Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Taner AKBAŞ
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Gökçe Şaltan, Mehmet Polat Tacar, Nurcan Kuru, Zeyneb Çetiner, Müge Eser, Seda Yeşildeniz
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel cümle yapıları ile günlük yaşama dair sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 15, 16, 6, 9A
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 15, 16, 6, 9A
3. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 15, 16, 6, 9A
4. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 8, 9A
5. Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 15, 16, 6, 9A
6. Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 11, 15, 16, 6, 9A
7. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 6, 9A
8. Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
9. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar.10, 16, 6, 8, 9A
10. Dilbilgisini geliştirmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
11. Temel konuları yorumlar.10, 16, 6, 9A
12. Medya araçlarını etkili bir şekilde takip eder.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)1
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı
1
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
Kaynak
1. Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018 Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1
2. eltpublications.com online resources

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)121
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(121/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNGİLİZCE II-Güz Dönemi4+044
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİng
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüOrtak Zorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Onur KAVAK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Taner AKBAŞ
Dersin YardımcılarıÖğretim Görevlisi Gökçe Şaltan, Mehmet Polat Tacar, Nurcan Kuru, Zeyneb Çetiner, Müge Eser, Seda Yeşildeniz
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel cümle yapıları ile günlük yaşama dair sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.10, 15, 16, 6, 9A
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.10, 15, 16, 6, 9A
3. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.10, 15, 16, 6, 9A
4. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.10, 16, 6, 8, 9A
5. Temel seviyedeki metinleri yorumlar.10, 15, 16, 6, 9A
6. Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.10, 11, 15, 16, 6, 9A
7. Günlük diyalogları yorumlar.10, 11, 16, 6, 9A
8. Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.10, 11, 16, 6, 9A
9. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar.10, 16, 6, 8, 9A
10. Dilbilgisini geliştirmek için kendi programını yapar.10, 11, 16, 6, 9A
11. Temel konuları yorumlar.10, 16, 6, 9A
12. Medya araçlarını etkili bir şekilde takip eder.10, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
2Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)1
3Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
4Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
5Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
6Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
7Now (Şimdiki zaman kullanımı)1
8Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
9Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)1
10Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)1
11Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
12Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
13Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı
1
14Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
Kaynak
1. Speakout Elementary coursebook, 2nd Edition, 2018 Oxford Publications, ISBN 978-1-292-11593-1
2. eltpublications.com online resources

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43