Bu derste profesyonellerin örgütsel yaşamdaki etik davranışları ve örgütlerin etik davranışları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Bu ders etik teori ve uygulamaları işletme yönetimine uygular. Bu derste farklı etik sistemler, kültürel farklılıklar ve kuruluşların etik programları geliştirme ve uygulama yolları gözden geçirilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İş etiğinin önemi,Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim,Yeni iş etiği konuları,İş etiğinin kurumsallaşması,etik karar verme ve etik liderlik,Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler,Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü,Etkili bir etik program geliştirme,Etik programların uygulanması ve denetlenmesi,Etik düşüncenin evrenselleşmesi,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 İşletmelerde etik konusu açıklayabilir.
16, 9
A
1.1 İşletmelerdeki etik sorunları tanır ve çözer.
1.2 İş etiğinin sistematik etik mantığını güvenler uygular ve bunları iş ahlakının kavramlarını, mantığını ve retorik kurallarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar.
1.3 İş etiğinin teorik temellerini tanımlar,açıklar ve örneklerle açıklar.
2 İş ve ekonomi kavramları konusundaki bilgilerini etik bir bakış açısıyla açıklayabilir.
16, 9
A
2.1 Etik davranışın işletme ve toplum için önemini açıklar ve örneklerle gösterir.
2.2 İş değerlerinde ve etik boyutun iş ve iş yerlerinde karar vermedeki önemini yansıtmak ve eleştirel olarak inceler.
2.3 Etik dışı işyeri davranışlarını ve bunlarla mücadele yöntemini öğrenir
3.2 İş etiği modellerini detaylı bir şekilde öğrenir
4 Öğrenci etik prensipleri iş ile bütünleştirebilir.
16, 9
A
4.1 Etik iş planı yapmayı öğrenir.
4.2 Etik iş modeli kurma yöntemlerini öğrenir
5. Öğrenci etik dışı iş yeri davranışlarını tespit edebilir.
16, 9
A
5.1 Etik dışı davranış çeşitlerini öğrenir.
5.2 Etik dışı davranışla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İş etiğinin önemi
2
Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim
3
Yeni iş etiği konuları
4
İş etiğinin kurumsallaşması
5
etik karar verme ve etik liderlik
5
Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler
7
Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü
8
Etkili bir etik program geliştirme
9
Etik programların uygulanması ve denetlenmesi
10
Etik düşüncenin evrenselleşmesi
11
Sunumlar ve tartışma
12
Sunumlar ve tartışma
13
Sunumlar ve tartışma
14
sınav
Kaynak
Business ethics concept and cases - Pearson 7th edition (2013)
1. Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2021). Business ethics: Ethical decision making and cases. Cengage learning.
2. Hartman, L. P., DesJardins, J., & MacDonald, C. (2011). Decision making for personal integrity & social responsibility. Business Ethics, McGraw Hill International, New York
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
İŞ VE MESLEK AHLAKI
-
Bahar Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu derste profesyonellerin örgütsel yaşamdaki etik davranışları ve örgütlerin etik davranışları ayrıntılı olarak incelenmektedir. Bu ders etik teori ve uygulamaları işletme yönetimine uygular. Bu derste farklı etik sistemler, kültürel farklılıklar ve kuruluşların etik programları geliştirme ve uygulama yolları gözden geçirilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; İş etiğinin önemi,Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim,Yeni iş etiği konuları,İş etiğinin kurumsallaşması,etik karar verme ve etik liderlik,Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler,Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü,Etkili bir etik program geliştirme,Etik programların uygulanması ve denetlenmesi,Etik düşüncenin evrenselleşmesi,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,Sunumlar ve tartışma,sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 İşletmelerde etik konusu açıklayabilir.
16, 9
A
1.1 İşletmelerdeki etik sorunları tanır ve çözer.
1.2 İş etiğinin sistematik etik mantığını güvenler uygular ve bunları iş ahlakının kavramlarını, mantığını ve retorik kurallarını kullanarak sözlü ve yazılı olarak etkin bir şekilde iletişim kurar.
1.3 İş etiğinin teorik temellerini tanımlar,açıklar ve örneklerle açıklar.
2 İş ve ekonomi kavramları konusundaki bilgilerini etik bir bakış açısıyla açıklayabilir.
16, 9
A
2.1 Etik davranışın işletme ve toplum için önemini açıklar ve örneklerle gösterir.
2.2 İş değerlerinde ve etik boyutun iş ve iş yerlerinde karar vermedeki önemini yansıtmak ve eleştirel olarak inceler.
2.3 Etik dışı işyeri davranışlarını ve bunlarla mücadele yöntemini öğrenir
3.2 İş etiği modellerini detaylı bir şekilde öğrenir
4 Öğrenci etik prensipleri iş ile bütünleştirebilir.
16, 9
A
4.1 Etik iş planı yapmayı öğrenir.
4.2 Etik iş modeli kurma yöntemlerini öğrenir
5. Öğrenci etik dışı iş yeri davranışlarını tespit edebilir.
16, 9
A
5.1 Etik dışı davranış çeşitlerini öğrenir.
5.2 Etik dışı davranışla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İş etiğinin önemi
2
Paydaş yönetimi, Sosyal sorumluluk ve Kurumsal yönetişim
3
Yeni iş etiği konuları
4
İş etiğinin kurumsallaşması
5
etik karar verme ve etik liderlik
5
Bireysel faktörler, ahlaki prensipler ve değerler
7
Örgütsel faktörler. etik kültürün ve ilişkilerin rolü
8
Etkili bir etik program geliştirme
9
Etik programların uygulanması ve denetlenmesi
10
Etik düşüncenin evrenselleşmesi
11
Sunumlar ve tartışma
12
Sunumlar ve tartışma
13
Sunumlar ve tartışma
14
sınav
Kaynak
Business ethics concept and cases - Pearson 7th edition (2013)
1. Ferrell, O. C., & Fraedrich, J. (2021). Business ethics: Ethical decision making and cases. Cengage learning.
2. Hartman, L. P., DesJardins, J., & MacDonald, C. (2011). Decision making for personal integrity & social responsibility. Business Ethics, McGraw Hill International, New York
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir.
4
Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
8
En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar.