Öğretim Görevlisi Gökçe Şaltan, Mehmet Polat Tacar, Nurcan Kuru, Zeyneb Çetiner, Müge Eser, Seda Yeşildeniz
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel cümle yapıları ile günlük yaşama dair sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.
10, 15, 16, 6, 9
A
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.
10, 15, 16, 6, 9
A
3. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.
10, 15, 16, 6, 9
A
4. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.
10, 16, 6, 8, 9
A
5. Temel seviyedeki metinleri yorumlar.
10, 15, 16, 6, 9
A
6. Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.
10, 11, 15, 16, 6, 9
A
7. Günlük diyalogları yorumlar.
10, 11, 16, 6, 9
A
8. Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.
10, 11, 16, 6, 9
A
9. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar.
10, 16, 6, 8, 9
A
10. Dilbilgisini geliştirmek için kendi programını yapar.
10, 11, 16, 6, 9
A
11. Temel konuları yorumlar.
10, 16, 6, 9
A
12. Medya araçlarını etkili bir şekilde takip eder.
10, 16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)
1
2
Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)
1
3
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
4
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
5
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
6
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
7
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
8
Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
1
9
Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
1
10
Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
11
Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
12
Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
13
Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı
1
14
Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
16
16
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
21
21
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
121
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(121/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Öğretim Görevlisi Gökçe Şaltan, Mehmet Polat Tacar, Nurcan Kuru, Zeyneb Çetiner, Müge Eser, Seda Yeşildeniz
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce temel cümle yapıları ile günlük yaşama dair sözlü ve yazılı ifade becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Now (Şimdiki zaman kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı),Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı,Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. İngilizce'nin temel dilbilgisi kurallarını tanımlar.
10, 15, 16, 6, 9
A
2. Çevresini, temel eylemleri ve ilgi alanlarını açıklar.
10, 15, 16, 6, 9
A
3. Günlük konuşma dili için gerekli kelimeleri cümle içinde kullanır.
10, 15, 16, 6, 9
A
4. İngilizce'deki temel seviyedeki cümleleri kendi ana diliyle karşılaştırır.
10, 16, 6, 8, 9
A
5. Temel seviyedeki metinleri yorumlar.
10, 15, 16, 6, 9
A
6. Temel seviyedeki yazılı kaynakları sözlük yardımı ile açıklar.
10, 11, 15, 16, 6, 9
A
7. Günlük diyalogları yorumlar.
10, 11, 16, 6, 9
A
8. Hedef dil ile anadili arasındaki ses farklarını karşılaştırır.
10, 11, 16, 6, 9
A
9. Kendini geliştirebilecek altyapıyı tanımlar.
10, 16, 6, 8, 9
A
10. Dilbilgisini geliştirmek için kendi programını yapar.
10, 11, 16, 6, 9
A
11. Temel konuları yorumlar.
10, 16, 6, 9
A
12. Medya araçlarını etkili bir şekilde takip eder.
10, 16, 6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)
1
2
Holidays (Tatil ve yolculuk planları) (Farklı sıfat yapılarının ve kullanımı)
1
3
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
4
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
5
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
6
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
7
Now (Şimdiki zaman kullanımı)
1
8
Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
1
9
Transport (yetenek ve zorunlulukların anlatımı için -ebilmek ve -meli/-malı eklerinin kullanımı)
1
10
Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
11
Plans (Gelecek zaman planları ve dilekleri için gelecek zamanın kullanımı)
1
12
Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
1
13
Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı
1
14
Health (Tavsiye vermek için -meli/-malı eklerinin kullanımı)
(Fiilleri betimlemek için zarfların kullanımı)
Havacılık yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Havacılık yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Havacılık yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır.
4
Havacılık yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle Havacılık yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Havacılık yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az A2 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Havacılık yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar.