Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM, GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve Kavramlar,İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş ,Stratejik Eğitim,İhtiyaçları Belirleme ,Teoriler ve Program Dizaynı ,Eğitim Transferi ,Eğitim Değerlendirme ,Geleneksel Eğitim Yöntemleri ,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı ,Personel Geliştirilmesi ,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar ,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi ,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler ,Eğitim ve Gelişimin Geleceği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 16, 9A
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar.
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar.
1.3. Eğitim ve geliştirmenin kariyer yönetimi açısından önemini açıklar.
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.16, 9A
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar.
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular.
2.3. Eğitim süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar.
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.16, 9A
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar.
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular.
3.3. Farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir.
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.16, 9A
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir.
4.2. Verimliliği maksimize edecek kariyer haritalarını tasarlar.
4.3. Çalışan eğitim, gelişim ve kariyer programını uygular.
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir.16, 9A
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir.
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar.
5.3. Eğitim ve kariyerin yönetilmesi konusundaki aktiviteleri uygular.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve KavramlarDers kitabında ilgili bölümü okuma
2İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş Ders kitabında ilgili bölümü okuma
3Stratejik EğitimDers kitabında ilgili bölümü okuma
4İhtiyaçları Belirleme Ders kitabında ilgili bölümü okuma
5Teoriler ve Program Dizaynı Ders kitabında ilgili bölümü okuma
6Eğitim Transferi Ders kitabında ilgili bölümü okuma
7Eğitim Değerlendirme Ders kitabında ilgili bölümü okuma
8Geleneksel Eğitim Yöntemleri Ders kitabında ilgili bölümü okuma
9Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı Ders kitabında ilgili bölümü okuma
10Personel Geliştirilmesi Ders kitabında ilgili bölümü okuma
11Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar Ders kitabında ilgili bölümü okuma
12Kariyerler ve Kariyer Yönetimi Ders kitabında ilgili bölümü okuma
13Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler Ders kitabında ilgili bölümü okuma
14Eğitim ve Gelişimin GeleceğiDers kitabında ilgili bölümü okuma
Kaynak
Eğitim Yönetiminde Kariyer Evreleri Bağlamında Profesyonel Öğrenme, Metin Işık, Münevver Çetin, Nobel Bilimsel Eserler, Aralık, 2021. Kariyer Planlaması ve Yönetimi, Prof. Dr. Hasan Tutar, Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar, Ekim 2020.
Editör: Çetin, Canan. İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi. İstanbul: Beta Basım, 2009. Taşkın, Erdoğan. İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Papatya Yayınevi, 2001. Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım, 2014. Dessler, Gary. Human Resource Management. Thirteenth Edition. Edinburgh: Pearson Education, 2013. Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. Uyargil, Cavide, vd. İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayın, 2010. Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi. 7. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)101
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(101/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EĞİTİM, GELİŞTİRME VE KARİYER YÖNETİMİ-Güz Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEğitim, geliştirme ve kariyer yönetiminin temelindeki bilgi, beceri ve davranışlara personelin sahip olması konusunda temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve Kavramlar,İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş ,Stratejik Eğitim,İhtiyaçları Belirleme ,Teoriler ve Program Dizaynı ,Eğitim Transferi ,Eğitim Değerlendirme ,Geleneksel Eğitim Yöntemleri ,Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı ,Personel Geliştirilmesi ,Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar ,Kariyerler ve Kariyer Yönetimi ,Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler ,Eğitim ve Gelişimin Geleceği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. 16, 9A
1.1. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi kavramlarını tanımlar.
1.2. Eğitim, geliştirme ile ilgili yöntemleri açıklar.
1.3. Eğitim ve geliştirmenin kariyer yönetimi açısından önemini açıklar.
2. İşletmelerde eğitim yönetimi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.16, 9A
2.1. İşletmelerdeki eğitim süreçlerini yorumlar.
2.2. Eğitim süreçlerinin işleyişini sorgular.
2.3. Eğitim süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar.
3. Eğitim, geliştirme ve kariyer yönetimi alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.16, 9A
3.1. İşletmelerdeki gelişim ve kariyer süreçlerini yorumlar.
3.2. Gelişim ve kariyer süreçlerinin işleyişini sorgular.
3.3. Farklı disiplinler ile birlikte çalışabilme yeteneği geliştirir.
4. Eğitim yönetiminin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.16, 9A
4.1. Uygun eğitim yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir.
4.2. Verimliliği maksimize edecek kariyer haritalarını tasarlar.
4.3. Çalışan eğitim, gelişim ve kariyer programını uygular.
5. Organizasyonel amaç ve hedeflere ulaşmak için eğitimin stratejik planlamasını tartışabilecektir.16, 9A
5.1. Eğitim, gelişim ve kariyer politikalarını işletmenin stratejik planlarına uygun olarak yönetir.
5.2. Kariyer ve yedekleme planlarını tasarlar.
5.3. Eğitim ve kariyerin yönetilmesi konusundaki aktiviteleri uygular.
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eğitim Yönetimi İle İlgili Genel Tanımlar ve KavramlarDers kitabında ilgili bölümü okuma
2İnsan Kaynakları Eğitim ve Gelişimine Giriş Ders kitabında ilgili bölümü okuma
3Stratejik EğitimDers kitabında ilgili bölümü okuma
4İhtiyaçları Belirleme Ders kitabında ilgili bölümü okuma
5Teoriler ve Program Dizaynı Ders kitabında ilgili bölümü okuma
6Eğitim Transferi Ders kitabında ilgili bölümü okuma
7Eğitim Değerlendirme Ders kitabında ilgili bölümü okuma
8Geleneksel Eğitim Yöntemleri Ders kitabında ilgili bölümü okuma
9Eğitimde Yeni Teknolojilerin Kullanımı Ders kitabında ilgili bölümü okuma
10Personel Geliştirilmesi Ders kitabında ilgili bölümü okuma
11Eğitim ve Personel Geliştirilmesinde Karşılaşılan Özel Hususlar Ders kitabında ilgili bölümü okuma
12Kariyerler ve Kariyer Yönetimi Ders kitabında ilgili bölümü okuma
13Kariyer Yönetiminde Özel Mücadeleler Ders kitabında ilgili bölümü okuma
14Eğitim ve Gelişimin GeleceğiDers kitabında ilgili bölümü okuma
Kaynak
Eğitim Yönetiminde Kariyer Evreleri Bağlamında Profesyonel Öğrenme, Metin Işık, Münevver Çetin, Nobel Bilimsel Eserler, Aralık, 2021. Kariyer Planlaması ve Yönetimi, Prof. Dr. Hasan Tutar, Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar, Ekim 2020.
Editör: Çetin, Canan. İnsan Kaynaklarının Eğitimi ve Geliştirilmesi. İstanbul: Beta Basım, 2009. Taşkın, Erdoğan. İşletme Yönetiminde Eğitim ve Geliştirme. Papatya Yayınevi, 2001. Çetin, Canan, ve Esra Dinç Özcan. İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Beta Basım, 2014. Dessler, Gary. Human Resource Management. Thirteenth Edition. Edinburgh: Pearson Education, 2013. Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. Uyargil, Cavide, vd. İnsan Kaynakları Yönetimi. 5. Baskı. İstanbul: Beta Basım Yayın, 2010. Bingöl, Dursun. İnsan Kaynakları Yönetimi. 7. Baskı. İstanbul: Beta Basım, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43