Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞE ALIM VE MÜLAKAT TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işe alım sürecinde mülakat davranışları ve mülakat türlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış,İşe Alım Yöntemleri ,İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri,Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri,Mülakat Kavramı ve Tanımı,İşletmelerde Mülakat Çeşitleri,Mülakat Öncesi Hazırlık,Mülakat Süreci,Mülakat Soru Örnekleri,Mülakatın Değerlendirilmesi,Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri,İyi Bir Mülakat İçin Öneriler,Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları,Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşe alım ve mülakat yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İşe alım ve mülakat kavramını açıklar. | ||
1.2. İşe alım ve mülakat süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular. | ||
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde işe alım ve mülakat süreçlerini yorumlar. | ||
2. İşe alım ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Uygun işe alım ve mülakat tekniklerini insan kaynakları yönetimi için geliştirir. | ||
2.2. İşe alım süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar. | ||
2.3. İşe alım ve mülakat tekniklerini etkin kullanır. | ||
3. İşe alım ve mülakat tekniklerinin katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından işe alım ve mülakat kavramının önemini açıklar. | ||
3.2. İşe alım ve mülakat yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır. | ||
3.3. İşe alım ve mülakat türlerinin insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar. | ||
4. İşletmelerde işe alım süreçlerinde insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. İşe alım ve mülakat tekniklerinin insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar. | ||
4.2. İşe alım ve mülakat tekniklerinin kullanımına yönelik örnekler verir. | ||
4.3. Piyasada ki “En İyi İşe Alım Uygulamalarını” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
5. Mülakat süreci ile ilgili etkinlikleri düzenleyebilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Mülakat sürecine hazırlanmayı öğrenir. | ||
5.2. Mülakat soru tiplerini öğrenir. | ||
5.3. Mülakat sürecini yönetir. | ||
5.4. Mülakat tekniklerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış | |
2 | İşe Alım Yöntemleri | |
3 | İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri | |
4 | Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri | |
5 | Mülakat Kavramı ve Tanımı | |
6 | İşletmelerde Mülakat Çeşitleri | |
7 | Mülakat Öncesi Hazırlık | |
8 | Mülakat Süreci | |
9 | Mülakat Soru Örnekleri | |
10 | Mülakatın Değerlendirilmesi | |
11 | Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri | |
12 | İyi Bir Mülakat İçin Öneriler | |
13 | Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları | |
14 | Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci |
Kaynak |
İnsan Kaynakları Yönetimi.Prof. Dr. Canan Çetin, Esra Dinç Elmalı, Doç. Dr. Mehmet Lütfi Arslan, İstanbul: Beta Basım, Eylül 2019. |
Canan Çetin, Mehmet Lütfi Arslan. Mülakat - Teori, Süreç ve İlkeler. İstanbul: Beta Basım,2014. Pelin Vardarlıer, Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 135 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞE ALIM VE MÜLAKAT TEKNİKLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı işe alım sürecinde mülakat davranışları ve mülakat türlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış,İşe Alım Yöntemleri ,İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri,Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri,Mülakat Kavramı ve Tanımı,İşletmelerde Mülakat Çeşitleri,Mülakat Öncesi Hazırlık,Mülakat Süreci,Mülakat Soru Örnekleri,Mülakatın Değerlendirilmesi,Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri,İyi Bir Mülakat İçin Öneriler,Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları,Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İşe alım ve mülakat yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İşe alım ve mülakat kavramını açıklar. | ||
1.2. İşe alım ve mülakat süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular. | ||
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde işe alım ve mülakat süreçlerini yorumlar. | ||
2. İşe alım ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Uygun işe alım ve mülakat tekniklerini insan kaynakları yönetimi için geliştirir. | ||
2.2. İşe alım süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar. | ||
2.3. İşe alım ve mülakat tekniklerini etkin kullanır. | ||
3. İşe alım ve mülakat tekniklerinin katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından işe alım ve mülakat kavramının önemini açıklar. | ||
3.2. İşe alım ve mülakat yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır. | ||
3.3. İşe alım ve mülakat türlerinin insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar. | ||
4. İşletmelerde işe alım süreçlerinde insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. İşe alım ve mülakat tekniklerinin insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar. | ||
4.2. İşe alım ve mülakat tekniklerinin kullanımına yönelik örnekler verir. | ||
4.3. Piyasada ki “En İyi İşe Alım Uygulamalarını” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
5. Mülakat süreci ile ilgili etkinlikleri düzenleyebilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Mülakat sürecine hazırlanmayı öğrenir. | ||
5.2. Mülakat soru tiplerini öğrenir. | ||
5.3. Mülakat sürecini yönetir. | ||
5.4. Mülakat tekniklerini uygular. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Personel Seçme ve Yerleştirme Sürecine Genel Bir Bakış | |
2 | İşe Alım Yöntemleri | |
3 | İlan Verme ve İnternet Kaynaklarını Etkili Kullanma Teknikleri | |
4 | Personel Seçiminde Kullanılan Uygulama Örnekleri | |
5 | Mülakat Kavramı ve Tanımı | |
6 | İşletmelerde Mülakat Çeşitleri | |
7 | Mülakat Öncesi Hazırlık | |
8 | Mülakat Süreci | |
9 | Mülakat Soru Örnekleri | |
10 | Mülakatın Değerlendirilmesi | |
11 | Yetkinlik ve Yetkinlik Türleri | |
12 | İyi Bir Mülakat İçin Öneriler | |
13 | Mülakat Sonrasında Yapılan Değerlendirme Hataları | |
14 | Doğru Aday Seçimi ve İş Teklif Süreci |
Kaynak |
İnsan Kaynakları Yönetimi.Prof. Dr. Canan Çetin, Esra Dinç Elmalı, Doç. Dr. Mehmet Lütfi Arslan, İstanbul: Beta Basım, Eylül 2019. |
Canan Çetin, Mehmet Lütfi Arslan. Mülakat - Teori, Süreç ve İlkeler. İstanbul: Beta Basım,2014. Pelin Vardarlıer, Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |