Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DÜNYA SİYASETİNDE GÜNCEL MESELELER | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Çarşamba 13:30-14:15 Çarşamba 14:30-15:15 Çarşamba 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hatice Deniz GENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere uluslararası ilişkilerin güncel konularını tanıtır. Onlara bu konuları anlama ve üzerinde düşünme fırsatı sunar. Bu konuların bazıları küreselleşme, küresel terör, Çin'in yükselişi, Rusya ve Batı arasındaki gerginlikler, iklim değişikliği, göç ve mülteciler, eşitsizlik ve azgelişmişlik, küresel mali krizler, nükleer silahların yayılması ve insani müdahaledir. Öğrencilerin China Today, TASS Russian News Agency, CNN, BBC, Reuters, Deutsche Welle, vb. gibi en az üç uluslararası, tercihen rakip kanalı takip etmeleri gereklidir. Ayrıca, The Moscow Times, The Guardian, The New York Times, Le Monde International, Egypt Daily News, China Daily, Times of India gibi, yine tercihen birbirine rakip en az 3 uluslararası gazeteyi takip etmeleri gereklidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş, tanışma, okuma materyali ile tanışma, derse devam, notlama sistemi,Yükselen Güçler ve Jeopolitiğin Dönüşü,Geleneksel olmayan Güvenlik ve Dünya Siyaseti,Nükleer Caydırıcılık ve Silasızlanma,Tartışma 1: ABD Kuzey Kore'nin Nükleer Silahlanma Programı yüzünden bu ülke ile çatışmaya girmeli midir?,Uluslararası Örgütler ve Eleştirileri,Tartışma 2: BM değerli bir örgüt müdür?,Küresel Terör,Küreselleşme ve Bölgeselleşme,Tartışma 3: Serbest ticaret dünyadaki yoksulluğu yok etmeye yardım ediyor mu?,İklim Değişikliği,Göç ve İltica Hareketleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 12, 14, 3 | A | |
dünya siyasetinde tartışılan ana konuları tanımlamak ve tarihsel bağlamlarını anlamak | ||
dünya siyasetinde tartışılan ana meseleleri anlama ve ele almada farklı yaklaşımları analiz edebilecek şekilde araştırma kapasitesini geliştirmek | ||
Dünya siyasetindeki başlıca konulara farklı yaklaşımları tartışır ve değerlendirir | ||
Uluslararası İlişkiler metinlerini okuma ve kavrama yeteneğine katkıda bulunmak |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş, tanışma, okuma materyali ile tanışma, derse devam, notlama sistemi | |
2 | Yükselen Güçler ve Jeopolitiğin Dönüşü | Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.) Introduction: Issues in 21st Century World, p.1-9. Rising Powers and the Return of Geopolitics, p. 23-38 |
3 | Geleneksel olmayan Güvenlik ve Dünya Siyaseti | Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.) Non-traditional Security and World Politics, p. 38-52 |
4 | Nükleer Caydırıcılık ve Silasızlanma | Nuclear Deterrence & Proliferation Haynes, Jeffrey, et al. p. 387-403 Nuclear Deal with Iran |
5 | Tartışma 1: ABD Kuzey Kore'nin Nükleer Silahlanma Programı yüzünden bu ülke ile çatışmaya girmeli midir? | Taking Sides Issue: Should the US Engage with North Korea over its Nuclear Weapons Programme? Yes & No. Hill, Stephen, M., p. 139 |
6 | Uluslararası Örgütler ve Eleştirileri | Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.) International Organizations: Can They Break Free from States?, p. 52-68. UN System and the Criticisms, TBA |
7 | Tartışma 2: BM değerli bir örgüt müdür? | Taking Sides: Issue: Is the UN a Worthwhile Organization? Hill, Stephen, M., p. 202. |
8 | Küresel Terör | Global Terrorism, p. 52-68 |
9 | Küreselleşme ve Bölgeselleşme | Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.) Globalization and Governance, 83-97 Regions and Regionalisms, 97-113 |
10 | Tartışma 3: Serbest ticaret dünyadaki yoksulluğu yok etmeye yardım ediyor mu? | Taking Sides Issue: Is Free Trade Helping to End World Poverty? Yes & No. Hill, Stephen, M., p. 89. |
11 | İklim Değişikliği | Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.) Climate Change, p. 141-157 |
12 | Göç ve İltica Hareketleri | Migration and Refugee Movements Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.), 200-217 |
Kaynak |
Beeson, Mark and Bisley, Nick (eds.) (2017). Issues in 21st Century World Politics, New York: Palgrave Macmillan, 3rd ed. Haynes, Jeffrey, et al. World politics: International relations and globalisation in the 21st century. London: Sage, 2017, 2nd ed. Hill, Stephen, M. (2019). Taking sides: Clashing views in world politics. McGraw Hill, 18th ed. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |