Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ ÜRÜN, HİZMET VE SÜREÇ GELİŞTİRME-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş,Problem Bulma ve Problem Çözme,İş Fikri Geliştirme,İhtiyaç Analizi,Piyasa ve Rekabet Analizi,Pazardaki Potansiyel ve Riskler,İş Modeli Analizi ve Seçimi,Kavram Geliştirme,Konumlandırma,Müşteri Geliştirme,Tasarım,Maliyet ve Fiyatlandırma,Pazara Giriş Stratejisi,Fikir Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.13, 16, 9A
1. Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.13, 16, 9A
1.1. Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.13, 16, 9A
1.2. Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.13, 16, 9A
1.3. Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar. 13, 16, 9A
2.1. Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.13, 16, 9A
2.2. Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.13, 16, 9A
2.3. İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer.13, 16, 9A
3. Tasarım unsurları hakkında bilgi verir.13, 16, 9A
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.13, 16, 9A
3.2 Tasarım özelliklerini bilir.13, 16, 9A
3.3 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.
4. Pazara giriş stratejilerini geliştirir..13, 16, 9A
4.1. Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir13, 16, 9A
4.2. Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibidir.13, 16, 9A
4.3. Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibidir.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş
2Problem Bulma ve Problem Çözme
3İş Fikri Geliştirme
4İhtiyaç Analizi
5Piyasa ve Rekabet Analizi
6Pazardaki Potansiyel ve Riskler
7İş Modeli Analizi ve Seçimi
8Kavram Geliştirme
9Konumlandırma
10Müşteri Geliştirme
11Tasarım
12Maliyet ve Fiyatlandırma
13Pazara Giriş Stratejisi
14Fikir Sunumu
Kaynak
POWERPOINT
1. Keegan, W. Global Marketing. 8 . basım. Pearson. 2014. 2. Green, M. Küresel Pazarlama. 7. basım. Pearson, Nobel Akademik Yayıncılık. 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati0420
Rehberli Problem Çözme0100
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi0300
Okul Dışı Diğer Faaliyetler0150
Proje Sunumu / Seminer0200
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı0100
Ara Sınav ve Hazırlığı0100
Genel Sınav ve Hazırlığı0100
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YENİ ÜRÜN, HİZMET VE SÜREÇ GELİŞTİRME-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin AmacıBu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş,Problem Bulma ve Problem Çözme,İş Fikri Geliştirme,İhtiyaç Analizi,Piyasa ve Rekabet Analizi,Pazardaki Potansiyel ve Riskler,İş Modeli Analizi ve Seçimi,Kavram Geliştirme,Konumlandırma,Müşteri Geliştirme,Tasarım,Maliyet ve Fiyatlandırma,Pazara Giriş Stratejisi,Fikir Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
2.Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.13, 16, 9A
1. Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.13, 16, 9A
1.1. Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.13, 16, 9A
1.2. Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.13, 16, 9A
1.3. Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar. 13, 16, 9A
2.1. Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.13, 16, 9A
2.2. Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.13, 16, 9A
2.3. İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer.13, 16, 9A
3. Tasarım unsurları hakkında bilgi verir.13, 16, 9A
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.13, 16, 9A
3.2 Tasarım özelliklerini bilir.13, 16, 9A
3.3 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.
4. Pazara giriş stratejilerini geliştirir..13, 16, 9A
4.1. Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir13, 16, 9A
4.2. Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibidir.13, 16, 9A
4.3. Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibidir.13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş
2Problem Bulma ve Problem Çözme
3İş Fikri Geliştirme
4İhtiyaç Analizi
5Piyasa ve Rekabet Analizi
6Pazardaki Potansiyel ve Riskler
7İş Modeli Analizi ve Seçimi
8Kavram Geliştirme
9Konumlandırma
10Müşteri Geliştirme
11Tasarım
12Maliyet ve Fiyatlandırma
13Pazara Giriş Stratejisi
14Fikir Sunumu
Kaynak
POWERPOINT
1. Keegan, W. Global Marketing. 8 . basım. Pearson. 2014. 2. Green, M. Küresel Pazarlama. 7. basım. Pearson, Nobel Akademik Yayıncılık. 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43