Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetiminde değerlendirme merkezine ilişkin yaklaşımların aktarılması ve insan kaynakları yönetiminde ölçüme yer vermektir. Bu anlamda kullanılan egzersizlerin, farklılıklarının ve işlevlerinin anlaşılması hedeflenmekle birlikte öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi Değerlendirme Merkezi Uygulamaları ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları ve İKY alanındaki değerlendirmeleri tanımlama, analiz etme yönlerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Değerlendirme Merkezi Kavramı,Değerlendirme Merkezinin Tarihsel Gelişimi,Değerlendirme Merkezinin Geliştirme Merkezi İle İlişkisi,Değerlendirme Merkezinde Uygulanan Egzersizler,Yetkinlik Odaklı Mülakat,Egzersiz Uygulamaları- Vaka Çalışmaları,Egzersizlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik Kavramları,Değerlendirme Merkezinin İşletmelerde Uygulama Süreci,İş Analizinin Tanımı ve Amaçları,İş Analizinin Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamalarındaki Önemi,Değerlendirme Merkezinde Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi,Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Belirlenmesi,Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Eğitilmesi,Değerlendirme Raporu Yazım Teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Değerlendirme ve gelişim merkezlerinin temel ilkelerini açıklayabilecektir.
9
A
2. Tipik bir yetkinliğin bileşenlerini ve uygun olumlu ve olumsuz davranışsal göstergelerini tanımlayabilecektir.
16, 9
A
3. Farklı türlerdeki değerlendirme ve gelişim merkezi egzersizlerini ve her birinin değerlendirdiği yetkinlikleri tanımlayabilecektir.
13, 19, 9
A
4. Farklı egzersizlerde davranışsal değerlendirme sürecini etkin olarak tamamlayabildiklerini sergileyecektir.
9
A
5. Katılımcı verilerini doğru davranışsal ifadeleri kullanarak ve veri entegrasyonu aşamasında kullanmak üzere ilgili örneklerle destekleyerek hazırlayıp sunabilecektir.
9
A
6. Bireysel yetkinlikler ve egzersiz tiplerine göre katılımcının güçlü yönlerini ve gelişime ihtiyaç duyan alanlarını özetleyen bir katılımcı raporu yazabilecektir.
9
A
7. Orta zorlukta, yüz yüze bir geribildirim oturumunu hazırlayıp yürütebilecektir.
9
A
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Değerlendirme Merkezi Kavramı
2
Değerlendirme Merkezinin Tarihsel Gelişimi
3
Değerlendirme Merkezinin Geliştirme Merkezi İle İlişkisi
4
Değerlendirme Merkezinde Uygulanan Egzersizler
5
Yetkinlik Odaklı Mülakat
6
Egzersiz Uygulamaları- Vaka Çalışmaları
7
Egzersizlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik Kavramları
8
Değerlendirme Merkezinin İşletmelerde Uygulama Süreci
9
İş Analizinin Tanımı ve Amaçları
10
İş Analizinin Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamalarındaki Önemi
11
Değerlendirme Merkezinde Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi
12
Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Belirlenmesi
13
Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Eğitilmesi
14
Değerlendirme Raporu Yazım Teknikleri
Kaynak
Yrd. Doç. Dr. Beliz Dereli İnsan Kaynakları Yönetiminde Değerlendirme Merkezi BETA Yayınları
Selin Yetimoğlu Değerlendirme Merkezi ve Mülakatlarda %100 Başarı Sola Unitas Yayınları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
DEĞERLENDİRME MERKEZİ UYGULAMALARI
-
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi Verenler
Doç.Dr. Pelin VARDARLIER, Öğr.Gör. Yalçın VURAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, insan kaynakları yönetiminde değerlendirme merkezine ilişkin yaklaşımların aktarılması ve insan kaynakları yönetiminde ölçüme yer vermektir. Bu anlamda kullanılan egzersizlerin, farklılıklarının ve işlevlerinin anlaşılması hedeflenmekle birlikte öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi Değerlendirme Merkezi Uygulamaları ve iş hayatı ile ilgili konularda yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaları ve İKY alanındaki değerlendirmeleri tanımlama, analiz etme yönlerini geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Değerlendirme Merkezi Kavramı,Değerlendirme Merkezinin Tarihsel Gelişimi,Değerlendirme Merkezinin Geliştirme Merkezi İle İlişkisi,Değerlendirme Merkezinde Uygulanan Egzersizler,Yetkinlik Odaklı Mülakat,Egzersiz Uygulamaları- Vaka Çalışmaları,Egzersizlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik Kavramları,Değerlendirme Merkezinin İşletmelerde Uygulama Süreci,İş Analizinin Tanımı ve Amaçları,İş Analizinin Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamalarındaki Önemi,Değerlendirme Merkezinde Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi,Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Belirlenmesi,Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Eğitilmesi,Değerlendirme Raporu Yazım Teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Değerlendirme ve gelişim merkezlerinin temel ilkelerini açıklayabilecektir.
9
A
2. Tipik bir yetkinliğin bileşenlerini ve uygun olumlu ve olumsuz davranışsal göstergelerini tanımlayabilecektir.
16, 9
A
3. Farklı türlerdeki değerlendirme ve gelişim merkezi egzersizlerini ve her birinin değerlendirdiği yetkinlikleri tanımlayabilecektir.
13, 19, 9
A
4. Farklı egzersizlerde davranışsal değerlendirme sürecini etkin olarak tamamlayabildiklerini sergileyecektir.
9
A
5. Katılımcı verilerini doğru davranışsal ifadeleri kullanarak ve veri entegrasyonu aşamasında kullanmak üzere ilgili örneklerle destekleyerek hazırlayıp sunabilecektir.
9
A
6. Bireysel yetkinlikler ve egzersiz tiplerine göre katılımcının güçlü yönlerini ve gelişime ihtiyaç duyan alanlarını özetleyen bir katılımcı raporu yazabilecektir.
9
A
7. Orta zorlukta, yüz yüze bir geribildirim oturumunu hazırlayıp yürütebilecektir.
9
A
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Değerlendirme Merkezi Kavramı
2
Değerlendirme Merkezinin Tarihsel Gelişimi
3
Değerlendirme Merkezinin Geliştirme Merkezi İle İlişkisi
4
Değerlendirme Merkezinde Uygulanan Egzersizler
5
Yetkinlik Odaklı Mülakat
6
Egzersiz Uygulamaları- Vaka Çalışmaları
7
Egzersizlerde Güvenilirlik ve Geçerlilik Kavramları
8
Değerlendirme Merkezinin İşletmelerde Uygulama Süreci
9
İş Analizinin Tanımı ve Amaçları
10
İş Analizinin Değerlendirme ve Geliştirme Merkezi Uygulamalarındaki Önemi
11
Değerlendirme Merkezinde Değerlendirme Kriterlerinin Belirlenmesi
12
Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Belirlenmesi
13
Değerlendirme Merkezinde Değerleyicilerin Eğitilmesi
14
Değerlendirme Raporu Yazım Teknikleri
Kaynak
Yrd. Doç. Dr. Beliz Dereli İnsan Kaynakları Yönetiminde Değerlendirme Merkezi BETA Yayınları
Selin Yetimoğlu Değerlendirme Merkezi ve Mülakatlarda %100 Başarı Sola Unitas Yayınları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.