Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset bilimin temel kavramları, kuramları, teorileri ve düşünürleri hakkında derinlikli bilgi sahibi kılmak ve aktüel siyasetin bu zemin ışığında yorumlanmasına katkıda bulunmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Siyaset Nedir? ,Siyasi İdeolojiler,Siyasi İdeolojiler,Siyaset ve Devlet,Demokrasi,Demokrasi,Milletler ve Milliyetçilik,Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme,Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme,Siyaset, Toplum ve Kimlik,Parti Sistemleri,Çıkar Grupları ve Sosyal Hareketler,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset bilimi temel kavramsal çerçeve ve kuramlarını, güncel politikanın bu zemin ışığında yorumlanmasını sağlayabilecektir. | 10, 13, 16, 23, 4, 9 | A |
1.1. Siyaset biliminin temelleri değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
1.2. Modern dönemde siyaset biliminin içeriğini inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
1.3. Siyasal iktidar kavramı ve içerdiklerini ele alır. | 16, 19, 23, 9 | A |
2. Modern siyasal ideolojilerin teorik ve tarihsel zeminini analiz edebilecektir. | 10, 13, 14, 16, 20, 23, 9 | A |
2.1. Liberalizmin teorik zeminini analiz eder. | 16, 19, 23, 9 | A |
2.2. Muhafazakarlığın teorik zeminini analiz eder. | 16, 19, 23, 9 | A |
2.3. Sosyalizmin teorik zeminini analiz eder. | 16, 19, 23, 9 | A |
3. Devlet kavramı ve devlet-sivil toplum ilişkisi etrafındaki karşılaştırmalı tartışmalar ve izahları eleştirebilecektir. | 13, 14, 16, 20, 23, 9 | A |
3.1. Devlete ilişkin alternatif modelleri değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
3.2. Devlete dair rakip ideolojik pozisyonları inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
3.3. Devlet ve rejim yapılarını inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
4. Siyasal terminolojide meşruiyet ve otorite kavramı ile ilişkiselliği değerlendirebilecektir. | 13, 14, 16, 19, 20, 23, 9 | A |
4.1. Meşruiyet kavramının teorik zeminini araştırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
4.2. Meşruiyet kavramı ile siyasal iktidar ilişkisini değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
4.3. Otorite biçimlerini inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
5. Demokrasinin içeriği, biçimleri ve günümüzdeki uygulama sahasını araştırabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 20, 23, 9 | A |
5.1. Demokrasinin tarihsel kökenlerini inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
5.2. Demokrasi modellerini değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
5.3. Demokrasiye ilişkin alternatif görüşleri karşılaştırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
6. Ulus kavramı ve etrafındaki tartışmalar; milliyetçilik biçimlerini inceleyebilecektir. | 14, 16, 19, 20, 23, 9 | A |
6.1. Ulus kavramının ortaya çıkış sebeplerini araştırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
6.2. Ulus-devlet kavramının tarihsel zeminini değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
6.3. Milliyetçiliğin biçimlerini karşılşatırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Siyaset Nedir? | Heywood, Bölüm 1 |
3 | Siyasi İdeolojiler | Heywood, Bölüm 2 |
4 | Siyasi İdeolojiler | Heywood, Bölüm 2 |
5 | Siyaset ve Devlet | Heywood, Bölüm 3 |
6 | Demokrasi | Heywood, Bölüm 4 |
7 | Demokrasi | Heywood, Bölüm 4 |
8 | Milletler ve Milliyetçilik | Heywood, Bölüm 5 |
9 | Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme | Heywood, Bölüm 6 |
10 | Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme | Heywood, Bölüm 6 |
11 | Siyaset, Toplum ve Kimlik | Heywood, Bölüm 7 |
12 | Parti Sistemleri | Heywood, Bölüm 10 |
13 | Çıkar Grupları ve Sosyal Hareketler | Heywood, Bölüm 11 |
14 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler | Heywood, Bölüm 12 |
Kaynak |
Andrew Heywood, Politics, Fourth Edition, Palgrave Macmillan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | ||||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset bilimin temel kavramları, kuramları, teorileri ve düşünürleri hakkında derinlikli bilgi sahibi kılmak ve aktüel siyasetin bu zemin ışığında yorumlanmasına katkıda bulunmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Siyaset Nedir? ,Siyasi İdeolojiler,Siyasi İdeolojiler,Siyaset ve Devlet,Demokrasi,Demokrasi,Milletler ve Milliyetçilik,Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme,Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme,Siyaset, Toplum ve Kimlik,Parti Sistemleri,Çıkar Grupları ve Sosyal Hareketler,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset bilimi temel kavramsal çerçeve ve kuramlarını, güncel politikanın bu zemin ışığında yorumlanmasını sağlayabilecektir. | 10, 13, 16, 23, 4, 9 | A |
1.1. Siyaset biliminin temelleri değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
1.2. Modern dönemde siyaset biliminin içeriğini inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
1.3. Siyasal iktidar kavramı ve içerdiklerini ele alır. | 16, 19, 23, 9 | A |
2. Modern siyasal ideolojilerin teorik ve tarihsel zeminini analiz edebilecektir. | 10, 13, 14, 16, 20, 23, 9 | A |
2.1. Liberalizmin teorik zeminini analiz eder. | 16, 19, 23, 9 | A |
2.2. Muhafazakarlığın teorik zeminini analiz eder. | 16, 19, 23, 9 | A |
2.3. Sosyalizmin teorik zeminini analiz eder. | 16, 19, 23, 9 | A |
3. Devlet kavramı ve devlet-sivil toplum ilişkisi etrafındaki karşılaştırmalı tartışmalar ve izahları eleştirebilecektir. | 13, 14, 16, 20, 23, 9 | A |
3.1. Devlete ilişkin alternatif modelleri değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
3.2. Devlete dair rakip ideolojik pozisyonları inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
3.3. Devlet ve rejim yapılarını inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
4. Siyasal terminolojide meşruiyet ve otorite kavramı ile ilişkiselliği değerlendirebilecektir. | 13, 14, 16, 19, 20, 23, 9 | A |
4.1. Meşruiyet kavramının teorik zeminini araştırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
4.2. Meşruiyet kavramı ile siyasal iktidar ilişkisini değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
4.3. Otorite biçimlerini inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
5. Demokrasinin içeriği, biçimleri ve günümüzdeki uygulama sahasını araştırabilecektir. | 13, 14, 16, 19, 20, 23, 9 | A |
5.1. Demokrasinin tarihsel kökenlerini inceler. | 16, 19, 23, 9 | A |
5.2. Demokrasi modellerini değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
5.3. Demokrasiye ilişkin alternatif görüşleri karşılaştırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
6. Ulus kavramı ve etrafındaki tartışmalar; milliyetçilik biçimlerini inceleyebilecektir. | 14, 16, 19, 20, 23, 9 | A |
6.1. Ulus kavramının ortaya çıkış sebeplerini araştırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
6.2. Ulus-devlet kavramının tarihsel zeminini değerlendirir. | 16, 19, 23, 9 | A |
6.3. Milliyetçiliğin biçimlerini karşılşatırır. | 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Siyaset Nedir? | Heywood, Bölüm 1 |
3 | Siyasi İdeolojiler | Heywood, Bölüm 2 |
4 | Siyasi İdeolojiler | Heywood, Bölüm 2 |
5 | Siyaset ve Devlet | Heywood, Bölüm 3 |
6 | Demokrasi | Heywood, Bölüm 4 |
7 | Demokrasi | Heywood, Bölüm 4 |
8 | Milletler ve Milliyetçilik | Heywood, Bölüm 5 |
9 | Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme | Heywood, Bölüm 6 |
10 | Uluslararası Ekonomi Politik ve Küreselleşme | Heywood, Bölüm 6 |
11 | Siyaset, Toplum ve Kimlik | Heywood, Bölüm 7 |
12 | Parti Sistemleri | Heywood, Bölüm 10 |
13 | Çıkar Grupları ve Sosyal Hareketler | Heywood, Bölüm 11 |
14 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler | Heywood, Bölüm 12 |
Kaynak |
Andrew Heywood, Politics, Fourth Edition, Palgrave Macmillan |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ekonomi ve finans alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Ekonomi ve finans alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Ekonomik ve finansal analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SPSS, Eviews, STATA, R ve MATLAB) kullanabilir. | ||||||
4 | Ekonomi ve finans alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanıyla ilgili gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Ekonomi ve finans alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az C1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Ekonomik ve finansal sistemin işleyişine dair elde ettiği uzmanlıkla, politika önerileri sunar, alana katkı sağlayıcı yaklaşımlar ortaya koyar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |