Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRK DİLİ II | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Ortak Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Kübra GÜRSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yerli ve yabancı öğrencilerin Türk Diliyle ilgili eksikliklerini gidermek ve Türkçeyi güzel kullanan yazarlardan örnek metinlerle yazılı ve sözlü anlatımlarını geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öz geçmiş ,Kelime Türleri ,Birleşik Kelimelerin Yazılışı ,Fiil Çatıları ,Vurgu ,Kelime Grupları ,Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ,Paragraf ,Sözlü Anlatım Türleri ,Anlatım Bozuklukları I ,Anlatım Bozuklukları II,Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler ,Cümle Çeşitleri ,Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kelimeler ve kelimelerin cümledeki yerini karşılaştırır. | 1, 2 | A |
2. Kelime türleri ve gruplarını irdeler. | 1, 2 | A |
3. Cümlenin ögelerini belirler. | 1, 2 | A |
4. Anlamları bakımından cümleleri ayırt eder. | 1, 2 | A |
5. Anlatım özelliklerini yorumlar. | 1, 2 | A |
6. Yazım kurallarını tanımlar. | 1, 2 | A |
7. Anlatım biçimlerini örnekler. | 1, 2 | A |
8. Anlatım türlerini ayırt eder. | 1, 2 | A |
9. Yazılı eserlerin çözümlemelerini gerçekleştirir. | 1, 2 | A |
10. Türkçe sözlükleri kullanır. | 1, 2 | A |
11. Şiir çözümlerini yapar. | 1, 2 | A |
12. Hikaye çözümlerini yapar. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Öz geçmiş | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
2 | Kelime Türleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
3 | Birleşik Kelimelerin Yazılışı | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
4 | Fiil Çatıları | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
5 | Vurgu | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
6 | Kelime Grupları | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
7 | Türk Tasavvuf Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
8 | Paragraf | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
9 | Sözlü Anlatım Türleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
10 | Anlatım Bozuklukları I | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
11 | Anlatım Bozuklukları II | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
12 | Cümle Bilgisi: Yapılarına Göre Cümleler | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
13 | Cümle Çeşitleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
14 | Halk Edebiyatı ve Şiir Çözümlemeleri | İlgili konunun ders kitabından çalışılması. |
Kaynak |
Konu ile ilgili bazı makale ve dijital dokümanlar. |
1. Rekin Ertem-İsa Kocakaplan, Üniversitelerde Türk Dili ve Kompozisyon, İstanbul 2010 2. Yakup Karsoy v.dğr., Üniversiteler için Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Konya 2009 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | ||||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | ||||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | ||||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |