Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
OSMANLI DİPLOMASI TARİHİ | 3+0 | 3 | 4 |
Ders Programı | Perşembe 15:30-16:15 Perşembe 16:30-17:15 Perşembe 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet İPŞİRLİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye, tartışmalı ve bol örnekli bir yaklaşım ile Osmanlı Diplomasisi geleneğini ve uygulamasını geçmişle bugün arasında mukayaseler yaparak tanıtmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Osmanlı Öncesi İslam Dünyasında Diplomatic Gelenek ve Uygulama,Osmanlı Diplomasisi üzerine Literatür Değerlendirmesi,Tarih, Coğrafya ve Diplomasi,Osmanlı’nın kuruluş ve yükselişi döneminde diplomasi,Kanuni Sultan Süleyman dönemi Diplomasisi,Avrupa Devletlerinin Osmanlı’da daimi elçilikleri,Diplomatik uygulamalardan bazı örnekler: 17-18. Yüzyıllar,Osmanlı’nın Tek taraflı ve mütekabiyet usuliyle diplomasisi,Kan ve Mürekkeb: Başlıca Osmanlı Antlaşmaları,Osmanlı sefirleri ve sefaretnameleri,Şark Meselesi,Diplomatik uygulamalardan bazı örnekler: 19. Yüzyıl,Hariciye Nezaretinin Kuruluşu: 1838,II. Abdülhamid Diplomasisi ve sonrası; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenci diplomasi tarihini tartışabilir | 1, 2, 22, 3 | A |
Diplomasi tarihinin problemlerini tartışma | 1, 2, 22, 3 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Osmanlı Öncesi İslam Dünyasında Diplomatic Gelenek ve Uygulama | Okumalar |
2 | Osmanlı Diplomasisi üzerine Literatür Değerlendirmesi | Okumalar |
3 | Tarih, Coğrafya ve Diplomasi | Okumalar |
4 | Osmanlı’nın kuruluş ve yükselişi döneminde diplomasi | Okumalar |
5 | Kanuni Sultan Süleyman dönemi Diplomasisi | Okumalar |
6 | Avrupa Devletlerinin Osmanlı’da daimi elçilikleri | Okumalar |
7 | Diplomatik uygulamalardan bazı örnekler: 17-18. Yüzyıllar | Okumalar |
8 | Osmanlı’nın Tek taraflı ve mütekabiyet usuliyle diplomasisi | Okumalar |
9 | Kan ve Mürekkeb: Başlıca Osmanlı Antlaşmaları | Okumalar |
10 | Osmanlı sefirleri ve sefaretnameleri | Okumalar |
11 | Şark Meselesi | Okumalar |
12 | Diplomatik uygulamalardan bazı örnekler: 19. Yüzyıl | Okumalar |
13 | Hariciye Nezaretinin Kuruluşu: 1838 | |
14 | II. Abdülhamid Diplomasisi ve sonrası |
Kaynak |
Konularla ilgili makale ve araştırmalar Öğretim üyesi tarafından temin edilecek |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | ||||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | ||||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | ||||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | ||||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | ||||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | ||||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |