Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ ANALİZİ VE İŞ DEĞERLEME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş analizi ve iş değerleme ile ilgili süreç ve teknikleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş analizinin kavramsal çerçevesi,İş analizinin amaçları, sorumluları ve zamanlaması,İş analistlerinin seçimi ve iş analizi süreci,İş tanımlarının ve iş gereklerinin hazırlanması,İş analizinde kullanılan teknikler,İş analizinin çıktıları,İş analizi bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı,İş Analizi Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar,İş değerlemesi kavramsal çerçevesi,İş değerleme yaklaşımları,İş değerleme süreci,İş değerleme yöntemleri,İş değerleme bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı,İş değerleme Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş analizi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İş analizi, İş tanımı ve İş Gerekleri kavramlarını tanımlar. | ||
1.2. İş analizi bilgi toplama yöntemlerini tanımlar. | ||
1.3. İş analizi kavramının diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından önemini açıklar. | ||
2. İşletmelerde iş analizi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. İşletmelerdeki iş analizi süreçlerini yorumlar. | ||
2.2. İş analizi süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
2.3. İş analizi süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
3. İş Değerleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. İş Değerleme kavramlarını tanımlar. | ||
3.2. İş Değerlemenin ücret yönetimi açısından önemini açıklar. | ||
3.3. İş Değerlemenin performans yönetimi açısından önemini açıklar. | ||
4. İşletmelerde iş değerleme uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. İşletmelerdeki iş değerleme süreçlerini yorumlar. | ||
4.2. İş değerleme süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
4.3. İş değerleme süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
5. İş analizi ve iş değerleme tekniklerinin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Piyasada ki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
5.2. Uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
5.3. Verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | ||
5.4. İş etüdleri ile etkin çalışma modelini oluşturur. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş analizinin kavramsal çerçevesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
2 | İş analizinin amaçları, sorumluları ve zamanlaması | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
3 | İş analistlerinin seçimi ve iş analizi süreci | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
4 | İş tanımlarının ve iş gereklerinin hazırlanması | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
5 | İş analizinde kullanılan teknikler | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
6 | İş analizinin çıktıları | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
7 | İş analizi bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
8 | İş Analizi Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
9 | İş değerlemesi kavramsal çerçevesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
10 | İş değerleme yaklaşımları | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
11 | İş değerleme süreci | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
12 | İş değerleme yöntemleri | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
13 | İş değerleme bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
14 | İş değerleme Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
Kaynak |
İnsan Kaynakları Yönetimi.Prof. Dr. Canan Çetin, Esra Dinç Elmalı, Doç. Dr. Mehmet Lütfi Arslan, İstanbul: Beta Basım, Eylül 2019. |
Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 5 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞ ANALİZİ VE İŞ DEĞERLEME | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pelin VARDARLIER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İş analizi ve iş değerleme ile ilgili süreç ve teknikleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İş analizinin kavramsal çerçevesi,İş analizinin amaçları, sorumluları ve zamanlaması,İş analistlerinin seçimi ve iş analizi süreci,İş tanımlarının ve iş gereklerinin hazırlanması,İş analizinde kullanılan teknikler,İş analizinin çıktıları,İş analizi bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı,İş Analizi Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar,İş değerlemesi kavramsal çerçevesi,İş değerleme yaklaşımları,İş değerleme süreci,İş değerleme yöntemleri,İş değerleme bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı,İş değerleme Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İş analizi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
1.1. İş analizi, İş tanımı ve İş Gerekleri kavramlarını tanımlar. | ||
1.2. İş analizi bilgi toplama yöntemlerini tanımlar. | ||
1.3. İş analizi kavramının diğer insan kaynakları yönetimi fonksiyonları açısından önemini açıklar. | ||
2. İşletmelerde iş analizi uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. İşletmelerdeki iş analizi süreçlerini yorumlar. | ||
2.2. İş analizi süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
2.3. İş analizi süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
3. İş Değerleme ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 16, 9 | A |
3.1. İş Değerleme kavramlarını tanımlar. | ||
3.2. İş Değerlemenin ücret yönetimi açısından önemini açıklar. | ||
3.3. İş Değerlemenin performans yönetimi açısından önemini açıklar. | ||
4. İşletmelerde iş değerleme uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir. | 16, 9 | A |
4.1. İşletmelerdeki iş değerleme süreçlerini yorumlar. | ||
4.2. İş değerleme süreçlerinin işleyişini sorgular. | ||
4.3. İş değerleme süreçlerinin yarattığı katma değeri saptar. | ||
5. İş analizi ve iş değerleme tekniklerinin katkısıyla etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir. | 16, 9 | A |
5.1. Piyasada ki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar. | ||
5.2. Uygun yönetim uygulamalarını işletme için geliştirir. | ||
5.3. Verimliliği maksimize edecek süreç haritalarını tasarlar. | ||
5.4. İş etüdleri ile etkin çalışma modelini oluşturur. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş analizinin kavramsal çerçevesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
2 | İş analizinin amaçları, sorumluları ve zamanlaması | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
3 | İş analistlerinin seçimi ve iş analizi süreci | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
4 | İş tanımlarının ve iş gereklerinin hazırlanması | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
5 | İş analizinde kullanılan teknikler | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
6 | İş analizinin çıktıları | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
7 | İş analizi bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
8 | İş Analizi Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
9 | İş değerlemesi kavramsal çerçevesi | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
10 | İş değerleme yaklaşımları | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
11 | İş değerleme süreci | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
12 | İş değerleme yöntemleri | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
13 | İş değerleme bilgilerinin insan kaynakları yönetimi işlevlerinde kullanımı | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
14 | İş değerleme Yapılırken Dikkat Edilecek Hususlar | Ders kitabında ilgili bölümü okuma |
Kaynak |
İnsan Kaynakları Yönetimi.Prof. Dr. Canan Çetin, Esra Dinç Elmalı, Doç. Dr. Mehmet Lütfi Arslan, İstanbul: Beta Basım, Eylül 2019. |
Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız. İnsan Kaynakları Yönetimi Teori ve Uygulama. İstanbul: Beta Basım, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||
13 | İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |