Bu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş,Problem Bulma ve Problem Çözme,İş Fikri Geliştirme,İhtiyaç Analizi,Piyasa ve Rekabet Analizi,Pazardaki Potansiyel ve Riskler,İş Modeli Analizi ve Seçimi,Kavram Geliştirme,Konumlandırma,Müşteri Geliştirme,Tasarım,Maliyet ve Fiyatlandırma,Pazara Giriş Stratejisi,Fikir Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
2.Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
13, 16, 9
A
1. Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
13, 16, 9
A
1.1. Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.
13, 16, 9
A
1.2. Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.
13, 16, 9
A
1.3. Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar.
13, 16, 9
A
2.1. Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.
13, 16, 9
A
2.2. Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.
13, 16, 9
A
2.3. İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer.
13, 16, 9
A
3. Tasarım unsurları hakkında bilgi verir.
13, 16, 9
A
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.
13, 16, 9
A
3.2 Tasarım özelliklerini bilir.
13, 16, 9
A
3.3 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.
4. Pazara giriş stratejilerini geliştirir..
13, 16, 9
A
4.1. Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir
13, 16, 9
A
4.2. Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibidir.
13, 16, 9
A
4.3. Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibidir.
13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş
2
Problem Bulma ve Problem Çözme
3
İş Fikri Geliştirme
4
İhtiyaç Analizi
5
Piyasa ve Rekabet Analizi
6
Pazardaki Potansiyel ve Riskler
7
İş Modeli Analizi ve Seçimi
8
Kavram Geliştirme
9
Konumlandırma
10
Müşteri Geliştirme
11
Tasarım
12
Maliyet ve Fiyatlandırma
13
Pazara Giriş Stratejisi
14
Fikir Sunumu
Kaynak
POWERPOINT
1. Keegan, W. Global Marketing. 8 . basım. Pearson. 2014.
2. Green, M. Küresel Pazarlama. 7. basım. Pearson, Nobel Akademik Yayıncılık. 2015.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
42
0
Rehberli Problem Çözme
0
10
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
30
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
15
0
Proje Sunumu / Seminer
0
20
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
10
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
10
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
10
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YENİ ÜRÜN, HİZMET VE SÜREÇ GELİŞTİRME
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
DOÇ.DR.AYŞEN AKYÜZ
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin global çevreyi ve global işletmelerin uluslararası stratejilerini derinlemesine anlamasını; pazarlama teori ve uygulamalarına küresel bağlamda hakim olmasını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş,Problem Bulma ve Problem Çözme,İş Fikri Geliştirme,İhtiyaç Analizi,Piyasa ve Rekabet Analizi,Pazardaki Potansiyel ve Riskler,İş Modeli Analizi ve Seçimi,Kavram Geliştirme,Konumlandırma,Müşteri Geliştirme,Tasarım,Maliyet ve Fiyatlandırma,Pazara Giriş Stratejisi,Fikir Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
2.Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme hakkında değerlendirme yapabilir.
13, 16, 9
A
1. Yeni ürün, hizmet ve süreçlerle ile ilgili temel kavramları öğrenip yorumlayabilecektir.
13, 16, 9
A
1.1. Yeni ürün, hizmet ve süreç kavramlarını ve kapsamını öğrenir.
13, 16, 9
A
1.2. Yeni ürün, hizmet ve süreç geliştirme konusundaki terminolojiyi bilir.
13, 16, 9
A
1.3. Yeni ürün, hizmet, süreç geliştirmeyle ilgili temel kavramları yorumlar.
13, 16, 9
A
2.1. Pazar ve rakipler hakkında değerlendirme yapar.
13, 16, 9
A
2.2. Pazar potansiyelini ve risklerini belirler.
13, 16, 9
A
2.3. İş modellerini değerlendirir ve uygun olanını seçer.
13, 16, 9
A
3. Tasarım unsurları hakkında bilgi verir.
13, 16, 9
A
3.1 Kavram geliştirme ve konumlandırma hakkında bilgi verir.
13, 16, 9
A
3.2 Tasarım özelliklerini bilir.
13, 16, 9
A
3.3 Maliyet ve fiyatlandırma hakkında bilgi sahibidir.
4. Pazara giriş stratejilerini geliştirir..
13, 16, 9
A
4.1. Pazarda marka yaratma konusunda bilgi sahibidir
13, 16, 9
A
4.2. Müşteri geliştirme hakkında hakkında bilgi sahibidir.
13, 16, 9
A
4.3. Minimum uygun ürün hakkında bilgi sahibidir.
13, 16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yeni Ürün, Hizmet ve Süreç Geliştirmeye giriş
2
Problem Bulma ve Problem Çözme
3
İş Fikri Geliştirme
4
İhtiyaç Analizi
5
Piyasa ve Rekabet Analizi
6
Pazardaki Potansiyel ve Riskler
7
İş Modeli Analizi ve Seçimi
8
Kavram Geliştirme
9
Konumlandırma
10
Müşteri Geliştirme
11
Tasarım
12
Maliyet ve Fiyatlandırma
13
Pazara Giriş Stratejisi
14
Fikir Sunumu
Kaynak
POWERPOINT
1. Keegan, W. Global Marketing. 8 . basım. Pearson. 2014.
2. Green, M. Küresel Pazarlama. 7. basım. Pearson, Nobel Akademik Yayıncılık. 2015.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.