Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE SİYASETİ | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Cuma 15:30-16:15 Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Şit Tufan BUZPINAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Şit Tufan BUZPINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine Türkiye Siyasi tarihini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden 1990'lı yılların başına kadar olan dönemde temel olaylar, meseleler, kurumlar ve siyasi aktörlere değinerek tarihsel bir perspektif dahilinde sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersi tanıtma giriş,Bölüm 1: The Ottoman Empire at the end of the 18th century Bölüm 2: Between tradition and Innovation: Sultan Selim III Bölüm 3: The Eraly years of Sultan Mahmut II: The Centre Tries to Regain Control,Bölüm 4: The Later Years of Sultan Mahmut II: The Start of the Reforms Bölüm 5: The Era of the Tanzimat 1839-1971,Bölüm 6: The Crisis of 1873-78 and its Aftermath Bölüm 7: reactionary Despotism or Culmination of the reforms? The reign of Sultan Abdülhamit II Bölüm 8: The Second Constitutional Period, 1908-18,Bölüm 9: The Struggle for Independence Bölüm 10: The Emergence of the One-Party State, 1923-1927,Bölüm 11: The Kemalist one-party state, 1925-1945,Bölüm 12: The Transition to democracy, 1945-1950 Bölüm 13: The Rule of the Democratic Party, 1950-1960,Bölüm 14: The Second Turkish Republic, 1960-1980,Bölüm 15: Turkey since 1980,Bölüm 15: Turkey since 1980,2000'li yıllarda önemli meseleler I,2000li yıllarda önemli meseleler,Öğrenci tartışmaları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler öğrencilerine Türkiye Siyasi tarihini Osmanlı İmparatorluğu'nun son dönemlerinden 1990'lı yılların başına kadar olan dönemde temel olaylar, meseleler, kurumlar ve siyasi aktörlere değinerek tarihsel bir perspektif dahilinde sunmaktır. | 1, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersi tanıtma giriş | |
2 | Bölüm 1: The Ottoman Empire at the end of the 18th century Bölüm 2: Between tradition and Innovation: Sultan Selim III Bölüm 3: The Eraly years of Sultan Mahmut II: The Centre Tries to Regain Control | yok |
3 | Bölüm 4: The Later Years of Sultan Mahmut II: The Start of the Reforms Bölüm 5: The Era of the Tanzimat 1839-1971 | yok |
4 | Bölüm 6: The Crisis of 1873-78 and its Aftermath Bölüm 7: reactionary Despotism or Culmination of the reforms? The reign of Sultan Abdülhamit II Bölüm 8: The Second Constitutional Period, 1908-18 | yok |
5 | Bölüm 9: The Struggle for Independence Bölüm 10: The Emergence of the One-Party State, 1923-1927 | yok |
6 | Bölüm 11: The Kemalist one-party state, 1925-1945 | yok |
7 | Bölüm 12: The Transition to democracy, 1945-1950 Bölüm 13: The Rule of the Democratic Party, 1950-1960 | yok |
8 | Bölüm 14: The Second Turkish Republic, 1960-1980 | yok |
9 | Bölüm 15: Turkey since 1980 | yok |
10 | Bölüm 15: Turkey since 1980 | yok |
11 | 2000'li yıllarda önemli meseleler I | yok |
12 | 2000li yıllarda önemli meseleler | yok |
13 | Öğrenci tartışmaları | yok |
14 | Genel tekrar | yok |
Kaynak |
Erik J. Zürcher. Turkey A Modern History /3rd edition). I.B Tauris: London and New York, 2004. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |