Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA VE İK UYGULAMALARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve insan kaynakları alanlarda kullanımlarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya'ya Genel Bakış,Sosyal Ağların Gelişimi
,Web 1.0 ve Web 2.0,Sosyal Medya Araçları,Sosyal Medya Yönetimi,Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Medyanın Kullanım Alanları,Sosyal Medya ve İşletme,Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II,Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi,Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal medya yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.9A, E
1.1. Sosyal medya ve sosyal ağ kavramını açıklar.
1.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular.
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde sosyal medya süreçlerini yorumlar.
2. Sosyal medya ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.16, 5, 6, 9A, E
2.1. Uygun sosyal medya uygulamalarını insan kaynakları yönetimi için geliştirir.
2.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar.
2.3. Sosyal medya araçlarını etkin kullanır.
3. Sosyal medyanın katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.16, 9A, E
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından sosyal medya kavramının önemini açıklar.
3.2. Sosyal medya yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır.
3.3. Sosyal medyanın insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar.
4. İşletmelerde sosyal medyada insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.6, 9A, E
4.1. Sosyal medyanın insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar.
4.2. İnsan kaynakları ve sosyal medya kullanımına yönelik örnekler verir.
4.3. Piyasadaki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar.
5. Sosyal medyada gerçekleşen insan kaynakları projelerini tartışabilecektir.10, 16, 9A, E
5.1. Yeni projeler tasarlar.
5.2. Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
5.3. Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya'ya Genel Bakış
2Sosyal Ağların Gelişimi
3Web 1.0 ve Web 2.0
4Sosyal Medya Araçları
5Sosyal Medya Yönetimi
6Sosyal Medya Stratejisi
7Sosyal Medyanın Kullanım Alanları
8Sosyal Medya ve İşletme
9Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri
10Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi
11Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I
12Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II
13Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
14Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması
15Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I
16Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II
Kaynak
Ders sırasında verilecektir.Pelin Vardarlıer, Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Aralık 2016. Pelin Vardarlıer, Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015. Editör Harun Yıldız, Sosyal Medyanın İş Hayatındaki Yeri, Beta Yayıncılık, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL MEDYA VE İK UYGULAMALARI-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersi VerenlerDoç.Dr. Pelin VARDARLIER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sosyal medya kavramını, sosyal ağların özelliklerini ve insan kaynakları alanlarda kullanımlarını öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Sosyal Medya'ya Genel Bakış,Sosyal Ağların Gelişimi
,Web 1.0 ve Web 2.0,Sosyal Medya Araçları,Sosyal Medya Yönetimi,Sosyal Medya Stratejisi,Sosyal Medyanın Kullanım Alanları,Sosyal Medya ve İşletme,Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I,Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II,Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi,Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I,Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Sosyal medya yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.9A, E
1.1. Sosyal medya ve sosyal ağ kavramını açıklar.
1.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynakları fonksiyonlarında işleyişini sorgular.
1.3. İnsan kaynakları yönetiminde sosyal medya süreçlerini yorumlar.
2. Sosyal medya ve insan kaynakları alanlarındaki teorik ve pratik bilgileri beraber kullanabilecektir.16, 5, 6, 9A, E
2.1. Uygun sosyal medya uygulamalarını insan kaynakları yönetimi için geliştirir.
2.2. Sosyal medya süreçlerinin insan kaynaklarında yarattığı katma değeri saptar.
2.3. Sosyal medya araçlarını etkin kullanır.
3. Sosyal medyanın katkısıyla insan kaynaklarında etkinlik ve verimliliği artırmanın yollarını planlayabilecektir.16, 9A, E
3.1. İnsan kaynakları fonksiyonları açısından sosyal medya kavramının önemini açıklar.
3.2. Sosyal medya yönetiminin ve stratejilerinin önemini anlatır.
3.3. Sosyal medyanın insan kaynakları alanında kullanımına yönelik stratejileri planlar.
4. İşletmelerde sosyal medyada insan kaynakları uygulamalarının işleyişini değerlendirebilecektir.6, 9A, E
4.1. Sosyal medyanın insan kaynaklarında kullanımına yönelik örnekleri kıyaslar.
4.2. İnsan kaynakları ve sosyal medya kullanımına yönelik örnekler verir.
4.3. Piyasadaki “En İyi Uygulamaları” tespit ederek işletmeye uyarlar.
5. Sosyal medyada gerçekleşen insan kaynakları projelerini tartışabilecektir.10, 16, 9A, E
5.1. Yeni projeler tasarlar.
5.2. Yaratıcı düşünme becerilerini geliştirir.
5.3. Yeni projelerin yönetilmesi konusundaki çalışmaları uygular.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sosyal Medya'ya Genel Bakış
2Sosyal Ağların Gelişimi
3Web 1.0 ve Web 2.0
4Sosyal Medya Araçları
5Sosyal Medya Yönetimi
6Sosyal Medya Stratejisi
7Sosyal Medyanın Kullanım Alanları
8Sosyal Medya ve İşletme
9Sosyal Medya ve İçerik Stratejileri
10Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Yönetimi
11Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-I
12Sosyal Medya ve İnsan Kaynakları Fonksiyonları-II
13Sosyal Medya ve Kriz Yönetimi
14Sosyal Medya Takibi ve Raporlaması
15Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-I
16Sosyal Medya İnsan Kaynakları Uygulamaları-II
Kaynak
Ders sırasında verilecektir.Pelin Vardarlıer, Sosyal Medya Stratejisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Aralık 2016. Pelin Vardarlıer, Sosyalika, Fastbook Yayınları, 2015. Editör Harun Yıldız, Sosyal Medyanın İş Hayatındaki Yeri, Beta Yayıncılık, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:41Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:43