Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DİPLOMASİ TARİHİ I | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerine, Uluslararası İlişkiler disiplininin ortaya çıktığı ve geliştiği tarihi koşulları aktarmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanışma, Ders izlencesinin ve kaynaklarının tanıtılması,Rönesans ve Reform ve Avrupa'da, Osmanlı'da ve Rusya'da siyasi ortamın tartışması,Otuz yıl savaşları ve Vestfalya Barışı: Bunlar Uluslararası İlişkiler için ne ifade ediyor?,17. ve 18. yy: Avrupa'nın başlıca güçleri arasında rekabet,Devrimler: Endüstri Devrimi, Amerikan Devrimi ve Fransız Devrimi,Fransız Devrimi,Erime potasında Avrupa: Siyasi ve Ekonomik Dönüşümler,1815'te Avrupa: Avrupa Uyumu,Yeni Güçlerin Ortaya Çıkışı, 1851-1871: Güç Dengesi Siyaseti,Orta Avrupa'nın yeniden şekilenmesi: Milliyetçilik Akımları,Almanya'nın Yükselişi,İmparatorlukların Sonu: Doğu Sorunu?,Emperyal Rekabetler ve İttifaklar Sistemi,1. Dünya Savaşı ve Barışa Giden Yol; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1) Yeniçağ başlarken Avrupa’nın ekonomik, sosyal ve siyasal durumunu; Rönesans ve Reformun Avrupa’ya etkilerini saptayabilecek, | 1, 14, 18, 19, 3 | A |
2) Avrupa’da güç mücadelesi sonunda ortaya çıkan Westphalia (Vestfalya) Barışı’nın modern uluslararası sistemin kuruluşu açısından neden büyük önem taşıdığını açıklayabilecek, | 1, 14, 3 | A |
3) XVII. ve XVIII. yüzyıllarda büyük güçlerin küresel rekabetini değerlendirebilecek, | 1, 14, 3 | A |
4) Fransız Devrimi’nin nedenlerini, nasıl yapıldığını ve sonuçlarını tartışabilecek, | 1, 14, 3 | A |
5) XIX. yüzyılda Avrupa’nın siyasal ve ekonomik dönüşümünü, Avrupa emperyalizmini ve Avrupa dışındaki dünyada yaşanan gelişmeleri değerlendirebilecek, | 1, 14, 3 | A |
6) Birinci Dünya Savaşı’nın nedenlerini tartışabilecek; savaşın başlaması ve yayılması sürecini, savaşın sona ermesi için yapılan barış girişimlerini açıklayabilecek, | 1, 14, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Ders izlencesinin ve kaynaklarının tanıtılması | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
2 | Rönesans ve Reform ve Avrupa'da, Osmanlı'da ve Rusya'da siyasi ortamın tartışması | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
3 | Otuz yıl savaşları ve Vestfalya Barışı: Bunlar Uluslararası İlişkiler için ne ifade ediyor? | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
4 | 17. ve 18. yy: Avrupa'nın başlıca güçleri arasında rekabet | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
5 | Devrimler: Endüstri Devrimi, Amerikan Devrimi ve Fransız Devrimi | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
6 | Fransız Devrimi | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
7 | Erime potasında Avrupa: Siyasi ve Ekonomik Dönüşümler | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
8 | 1815'te Avrupa: Avrupa Uyumu | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
9 | Yeni Güçlerin Ortaya Çıkışı, 1851-1871: Güç Dengesi Siyaseti | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
10 | Orta Avrupa'nın yeniden şekilenmesi: Milliyetçilik Akımları | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
11 | Almanya'nın Yükselişi | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
12 | İmparatorlukların Sonu: Doğu Sorunu? | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
13 | Emperyal Rekabetler ve İttifaklar Sistemi | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
14 | 1. Dünya Savaşı ve Barışa Giden Yol | Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
Kaynak |
Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914, London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage. |
Armaoğlu, F. H. (1997). 19. yüzyıl siyası̂ tarihi (1789-1914). Türk Tarih Kurumu Basımevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |