9A
1.1. Öğrenci, itibar ve kurumsal itibar yönetimi kavramını tanımlar.
1.2. Öğrenci, kurumsal itibar yönetiminin temelini oluşturan girdileri sıralar.
1.3. Öğrenci, elle tutulamayan (finansal olmayan) değerlerin kurumsal itibarı nasıl artıracağını açıklar.
1.4. Öğrenci, şirketlerin rakiplere karşı rekabet avantajı elde etmelerinde itibar yönetiminin önemini tartışır.
1.5. Öğrenci, şirketlerin itibar risklerini tanımlar.
1.6. İtibar kaybeden şirketlerin temel hatalarını nerelerde yaptıklarını açıklar.
1.7. Öğrenci, itibar ekonomisi kavramını açıklar.
2. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk ile ilişkili temel konuları tartışabilecektir. 13, 16, 9A
2.1. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk kavramını açıklar.
2.2. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimini anlatır.
2.3. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumlulukla bağlantılı diğer kavramları tanımlar.
2.4. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk modellerini sıralar.
2.5. Öğrenci, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk alanlarını (ekonomik, yasal, ahlaki ve gönüllü) açıklar.
3. Öğrenci, İtibar yönetimi ile sosyal paydaşlar arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. 13, 16, 9A
3.1. Öğrenci, birincil düzeyde iç ve dış sosyal paydaşları sıralar.
3.2. Öğrenci, ikincil düzeyde sosyal paydaşların itibar yönetimi açısından neden önemli olduklarını tartışır.
3.3. Öğrenci, sosyal ortakların paydaşların şirkette nasıl temsil edildiklerini açıklar.
4. Öğrenci, dünyada kurumsal itibar yönetimi araştırmalarında kullanılan modelleri açıklayabilecektir. 16, 9A
4.1. Öğrenci, dünyanın önde gelen itibar araştırmalarının nasıl tasarlandığını ve yapıldığını açıklar.
4.2. Öğrenci, farklı itibar yönetimi araştırmalarında kullanılan önemli performans kriterlerini sıralar.
4.3. Öğrenci, itibar araştırmasının nasıl tasarlanması gerektiğini açıklar.
4.4. Öğrenci, itibar araştırmalarının nasıl raporlanması gerektiğini açıklar.
4.5. Öğrenci, itibar araştırmaları sonuçlarını aksiyon planlarına dönüştürmek için neler yapılması gerektiğini tartışır.
5. Öğrenci, online itibar yönetimi hakkında temel kavramları açıklayabilecektir. 13, 16, 9A
5.1. Öğrenci, dijital platformların kurumsal itibar üzerindeki etkilerini açıklar.
5.2. Öğrenci, sosyal medyanın itibar yönetimindeki etkisini tartışır.
5.3. Öğrenci, kriz iletişiminde sosyal medya kullanımının önemini açıklar.
5.4. Öğrenci, online itibar yönetiminin özelliklerini sıralar.
6. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerinin iş stratejileri ve itibar yönetimi süreçleri içinde nasıl yer alacağını açıklayabilecektir. 13, 16, 9A
6.1. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk ile itibar yönetiminin ilişkisini açıklar.
6.2. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk alanında başlatılacak girişime ait kuralları sıralar.
6.3. Öğrenci, sosyal sorumluluk faaliyetine girmeden önce dikkat edilmesi gereken önemli adımları sıralar.
6.4. Öğrenci kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri ile kurumsal iş stratejilerinin uyumlaştırılmasında CEO ve üst yönetimin rollerini açıklar.
6.5. Öğrenci, şirketlerin kurumsal itibar stratejilerinin başarılı olarak uygulanmasında kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerinin destekleyici rolünü açıklar.
6.6. Öğrenci, sosyal sorumluluk projeleri sosyal paydaşlar tarafından takdir edilen şirketlerden örnekler verir.
6.7. Öğrenci yüksek itibarlı şirketlerin sosyal sorumluluk ve/veya sürdürülebilirlik raporlarını sosyal paydaşlarıyla iletişimlerinde nasıl kullandıklarını, örneklerle açıklar
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar Yönetimine Giriş.
2Kurumsal itibar ve kurumsal iletişim.
3Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi, kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili kavramlar.
4İşletmelerin sosyal sorumluluk alanları ve kurumsal sosyal sorumluluk modelleri.
5Kurumsal itibar yönetimi ile sosyal paydaşlar arasındaki ilişkiler
6İtibarın ana metrikleri, itibar araştırmaları tasarımı, sosyal paydaşlar haritası, itibar araştırmaları kriterleri, itibar araştırmalarının stratejik analizi.
7Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tasarlanması ve uygulanması
8Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve sosyal raporlama
9Sürdürülebilirlik raporlaması ve kurumsal İtibar
10Online itibar yönetimi
11Online İtibarı tehdit eden sosyal medya krizleri.
12Kurumsal itibar ve KSS ilişkisi üzerine örnek olay analizi
13Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.
14Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.
Kaynak
Ders Kitabı: 1. Kadıbeşgil, Salim. İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat, 2013. 2. Kadıbeşegil, Salim. İtibar Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 3322), 2019.
Önerilen Kaynaklar: 1. Güleryüz, İlkay. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi, Kriter Basım Yayın Dağıtım, 2021. 2. Özbay, Deniz. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Ölçümü: Sosyal Performans Endeksleri, Ankara, Gazi Kitapevi, 2020. 3. Özgül Kılanç, Ruken. İtibar Yönetimi ve Öyküleme, İstanbul, Nobel Yayınevi, 2020. 4. İrge, Tülin. Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul, Nobel Yayıncılık, 2022. 5. Şakar, Nurdan. Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, Beta Yayınları, 2011. 6. Demirtaş, Mine. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar, Derin Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14114
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı177
Ara Sınav ve Hazırlığı12121
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)147
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İTİBAR VE SOSYAL SORUMLULUK-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersi VerenlerDoç.Dr. Nurten POLAT DEDE
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere işletmelerin kurumsal itibar sağlamak ve mevcut itibarlarını yönetmeleri konusunda kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerini nasıl kullanabilecekleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İtibar Yönetimine Giriş. ,Kurumsal itibar ve kurumsal iletişim. ,Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi, kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili kavramlar.
,İşletmelerin sosyal sorumluluk alanları ve kurumsal sosyal sorumluluk modelleri.
,Kurumsal itibar yönetimi ile sosyal paydaşlar arasındaki ilişkiler,İtibarın ana metrikleri, itibar araştırmaları tasarımı, sosyal paydaşlar haritası, itibar araştırmaları kriterleri, itibar araştırmalarının stratejik analizi.
,Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tasarlanması ve uygulanması
,Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve sosyal raporlama
,Sürdürülebilirlik raporlaması ve kurumsal İtibar,Online itibar yönetimi,Online İtibarı tehdit eden sosyal medya krizleri.,Kurumsal itibar ve KSS ilişkisi üzerine örnek olay analizi
,Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.,Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Öğrenci, kurumsal itibar yönetimi ile ilişkili temel konuları tartışabilecektir. 13, 16, 9A
1.1. Öğrenci, itibar ve kurumsal itibar yönetimi kavramını tanımlar.
1.2. Öğrenci, kurumsal itibar yönetiminin temelini oluşturan girdileri sıralar.
1.3. Öğrenci, elle tutulamayan (finansal olmayan) değerlerin kurumsal itibarı nasıl artıracağını açıklar.
1.4. Öğrenci, şirketlerin rakiplere karşı rekabet avantajı elde etmelerinde itibar yönetiminin önemini tartışır.
1.5. Öğrenci, şirketlerin itibar risklerini tanımlar.
1.6. İtibar kaybeden şirketlerin temel hatalarını nerelerde yaptıklarını açıklar.
1.7. Öğrenci, itibar ekonomisi kavramını açıklar.
2. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk ile ilişkili temel konuları tartışabilecektir. 13, 16, 9A
2.1. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk kavramını açıklar.
2.2. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimini anlatır.
2.3. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumlulukla bağlantılı diğer kavramları tanımlar.
2.4. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk modellerini sıralar.
2.5. Öğrenci, işletmelerin kurumsal sosyal sorumluluk alanlarını (ekonomik, yasal, ahlaki ve gönüllü) açıklar.
3. Öğrenci, İtibar yönetimi ile sosyal paydaşlar arasındaki ilişkileri açıklayabilecektir. 13, 16, 9A
3.1. Öğrenci, birincil düzeyde iç ve dış sosyal paydaşları sıralar.
3.2. Öğrenci, ikincil düzeyde sosyal paydaşların itibar yönetimi açısından neden önemli olduklarını tartışır.
3.3. Öğrenci, sosyal ortakların paydaşların şirkette nasıl temsil edildiklerini açıklar.
4. Öğrenci, dünyada kurumsal itibar yönetimi araştırmalarında kullanılan modelleri açıklayabilecektir. 16, 9A
4.1. Öğrenci, dünyanın önde gelen itibar araştırmalarının nasıl tasarlandığını ve yapıldığını açıklar.
4.2. Öğrenci, farklı itibar yönetimi araştırmalarında kullanılan önemli performans kriterlerini sıralar.
4.3. Öğrenci, itibar araştırmasının nasıl tasarlanması gerektiğini açıklar.
4.4. Öğrenci, itibar araştırmalarının nasıl raporlanması gerektiğini açıklar.
4.5. Öğrenci, itibar araştırmaları sonuçlarını aksiyon planlarına dönüştürmek için neler yapılması gerektiğini tartışır.
5. Öğrenci, online itibar yönetimi hakkında temel kavramları açıklayabilecektir. 13, 16, 9A
5.1. Öğrenci, dijital platformların kurumsal itibar üzerindeki etkilerini açıklar.
5.2. Öğrenci, sosyal medyanın itibar yönetimindeki etkisini tartışır.
5.3. Öğrenci, kriz iletişiminde sosyal medya kullanımının önemini açıklar.
5.4. Öğrenci, online itibar yönetiminin özelliklerini sıralar.
6. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerinin iş stratejileri ve itibar yönetimi süreçleri içinde nasıl yer alacağını açıklayabilecektir. 13, 16, 9A
6.1. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk ile itibar yönetiminin ilişkisini açıklar.
6.2. Öğrenci, kurumsal sosyal sorumluluk alanında başlatılacak girişime ait kuralları sıralar.
6.3. Öğrenci, sosyal sorumluluk faaliyetine girmeden önce dikkat edilmesi gereken önemli adımları sıralar.
6.4. Öğrenci kurumsal sosyal sorumluluk stratejileri ile kurumsal iş stratejilerinin uyumlaştırılmasında CEO ve üst yönetimin rollerini açıklar.
6.5. Öğrenci, şirketlerin kurumsal itibar stratejilerinin başarılı olarak uygulanmasında kurumsal sosyal sorumluluk stratejilerinin destekleyici rolünü açıklar.
6.6. Öğrenci, sosyal sorumluluk projeleri sosyal paydaşlar tarafından takdir edilen şirketlerden örnekler verir.
6.7. Öğrenci yüksek itibarlı şirketlerin sosyal sorumluluk ve/veya sürdürülebilirlik raporlarını sosyal paydaşlarıyla iletişimlerinde nasıl kullandıklarını, örneklerle açıklar
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İtibar Yönetimine Giriş.
2Kurumsal itibar ve kurumsal iletişim.
3Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kurumsal sosyal sorumluluk kavramının gelişimi, kurumsal sosyal sorumlulukla ilgili kavramlar.
4İşletmelerin sosyal sorumluluk alanları ve kurumsal sosyal sorumluluk modelleri.
5Kurumsal itibar yönetimi ile sosyal paydaşlar arasındaki ilişkiler
6İtibarın ana metrikleri, itibar araştırmaları tasarımı, sosyal paydaşlar haritası, itibar araştırmaları kriterleri, itibar araştırmalarının stratejik analizi.
7Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin tasarlanması ve uygulanması
8Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ve sosyal raporlama
9Sürdürülebilirlik raporlaması ve kurumsal İtibar
10Online itibar yönetimi
11Online İtibarı tehdit eden sosyal medya krizleri.
12Kurumsal itibar ve KSS ilişkisi üzerine örnek olay analizi
13Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.
14Kurumsal itibar üzerine örnek olay analizi.
Kaynak
Ders Kitabı: 1. Kadıbeşgil, Salim. İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat, 2013. 2. Kadıbeşegil, Salim. İtibar Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını (No: 3322), 2019.
Önerilen Kaynaklar: 1. Güleryüz, İlkay. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve İtibar Yönetimi, Kriter Basım Yayın Dağıtım, 2021. 2. Özbay, Deniz. Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Ölçümü: Sosyal Performans Endeksleri, Ankara, Gazi Kitapevi, 2020. 3. Özgül Kılanç, Ruken. İtibar Yönetimi ve Öyküleme, İstanbul, Nobel Yayınevi, 2020. 4. İrge, Tülin. Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul, Nobel Yayıncılık, 2022. 5. Şakar, Nurdan. Kurumsal İtibar ve Paradigmalar, Beta Yayınları, 2011. 6. Demirtaş, Mine. Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar, Derin Yayınları, İstanbul, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43