Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL DÜŞÜNME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere düşünmenin ne demek olduğuna ve nasıl daha doğru düşünülebileceğine yönelik bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eleştirel Düşünmeye Giriş ,İnsan Olmak Ne Demektir? Düşünmek Ne Demektir?,Düşünmenin Aşamaları, Metodoloji ve Hakikat ,Ferasetli Bir Şekilde Düşünebilmek: Yerini Bilmek ve Hakikati Hedeflemek,Düşünme Türleri: İndirgeme ve İndüksiyon ,İçeriksel Mantık Hataları ,Nasıl Karar Veririz? İki Karar Verme Sistemi: Hızlı ve Dağınık ile Yavaş ve Bilge,Ferasete Giden Yol İkinci Sistemden Geçer ,Birinci Sistem Otomatik Pilottur ,Birinci Sistem Hakikati Değil Hikâyeyi Sever ,Birinci Sistem Karar Verirken Çeşitli Stratejiler (Kestirmeler) Kullanır ,Karakteristik Özelliklerimiz Verdiğimiz Kararları Nasıl Etkiliyor?,Bilişsel Eğilimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eleştirel düşünmenin ne demek olduğunu anlayabilecektir.10, 13, 16, 6, 9A, E
1.1. Eleştirel düşünmede metodolojinin ve analizin önemini açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
1.2. Eleştirel düşünmede ferasetin önemini açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
2. Mantık hatalarını açıklayabilecektir.10, 13, 16, 6, 9A, E
2.1. Bilişsel mantık hatalarını açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
2.2. Yapısal mantık hatalarını açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
2.3. İçeriksel mantık hatalarını açıklar. 10, 13, 16, 6, 9A, E
3. Karar verme sürecini açıklayabilecektir.19, 9A
3.1. İki karar verme sistemini ve bunlar arasındaki etkileşimi açıklar. 13, 9A
3.2. Heristiklerin (sezgisel verilen hızlı kararların dayandığı kestirme stratejiler) nasıl kullanıldığını açıklar. 13, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eleştirel Düşünmeye Giriş İlgili Ders Notunun Okunması
2İnsan Olmak Ne Demektir? Düşünmek Ne Demektir?İlgili Ders Notunun Okunması
3Düşünmenin Aşamaları, Metodoloji ve Hakikat İlgili Ders Notunun Okunması
4Ferasetli Bir Şekilde Düşünebilmek: Yerini Bilmek ve Hakikati Hedeflemekİlgili Ders Notunun Okunması
5Düşünme Türleri: İndirgeme ve İndüksiyon İlgili Ders Notunun Okunması
6İçeriksel Mantık Hataları İlgili Ders Notunun Okunması
7Nasıl Karar Veririz? İki Karar Verme Sistemi: Hızlı ve Dağınık ile Yavaş ve Bilgeİlgili Ders Notunun Okunması
8Ferasete Giden Yol İkinci Sistemden Geçer İlgili Ders Notunun Okunması
9Birinci Sistem Otomatik Pilottur İlgili Ders Notunun Okunması
10Birinci Sistem Hakikati Değil Hikâyeyi Sever İlgili Ders Notunun Okunması
11Birinci Sistem Karar Verirken Çeşitli Stratejiler (Kestirmeler) Kullanır İlgili Ders Notunun Okunması
12Karakteristik Özelliklerimiz Verdiğimiz Kararları Nasıl Etkiliyor?İlgili Ders Notunun Okunması
13Bilişsel Eğilimlerİlgili Ders Notunun Okunması
Kaynak
-Eleştirel Düşünme Ders Notları
- Daniel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, 2015. - Jonah Lehrer, Karar Anı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2014. - Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 2011. - Nurettin Topçu, Mantık, Dergah Yayınları, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)70
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ELEŞTİREL DÜŞÜNME-Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere düşünmenin ne demek olduğuna ve nasıl daha doğru düşünülebileceğine yönelik bir anlayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Eleştirel Düşünmeye Giriş ,İnsan Olmak Ne Demektir? Düşünmek Ne Demektir?,Düşünmenin Aşamaları, Metodoloji ve Hakikat ,Ferasetli Bir Şekilde Düşünebilmek: Yerini Bilmek ve Hakikati Hedeflemek,Düşünme Türleri: İndirgeme ve İndüksiyon ,İçeriksel Mantık Hataları ,Nasıl Karar Veririz? İki Karar Verme Sistemi: Hızlı ve Dağınık ile Yavaş ve Bilge,Ferasete Giden Yol İkinci Sistemden Geçer ,Birinci Sistem Otomatik Pilottur ,Birinci Sistem Hakikati Değil Hikâyeyi Sever ,Birinci Sistem Karar Verirken Çeşitli Stratejiler (Kestirmeler) Kullanır ,Karakteristik Özelliklerimiz Verdiğimiz Kararları Nasıl Etkiliyor?,Bilişsel Eğilimler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Eleştirel düşünmenin ne demek olduğunu anlayabilecektir.10, 13, 16, 6, 9A, E
1.1. Eleştirel düşünmede metodolojinin ve analizin önemini açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
1.2. Eleştirel düşünmede ferasetin önemini açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
2. Mantık hatalarını açıklayabilecektir.10, 13, 16, 6, 9A, E
2.1. Bilişsel mantık hatalarını açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
2.2. Yapısal mantık hatalarını açıklar.10, 13, 16, 6, 9A, E
2.3. İçeriksel mantık hatalarını açıklar. 10, 13, 16, 6, 9A, E
3. Karar verme sürecini açıklayabilecektir.19, 9A
3.1. İki karar verme sistemini ve bunlar arasındaki etkileşimi açıklar. 13, 9A
3.2. Heristiklerin (sezgisel verilen hızlı kararların dayandığı kestirme stratejiler) nasıl kullanıldığını açıklar. 13, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Eleştirel Düşünmeye Giriş İlgili Ders Notunun Okunması
2İnsan Olmak Ne Demektir? Düşünmek Ne Demektir?İlgili Ders Notunun Okunması
3Düşünmenin Aşamaları, Metodoloji ve Hakikat İlgili Ders Notunun Okunması
4Ferasetli Bir Şekilde Düşünebilmek: Yerini Bilmek ve Hakikati Hedeflemekİlgili Ders Notunun Okunması
5Düşünme Türleri: İndirgeme ve İndüksiyon İlgili Ders Notunun Okunması
6İçeriksel Mantık Hataları İlgili Ders Notunun Okunması
7Nasıl Karar Veririz? İki Karar Verme Sistemi: Hızlı ve Dağınık ile Yavaş ve Bilgeİlgili Ders Notunun Okunması
8Ferasete Giden Yol İkinci Sistemden Geçer İlgili Ders Notunun Okunması
9Birinci Sistem Otomatik Pilottur İlgili Ders Notunun Okunması
10Birinci Sistem Hakikati Değil Hikâyeyi Sever İlgili Ders Notunun Okunması
11Birinci Sistem Karar Verirken Çeşitli Stratejiler (Kestirmeler) Kullanır İlgili Ders Notunun Okunması
12Karakteristik Özelliklerimiz Verdiğimiz Kararları Nasıl Etkiliyor?İlgili Ders Notunun Okunması
13Bilişsel Eğilimlerİlgili Ders Notunun Okunması
Kaynak
-Eleştirel Düşünme Ders Notları
- Daniel Kahneman, Hızlı ve Yavaş Düşünme, Varlık Yayınları, 2015. - Jonah Lehrer, Karar Anı, Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi, 2014. - Nassim Nicholas Taleb, Siyah Kuğu, Varlık Yayınları, 2011. - Nurettin Topçu, Mantık, Dergah Yayınları, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43