Tüm bölüm başkanları, 4. sınıf danışmanları, bölüm başkanı tarafından görevlendirilecek diğer öğretim elemanları.
Dersin Amacı
Sektörel uygulamanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri programlar ile ilgili iş alanlarını tanımalarını ve iş yerlerindeki uygulamaları öğrenmelerini, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak proje bazında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
9. Başkalarının çalışmalarını veya bilgilerin işlenmesini yönetebilecektir.
13, 2, 20, 4
10. İşyerinde danışman/mentör tarafından verilen kurum içi eğitim kurslarını tamamlayabilecektir.
5, 6
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon
2
Oryantasyon
3
İşyeri uygulaması
4
İşyeri uygulaması
5
İşyeri uygulaması
6
İşyeri uygulaması
7
İşyeri uygulaması
8
İşyeri uygulaması
9
İşyeri uygulaması
10
İşyeri uygulaması
11
İşyeri uygulaması
12
İşyeri uygulaması
13
İşyeri uygulaması
14
İşyeri uygulaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
X
2
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
X
4
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
X
8
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
X
10
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
11
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
X
12
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
6
2
12
Rehberli Problem Çözme
12
1
12
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
12
3
36
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
48
8
384
Proje Sunumu / Seminer
1
1
1
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
445
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(445/30)
15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SEKTÖREL UYGULAMA
-
Güz Dönemi
0+4
2
15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Gökhan SİLAHTAROĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Hasan DİNÇER
Dersin Yardımcıları
Tüm bölüm başkanları, 4. sınıf danışmanları, bölüm başkanı tarafından görevlendirilecek diğer öğretim elemanları.
Dersin Amacı
Sektörel uygulamanın amacı, öğrencilerin öğrenim gördükleri programlar ile ilgili iş alanlarını tanımalarını ve iş yerlerindeki uygulamaları öğrenmelerini, eğitim ve öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri uygulayarak proje bazında deneyim kazanmalarını sağlamaktır.
9. Başkalarının çalışmalarını veya bilgilerin işlenmesini yönetebilecektir.
13, 2, 20, 4
10. İşyerinde danışman/mentör tarafından verilen kurum içi eğitim kurslarını tamamlayabilecektir.
5, 6
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Oryantasyon
2
Oryantasyon
3
İşyeri uygulaması
4
İşyeri uygulaması
5
İşyeri uygulaması
6
İşyeri uygulaması
7
İşyeri uygulaması
8
İşyeri uygulaması
9
İşyeri uygulaması
10
İşyeri uygulaması
11
İşyeri uygulaması
12
İşyeri uygulaması
13
İşyeri uygulaması
14
İşyeri uygulaması
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar.
X
2
Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
X
3
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır.
X
4
Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
X
6
Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır.
X
7
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir.
X
8
En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
9
Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular.
X
10
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar.
11
Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır.
X
12
Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar.