Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAVAYOLU PAZARLAMASI VE YÖNETİMİHVY3113602Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere havayolu şirketlerinin pazarlama karmasını hem stratejik hem de taktiksel olarak nasıl uyguladıklarını açıklamaktır. Ayrıca, havayolu şirketlerinin ağ yapısı, filo tercihleri gibi operasyonel işlemleriyle ​​ve pazarlama faaliyetleri arasında naslı bir ilişki olduğunu göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve pazarlama karmasının açıklanması,Havayolu taşımacılığı: müşteri ve tületici,Havayolu tüketicileri temel sınıflandırma,Havayolu müşterilerini sınıflandırma kriterleri,Havayolu taşımacılığında çevre analizi: PESTEL,Havayolu taşımacılığında çevre analiz: beş güç faktör analizi,Havayolu taşımacılığında talep tahmini,Havayolu işletmelerinde rekabet stratejileri,Havayolu pazarlamasında ürün ve ağ yapıları,Havayolu pazarında fiyatlama ve gelir yönetimi,Havayolu pazarında ürün dağıtımı,Havayolu işletmelerinde tutundurma (pazarlama iletişimi) karması,Havayolu işletmelerinde ilişkisel pazarlama, müşteri değeri ve müşteri sadakati,Tekrar ve açık tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlama yönetimi ve pazarlama ilkeleri ile ilgili temel bilgileri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Pazarlama karması kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Pazarlama karması ögelerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Pazarlama karmasının önemini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
2. Havayolu yönetimi ve pazarlama ilişkisini açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Havayolu işletmeciliği temel kavramları açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Havayolu işletmeciliğini etkileyen ekonomik kavramları bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2.3. Havayolu işletmelerini sınıflandırabilir.10, 12, 13, 16, 9A
3. Havayolu işletmeciliği ve pazarlama ilişkisini açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Düşük maliyetli havayolu işletmeciliği kavramını değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2. Havayolunda pazarlama karması ögelerini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
3.3. Havayolu işletmelerinde tutundurma karması konusunu değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
4. Havayolu yönetimi açısından pazarlama ortamının makro ve mikro yönlerini açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. PESTEL analizi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Porter'ın beş kuvvetini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
5. Havayolu pazarlamasında ürün analizini açıklayabilecek.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Boston Box aracılığıyla ürün seçiminin uygulanmasını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Ansoff Matrisi aracılığıyla risk ve fırsat dengelemeyi bilir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve pazarlama karmasının açıklanmasıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
2Havayolu taşımacılığı: müşteri ve tületiciKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
3Havayolu tüketicileri temel sınıflandırmaKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
4Havayolu müşterilerini sınıflandırma kriterleriKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
5Havayolu taşımacılığında çevre analizi: PESTELKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
6Havayolu taşımacılığında çevre analiz: beş güç faktör analiziKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
7Havayolu taşımacılığında talep tahminiKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
8Havayolu işletmelerinde rekabet stratejileriKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
9Havayolu pazarlamasında ürün ve ağ yapılarıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
10Havayolu pazarında fiyatlama ve gelir yönetimiKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
11Havayolu pazarında ürün dağıtımıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
12Havayolu işletmelerinde tutundurma (pazarlama iletişimi) karmasıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
13Havayolu işletmelerinde ilişkisel pazarlama, müşteri değeri ve müşteri sadakatiKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
14Tekrar ve açık tartışmaÖnceki konuları gözden geçirmek
Kaynak
1- Shaw, S., (2012). Airline Marketing and Management, Routledge, Oxford, England 2 - Cook, G.N., and Billig, B.G., (2017) Airline Operations and Management, Routledge, London

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAVAYOLU PAZARLAMASI VE YÖNETİMİHVY3113602Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Pazartesi 15:30-16:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Oğuz YILDIZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Oğuz YILDIZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı, öğrencilere havayolu şirketlerinin pazarlama karmasını hem stratejik hem de taktiksel olarak nasıl uyguladıklarını açıklamaktır. Ayrıca, havayolu şirketlerinin ağ yapısı, filo tercihleri gibi operasyonel işlemleriyle ​​ve pazarlama faaliyetleri arasında naslı bir ilişki olduğunu göstermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı ve pazarlama karmasının açıklanması,Havayolu taşımacılığı: müşteri ve tületici,Havayolu tüketicileri temel sınıflandırma,Havayolu müşterilerini sınıflandırma kriterleri,Havayolu taşımacılığında çevre analizi: PESTEL,Havayolu taşımacılığında çevre analiz: beş güç faktör analizi,Havayolu taşımacılığında talep tahmini,Havayolu işletmelerinde rekabet stratejileri,Havayolu pazarlamasında ürün ve ağ yapıları,Havayolu pazarında fiyatlama ve gelir yönetimi,Havayolu pazarında ürün dağıtımı,Havayolu işletmelerinde tutundurma (pazarlama iletişimi) karması,Havayolu işletmelerinde ilişkisel pazarlama, müşteri değeri ve müşteri sadakati,Tekrar ve açık tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlama yönetimi ve pazarlama ilkeleri ile ilgili temel bilgileri açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
1.1. Pazarlama karması kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.2. Pazarlama karması ögelerini açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
1.3. Pazarlama karmasının önemini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
2. Havayolu yönetimi ve pazarlama ilişkisini açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
2.1. Havayolu işletmeciliği temel kavramları açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
2.2. Havayolu işletmeciliğini etkileyen ekonomik kavramları bilir.10, 12, 13, 16, 9A
2.3. Havayolu işletmelerini sınıflandırabilir.10, 12, 13, 16, 9A
3. Havayolu işletmeciliği ve pazarlama ilişkisini açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
3.1. Düşük maliyetli havayolu işletmeciliği kavramını değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
3.2. Havayolunda pazarlama karması ögelerini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
3.3. Havayolu işletmelerinde tutundurma karması konusunu değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
4. Havayolu yönetimi açısından pazarlama ortamının makro ve mikro yönlerini açıklayabilecektir.10, 12, 13, 16, 9A
4.1. PESTEL analizi kavramını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
4.2. Porter'ın beş kuvvetini değerlendirir.10, 12, 13, 16, 9A
5. Havayolu pazarlamasında ürün analizini açıklayabilecek.10, 12, 13, 16, 9A
5.1. Boston Box aracılığıyla ürün seçiminin uygulanmasını açıklar.10, 12, 13, 16, 9A
5.2. Ansoff Matrisi aracılığıyla risk ve fırsat dengelemeyi bilir.10, 12, 13, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı ve pazarlama karmasının açıklanmasıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
2Havayolu taşımacılığı: müşteri ve tületiciKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
3Havayolu tüketicileri temel sınıflandırmaKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
4Havayolu müşterilerini sınıflandırma kriterleriKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
5Havayolu taşımacılığında çevre analizi: PESTELKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
6Havayolu taşımacılığında çevre analiz: beş güç faktör analiziKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
7Havayolu taşımacılığında talep tahminiKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
8Havayolu işletmelerinde rekabet stratejileriKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
9Havayolu pazarlamasında ürün ve ağ yapılarıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
10Havayolu pazarında fiyatlama ve gelir yönetimiKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
11Havayolu pazarında ürün dağıtımıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
12Havayolu işletmelerinde tutundurma (pazarlama iletişimi) karmasıKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
13Havayolu işletmelerinde ilişkisel pazarlama, müşteri değeri ve müşteri sadakatiKonuyla ilgili kitap bölümünü okumak
14Tekrar ve açık tartışmaÖnceki konuları gözden geçirmek
Kaynak
1- Shaw, S., (2012). Airline Marketing and Management, Routledge, Oxford, England 2 - Cook, G.N., and Billig, B.G., (2017) Airline Operations and Management, Routledge, London

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:39Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 14:40