Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Dr.Öğr.Üye. Ali Osman Serdar ÇITAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; Öğrencinin bilgiyi kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır. ve öğrencinin geçmişte edindiği beceriler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışmanı ile çalışma planı yapmak,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı ,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı, Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışmalarını raporlayabilecektir.,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Birlikte okuma ve kontrol etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hipotez oluşturabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
1.1 Danışman ile birlikte çalışma planının yapar. | 10, 14, 9 | A |
1.2 Tez başlığını belirler. | 10, 14, 9 | A |
2. Hipotezine ilişkin literatür taraması yapabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
2.1 Tezin amaç ve kapsamı tartışır. | 10, 14, 9 | A |
2.2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlar. | 10, 14, 9 | A |
3. Verilerinin sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
3.1 Veri girişlerinin kontrol eder. | 10, 14, 9 | A |
3.2 Yöntem ve Gereç Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4. Anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
4.1 Yöntem ve Rapor Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4.2 İstatistik analizlerin yapar. | 10, 14, 9 | A |
5. Hazırlamış olduğu çalışmayı sunabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
5.1 Bulguların analizini yapar. | 10, 14, 9 | A |
5.2 Çalışmanın sunum ile savunur. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanı ile çalışma planı yapmak | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
2 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
3 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
4 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
9 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
10 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
11 | Çalışmalarını raporlayabilecektir. | literatür taraması |
12 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
13 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | Literatür Taraması |
14 | Birlikte okuma ve kontrol etme | Literatür Taraması |
Kaynak |
T.R. ISTANBUL MEDIPOL UNIVERSITY SOCIAL SCIENCES INSTITUTE THESIS WRITING GUIDE: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar. | ||||||
2 | Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
4 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | ||||||
8 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular. | ||||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar. | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır. | ||||||
12 | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİTİRME PROJESİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hasan DİNÇER, Dr.Öğr.Üye. Ali Osman Serdar ÇITAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bitirme tezinin amacı; Öğrencinin bilgiyi kullanarak bir araştırma projesi yürütmesini ve sunmasını sağlamaktır. ve öğrencinin geçmişte edindiği beceriler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Danışmanı ile çalışma planı yapmak,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Araştırma sorusu ve literatür araştırması,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı ,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı, Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışmalarını raporlayabilecektir.,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı,Birlikte okuma ve kontrol etme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hipotez oluşturabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
1.1 Danışman ile birlikte çalışma planının yapar. | 10, 14, 9 | A |
1.2 Tez başlığını belirler. | 10, 14, 9 | A |
2. Hipotezine ilişkin literatür taraması yapabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
2.1 Tezin amaç ve kapsamı tartışır. | 10, 14, 9 | A |
2.2 Önerilen kaynaklardan ilgili konuyu hazırlar. | 10, 14, 9 | A |
3. Verilerinin sonuçlarını yorumlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
3.1 Veri girişlerinin kontrol eder. | 10, 14, 9 | A |
3.2 Yöntem ve Gereç Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4. Anlaşılır bir şekilde araştırmasını raporlayabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
4.1 Yöntem ve Rapor Çalışır. | 10, 14, 9 | A |
4.2 İstatistik analizlerin yapar. | 10, 14, 9 | A |
5. Hazırlamış olduğu çalışmayı sunabilecektir. | 10, 14, 9 | A |
5.1 Bulguların analizini yapar. | 10, 14, 9 | A |
5.2 Çalışmanın sunum ile savunur. | 10, 14, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Danışmanı ile çalışma planı yapmak | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
2 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
3 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
4 | Araştırma sorusu ve literatür araştırması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlık |
5 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
6 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
7 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
8 | Yöntem, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
9 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
10 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
11 | Çalışmalarını raporlayabilecektir. | literatür taraması |
12 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | literatür taraması |
13 | Çalışma zaman çizelgesi, yöntemi, tez içeriği ve literatür yazımı | Literatür Taraması |
14 | Birlikte okuma ve kontrol etme | Literatür Taraması |
Kaynak |
T.R. ISTANBUL MEDIPOL UNIVERSITY SOCIAL SCIENCES INSTITUTE THESIS WRITING GUIDE: https://www.medipol.edu.tr//medium/document-file-330.vsf |
1. Bilimsel Makale ve Tez Yazımı, Erhan Ayşan, Nobel Tıp Kitabevleri 2. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır Ve Yayımlanır?, Robert A. Day, Çeviri: Gülay Afikar Altay |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bankacılık ve sigortacılık alanında temel kavramları tanımlar. | ||||||
2 | Bankacılık ve sigortacılık teorileriyle ilgili gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
4 | Bankacılık ve sigortacılık alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | ||||||
5 | Proje hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Bankacılık ve sigortacılık alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli değerlendirir. | ||||||
8 | En az bir yabancı dili ve güncel teknolojileri kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Etik değerleri ve sosyal hakları benimseyip onları uygular. | ||||||
10 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki veriler ışığında analiz edip yorumlar. | ||||||
11 | Bankacılık ve sigortacılık alanındaki teorik çalışmalara destek sağlayabilecek diğer disiplinlere (ekonomi, hukuk, işletme vb.) ilişkin bilgileri karşılaştırır. | ||||||
12 | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem de makro anlamda öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |