Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BANKA VE SİGORTACILIKTA MÜŞT. İLİŞ. YÖNETİMİ3+035
Ders Programı Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hasan DİNÇER
Dersi VerenlerProf.Dr. Hasan DİNÇER
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBanka ve sigorta şirketlerinde müşteri ilişkileri yönetimini açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Finans sektöründe müşteri ilişkilerine giriş,Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri kavramı,Müşteri öğrenme kavramı ve eğrisi,Müşteri memnuniyeti yönetimi,Müşteri ilişkileri yönetimi,Müşteri ilişkileri yönetiminin ekonomik analizi ve değeri,Müşteri ilişkileri yönetimi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki,Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama stratejilerinde kullanımı,Müşteri ilişkilerinde enformasyon tekniklerinin yeri ve önemi,Müşteri ilişkilerinde bilişim teknolojisinin yeri,Elektronik bankacılık ve müşteri ilişkileri,Elektronik Sigortacılık ve müşteri ilişkileri,Müşteri karlılığı göstergeleri ve matrisi,Müşteri sadakat programları ve sürdürme teknikleri; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
5.Müşteri ilişkilerinde yenilikleri kullanabilecektir.1, 2, 4A, C, D
5.1.Müşteri ilişkilerinde yeni ürünleri açıklar.
5.2.Müşteri ilişkilerinde yeni hizmetleri tanımlar.
1. Müşteri ilişkilerinin temel kavramlarını açıklayabilecektir.1, 2, 3, 4A, B, C
1.1. Temel kavramları tanımlar.
1.2 Bu kavramları gerçek hayatla ilişkilendirir.
2. Banka ve sigorta şirketlerinde müşteri ilişkileri yönetim süreçlerini tanıyabilecektir1, 2, 3, 4A, B, C
2.1 Müşteri ilişkileri yönetiminin önemini açıklar.
2.2 İletişim sürecini açıklar.
3. Müşteri ilişkileri yönetiminde stratejiler geliştirebilecektir.1, 2, 3, 4A, B, C
3.1 Süreçleri planlar.
3.2 Farklı yaklaşımlar üretir.
4. Müşteri sorunları karşısında çözüm stratejileri üretebilecektir.1, 2, 3, 4A, B, C
4.1 Olası sorunları belirler.
4.2 Stratejiler geliştirir.
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Finans sektöründe müşteri ilişkilerine giriş
2Bankacılık ve sigortacılık sektöründe müşteri kavramı
3Müşteri öğrenme kavramı ve eğrisi
4Müşteri memnuniyeti yönetimi
5Müşteri ilişkileri yönetimi
6Müşteri ilişkileri yönetiminin ekonomik analizi ve değeri
7Müşteri ilişkileri yönetimi ile müşteri memnuniyeti arasındaki ilişki
8Müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama stratejilerinde kullanımı
9Müşteri ilişkilerinde enformasyon tekniklerinin yeri ve önemi
10Müşteri ilişkilerinde bilişim teknolojisinin yeri
11Elektronik bankacılık ve müşteri ilişkileri
12Elektronik Sigortacılık ve müşteri ilişkileri
13Müşteri karlılığı göstergeleri ve matrisi
14Müşteri sadakat programları ve sürdürme teknikleri
Kaynak
Ders notları Bakırtaş, Hülya. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Bursa:Ekin Yayınevi, 2013.
Odabaşı, Yavuz. Satış ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri, İstanbul:Der Yayınları, 1997

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
X
0
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
0
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
0
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
0
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
0
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
0
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
0
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
0
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
0
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
0
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
0
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu