Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BANKACILIK VE FİNANSTA ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Ömer EMEÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere bankacılık ve finans alanında temel ve güncel öneme sahip konuları iyi bir şekilde anlama yetisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Banka ve bankacılık kavramlarının ,işlevinin ve türlerinin açıklanması,Bankacılık sektörünün aktif pasif yapısının incelenmesi ,Bankaları düzenleyen ve denetleyen kurumları açıklanması,Güncel Bankacılık hacimlerinin ve gelişmelerinin açıklanması ,Teknolojik gelişmeler çerçevesinde bankacılık sisteminin gelişimin incelenmesi,Katılım Bankacılığının analiz edilmesi,Bankacılıkta performans yönetiminin incelenmesi,Covid 19’un ekonomi ve bankacılık sektörüne etkilerinin incelenmesi,Türkiye bankacılık sektörünün görünümü ,Bankacılıkta değişen iş modellerinin analiz edilmesi,Para ve Paraların gelişimin analiz edilmesi,Blockchain ve Dijital Paraların analiz edilmesi,Finans sektörüne eleştirel bakış açısının geliştirilmesi,“İyi finans” bakış açısının geliştirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bankacılık teorisi, türleri ve gelişimini açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
1.1. Banka ve bankacılık kavramlarını ve işlevini açıklar. | ||
1.2. Bankacılık türlerini açıklar. | ||
2. Bankalar ve bankacılığı çerçeveleyen düzenleyici kurumları ve politika perspektifini açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
2.1. Bankaları düzenleyen ve denetleyen kurumları açıklar. | ||
2.2. Bankaları düzenleyen regülasyonları açıklar. | ||
3. Bankacılığın makro ekonomik perspektif içerisindeki ve Türkiye değerlendirmesini yapabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
3.1. Bankaların makro ekonomi içerisindeki önemini açıklar. | ||
3.2. Türkiye bankacılık sisteminin güncel gelişmelerini analiz eder. | ||
4. Alternatif bankacılık sistemleri ve katılım bankacılığının analizini yapabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
4.1. Farklı bankacılık modellerini analiz eder. | ||
4.2. Teknoloji temelli bankacılık modellerini açıklar. | ||
5. Para, risk yönetimi, fintekler gibi özel ve güncel gelişmeleri anlayabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
5.1. Para ve risk yönetimini analiz eder. | ||
5.2. Teknoloji temelli bankacılık modellerini açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Banka ve bankacılık kavramlarının ,işlevinin ve türlerinin açıklanması | |
2 | Bankacılık sektörünün aktif pasif yapısının incelenmesi | |
3 | Bankaları düzenleyen ve denetleyen kurumları açıklanması | |
4 | Güncel Bankacılık hacimlerinin ve gelişmelerinin açıklanması | |
5 | Teknolojik gelişmeler çerçevesinde bankacılık sisteminin gelişimin incelenmesi | |
6 | Katılım Bankacılığının analiz edilmesi | |
7 | Bankacılıkta performans yönetiminin incelenmesi | |
8 | Covid 19’un ekonomi ve bankacılık sektörüne etkilerinin incelenmesi | |
9 | Türkiye bankacılık sektörünün görünümü | |
10 | Bankacılıkta değişen iş modellerinin analiz edilmesi | |
11 | Para ve Paraların gelişimin analiz edilmesi | |
12 | Blockchain ve Dijital Paraların analiz edilmesi | |
13 | Finans sektörüne eleştirel bakış açısının geliştirilmesi | |
14 | “İyi finans” bakış açısının geliştirilmesi |
Kaynak |
- The Oxford Handbook of Banking, 2015, 2. Edisyon, Allen N. Berger, Philip Molyneux, John O. S. Wilson, Oxford University Press. |
- Good Finance, 2019, Vedat Akgiray, Bristol University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 4 | 56 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 31 | 31 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BANKACILIK VE FİNANSTA ÖZEL KONULAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Ömer EMEÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere bankacılık ve finans alanında temel ve güncel öneme sahip konuları iyi bir şekilde anlama yetisi kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Banka ve bankacılık kavramlarının ,işlevinin ve türlerinin açıklanması,Bankacılık sektörünün aktif pasif yapısının incelenmesi ,Bankaları düzenleyen ve denetleyen kurumları açıklanması,Güncel Bankacılık hacimlerinin ve gelişmelerinin açıklanması ,Teknolojik gelişmeler çerçevesinde bankacılık sisteminin gelişimin incelenmesi,Katılım Bankacılığının analiz edilmesi,Bankacılıkta performans yönetiminin incelenmesi,Covid 19’un ekonomi ve bankacılık sektörüne etkilerinin incelenmesi,Türkiye bankacılık sektörünün görünümü ,Bankacılıkta değişen iş modellerinin analiz edilmesi,Para ve Paraların gelişimin analiz edilmesi,Blockchain ve Dijital Paraların analiz edilmesi,Finans sektörüne eleştirel bakış açısının geliştirilmesi,“İyi finans” bakış açısının geliştirilmesi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Bankacılık teorisi, türleri ve gelişimini açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
1.1. Banka ve bankacılık kavramlarını ve işlevini açıklar. | ||
1.2. Bankacılık türlerini açıklar. | ||
2. Bankalar ve bankacılığı çerçeveleyen düzenleyici kurumları ve politika perspektifini açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
2.1. Bankaları düzenleyen ve denetleyen kurumları açıklar. | ||
2.2. Bankaları düzenleyen regülasyonları açıklar. | ||
3. Bankacılığın makro ekonomik perspektif içerisindeki ve Türkiye değerlendirmesini yapabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
3.1. Bankaların makro ekonomi içerisindeki önemini açıklar. | ||
3.2. Türkiye bankacılık sisteminin güncel gelişmelerini analiz eder. | ||
4. Alternatif bankacılık sistemleri ve katılım bankacılığının analizini yapabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
4.1. Farklı bankacılık modellerini analiz eder. | ||
4.2. Teknoloji temelli bankacılık modellerini açıklar. | ||
5. Para, risk yönetimi, fintekler gibi özel ve güncel gelişmeleri anlayabilecektir. | 10, 12, 13, 14, 16, 17, 19, 5, 6, 9 | A |
5.1. Para ve risk yönetimini analiz eder. | ||
5.2. Teknoloji temelli bankacılık modellerini açıklar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Banka ve bankacılık kavramlarının ,işlevinin ve türlerinin açıklanması | |
2 | Bankacılık sektörünün aktif pasif yapısının incelenmesi | |
3 | Bankaları düzenleyen ve denetleyen kurumları açıklanması | |
4 | Güncel Bankacılık hacimlerinin ve gelişmelerinin açıklanması | |
5 | Teknolojik gelişmeler çerçevesinde bankacılık sisteminin gelişimin incelenmesi | |
6 | Katılım Bankacılığının analiz edilmesi | |
7 | Bankacılıkta performans yönetiminin incelenmesi | |
8 | Covid 19’un ekonomi ve bankacılık sektörüne etkilerinin incelenmesi | |
9 | Türkiye bankacılık sektörünün görünümü | |
10 | Bankacılıkta değişen iş modellerinin analiz edilmesi | |
11 | Para ve Paraların gelişimin analiz edilmesi | |
12 | Blockchain ve Dijital Paraların analiz edilmesi | |
13 | Finans sektörüne eleştirel bakış açısının geliştirilmesi | |
14 | “İyi finans” bakış açısının geliştirilmesi |
Kaynak |
- The Oxford Handbook of Banking, 2015, 2. Edisyon, Allen N. Berger, Philip Molyneux, John O. S. Wilson, Oxford University Press. |
- Good Finance, 2019, Vedat Akgiray, Bristol University Press. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | X | |||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |