Toplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.
5, 9
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.
5, 9
A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar
9
A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.
5, 9
A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
5, 9
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
9
A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır
9
A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder
5, 9
A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2
Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3
Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4
Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6
Kalitenin Boyutları
7
Kalite Kontrol Çemberleri
8
Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9
TKY Yönetiminin Bileşenleri
10
TKY ve Hizmet İşletmeleri
11
TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12
Ödev Teslimi/ Sunumlar
13
Sunumlar, Soru/Cevap
14
Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019;
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
15
15
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
-
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Fatma Serab ONURSAL
Dersi Verenler
Prof.Dr. Canan ÇETİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Toplam Kalite Yönetiminin amacı sürekli iyileştirme çabalarında sosyal paydaşlar ile kuruluş içinde tutarlı, dürüst, açık ilişkilerin kurulma yöntemlerinin anlaşılmasının sağlanması; Toplam Kalite Yönetiminin verilere dayalı ve işbirliğini temel alan işleyiş tarzının öncelikli prensip haline getirilmesinin benimsenmesidir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak,Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları,Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti,Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı,Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri,Kalitenin Boyutları,Kalite Kontrol Çemberleri,Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri,TKY Yönetiminin Bileşenleri,TKY ve Hizmet İşletmeleri,TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı,Ödev Teslimi/ Sunumlar,Sunumlar, Soru/Cevap,Sunumlar, Soru/Cevap; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplam kalite yönetiminin teorik çerçevesini açıklayabilecektir.
5, 9
A, D, E
1.1 Toplam kalite yönetimini tanımlar.
5, 9
A, D, E
1.2 Kalite kavramını tanımlar
9
A, D, E
1.3 Kalite ve toplam kalite kavramlarını kıyaslar.
5, 9
A, D, E
2. Süreç yönetimi konusunda bilgi sahibi olabilecektir.
5, 9
A, D, E
2.1 Süreç yönetimini tanımlar
9
A, D, E
2.2 Süreç yönetimini karşılaştırır
9
A, D, E
2.3 Süreç yönetimi geliştirmenin temel öğelerini ifade eder
5, 9
A, D, E
3. Müşteri odaklı düşünme yeteneğine sahip olabilecektir.
14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalite Kavramı amaçları, fonksiyonlarını anlamak
2
Toplam Kalite Yönetimi Kuramcıları
3
Kalite Yönetimi ve Müşteri Memnuniyeti
4
Kalite Çeşitleri ve Toplam Kalite Yönetimi Stratejisi ve Yayılımı
5
Toplam Kalite Yönetimi İlkeleri
6
Kalitenin Boyutları
7
Kalite Kontrol Çemberleri
8
Kalite Geliştirme Araç ve Teknikleri
9
TKY Yönetiminin Bileşenleri
10
TKY ve Hizmet İşletmeleri
11
TKY ve Takım Çalışması ve İş Ahlakı
12
Ödev Teslimi/ Sunumlar
13
Sunumlar, Soru/Cevap
14
Sunumlar, Soru/Cevap
Kaynak
Toplam Kalite Yönetimi, Prof. Dr. Canan Çetin, Doç. Dr. M.Lütfi Arslan, 6. Baskı, Beta Yayınları, 2017.
Toplam Kalite Yönetimine Güncel Bakış, Prof. Dr. Çetin Bektaş, 2019;
Toplam Kalite Yönetimi Uygulamaları, Nilgün Sarp, 2017
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli sayısal ve istatistiki yöntemler hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
X
3
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
İnsan kaynakları yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
İnsan kaynakları projeleri hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
İnsan kaynakları yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerleri benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Kurum- çalışan uyumu ile çalışan- iş uyumu uygulamaları hakkında bilgiye sahiptir.
X
13
İşletmenin diğer fonksiyonları hakkında fikir ifade edebilecek kadar bilgiye ve işbirliği yapma yeterliliğine sahiptir.