Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK İDARİ TARİHİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Perşembe 13:30-14:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk Devletleri İdare Tarihi hakkında öğrenciye bir panaroma ve genel bir perspektif vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türk İdarî Tarihine Giriş, , Devlet ,Devlet Başkanı I (Osmanlı Öncesi ve Sonrası) ,Devlet Başkanı II (Osmanlı Padişahları) ,Türk İdare Tarihi Terminolojisi , Hükümet ,Divan-ı Humayun Üyeleri ve Kalemleri ,Cumhuriyet Döneminde Hükumet Government in the Republican Period ,Türk Devletlerinde Bürokrasi ,Türk Devletlerinde Diplomasi ,Türk Devletlerinde Yargı Teşkilatı Tarihi,Türk Devletlerinde Eyalet İdaresi,Osmanlı ve Cumhuriyet oönemleri Bürokrat ve Diplomatları,Yönetimde Islahat Hareketleri ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci Türk Devlet Teşkilatı ve Yönetim Tarihi hakkında mukayeseli bilgi sahibi olacak | 1, 2, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Türk İdarî Tarihine Giriş, | Okumalar |
2 | Devlet | Okumalar |
3 | Devlet Başkanı I (Osmanlı Öncesi ve Sonrası) | Okumalar |
4 | Devlet Başkanı II (Osmanlı Padişahları) | Okumalar |
5 | Türk İdare Tarihi Terminolojisi | Okumalar |
6 | Hükümet | Okumalar |
7 | Divan-ı Humayun Üyeleri ve Kalemleri | Okumalar |
8 | Cumhuriyet Döneminde Hükumet Government in the Republican Period | Okumalar |
9 | Türk Devletlerinde Bürokrasi | Okumalar |
10 | Türk Devletlerinde Diplomasi | Okumalar |
11 | Türk Devletlerinde Yargı Teşkilatı Tarihi | Okumalar |
12 | Türk Devletlerinde Eyalet İdaresi | Okumalar |
13 | Osmanlı ve Cumhuriyet oönemleri Bürokrat ve Diplomatları | |
14 | Yönetimde Islahat Hareketleri | Okumalar |
Kaynak |
Mehmet İpşirli, Ottoman State Organization, İstanbul 2011 |
Konu üzerine yazılmış makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |