Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDENİYET VE KÜLTÜR-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedeniyet ve kültür kavramlarını; Türk/İslam medeniyetindeki şehircilik, adalet, sanat uygulamaları çerçevesinde tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kültür ve Medeniyet: Kapsam,Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar ,Medeniyet Tasavvuru-I,Medeniyet Tasavvuru-II,Şehir ve Medeniyet-I,Şehir ve Medeniyet II,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II,Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri ,Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim,Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür,Fukayama: Tarihin sonu?,Huntington: Medeniyetler Çatışması,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecektir.16, 9A, F
1.1 Kültür tarihi literatürünü tanımlar.16, 9A, F
1.2 Medeniyet tarihi literatürünü tanımlar.16, 9A, F
2. Türk medeniyeti ve kültürünün temel unsurlarını açıklayabilecektir.16, 9A, F
2.1 Türk kültürünün temel değerlerini sıralar.16, 9A, F
2.2 Türk kültürünün temel öğelerini sıralar.16, 9A, F
3. Türklerin İslam öncesi ve sonrasındaki hukuk uygulamalarını güncel hukuk sistemiyle karşılaştırabilecektir.16, 9A, F
3.1 İslam öncesi Türk hukukunun temel dinamiklerini tanımlar. 16, 9A, F
3.2 İslam hukukun temel esaslarını sıralar.16, 9A, F
4. Osmanlı'daki şehircilik uygulamalarını, kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde değerlendirebilecektir. 16, 9A, F
4.1 Medeniyet ile şehir arasındaki ilişkiyi tanımlar.16, 9A, F
4.2 Osmanlı şehircilik anlayışının esaslarını sıralar.16, 9A, F
5. Türk klasik sanatları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.16, 9A, F
5.1 Türk edebiyatı ve müziğinin dayandığı temel kültürel değerleri ifade eder.16, 9A, F
5.2 Sanat, sermaye birikimi ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlar.16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kültür ve Medeniyet: Kapsam
2Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar
3Medeniyet Tasavvuru-I
4Medeniyet Tasavvuru-II
5Şehir ve Medeniyet-I
6Şehir ve Medeniyet II
7Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I
8Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II
9Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri
10Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim
11Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür
12Fukayama: Tarihin sonu?
13Huntington: Medeniyetler Çatışması
14Nereye gidiyoruz?
Kaynak
Kültürden İrfana, Cemil Meriç, İnsan Yayınları; 2013 Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Erol Güngör, Ötüken Neşriyat; 2010
İstanbul'dan Sayfalar, İlber Ortaylı, Hill Yayınları; 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDENİYET VE KÜLTÜR-Bahar Dönemi2+025
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Seçil ŞENEL UZUNKAYA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMedeniyet ve kültür kavramlarını; Türk/İslam medeniyetindeki şehircilik, adalet, sanat uygulamaları çerçevesinde tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kültür ve Medeniyet: Kapsam,Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar ,Medeniyet Tasavvuru-I,Medeniyet Tasavvuru-II,Şehir ve Medeniyet-I,Şehir ve Medeniyet II,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I,Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II,Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri ,Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim,Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür,Fukayama: Tarihin sonu?,Huntington: Medeniyetler Çatışması,Nereye gidiyoruz?; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kültür ve medeniyet kavramlarını tanımlayabilecektir.16, 9A, F
1.1 Kültür tarihi literatürünü tanımlar.16, 9A, F
1.2 Medeniyet tarihi literatürünü tanımlar.16, 9A, F
2. Türk medeniyeti ve kültürünün temel unsurlarını açıklayabilecektir.16, 9A, F
2.1 Türk kültürünün temel değerlerini sıralar.16, 9A, F
2.2 Türk kültürünün temel öğelerini sıralar.16, 9A, F
3. Türklerin İslam öncesi ve sonrasındaki hukuk uygulamalarını güncel hukuk sistemiyle karşılaştırabilecektir.16, 9A, F
3.1 İslam öncesi Türk hukukunun temel dinamiklerini tanımlar. 16, 9A, F
3.2 İslam hukukun temel esaslarını sıralar.16, 9A, F
4. Osmanlı'daki şehircilik uygulamalarını, kültür ve medeniyet kavramları çerçevesinde değerlendirebilecektir. 16, 9A, F
4.1 Medeniyet ile şehir arasındaki ilişkiyi tanımlar.16, 9A, F
4.2 Osmanlı şehircilik anlayışının esaslarını sıralar.16, 9A, F
5. Türk klasik sanatları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.16, 9A, F
5.1 Türk edebiyatı ve müziğinin dayandığı temel kültürel değerleri ifade eder.16, 9A, F
5.2 Sanat, sermaye birikimi ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlar.16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kültür ve Medeniyet: Kapsam
2Medeniyet ve Kültür Tanımına Farklı Yaklaşımlar
3Medeniyet Tasavvuru-I
4Medeniyet Tasavvuru-II
5Şehir ve Medeniyet-I
6Şehir ve Medeniyet II
7Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-I
8Medeniyet ve Kültürün Görünür Cepheleri-II
9Medeniyetlerin Birbirleriyle İlişkileri
10Osmanlı’ dan Günümüze Türkiye’de Kültürel Değişim
11Bugüne bakış: Batılılaşma, Teknoloji, Eğitim ve Kültür
12Fukayama: Tarihin sonu?
13Huntington: Medeniyetler Çatışması
14Nereye gidiyoruz?
Kaynak
Kültürden İrfana, Cemil Meriç, İnsan Yayınları; 2013 Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, Erol Güngör, Ötüken Neşriyat; 2010
İstanbul'dan Sayfalar, İlber Ortaylı, Hill Yayınları; 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43