Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNOVASYON, GİRİŞİMCİLİK VE POLİTİKA | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 Salı 17:30-18:15 Salı 18:30-19:15 Salı 19:30-20:15 Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Halil Kürşad ASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Uuslararası İlişklier disiplini, sosyal bilimler ailesinin bir parçasıdır ve çok geniş bir alana yayılmıştır. Uİ disiplininin temel odak noktası şu şekildedir: • Küresel ölçekte siyasi gücün mahiyeti ve icrası • Çatışma ve savaşların çıkış sebepleri • Devletler arasında var olan rekabet ve husumetin siyasi güç ile ilişkisi • Devlet ve devletdışı aktörlerin küresel siyasetteki konumları Yukarıdaki odak noktalarından hareketle, bu dersin tasarımı şu şekilde yapılmıştır: küresel üretim süreci, firmaların girişimcilik ve inovasyon çabaları, Küresel politik ekonomi içinde girişimcilik ve inovasyonun rolü. Bu derste öğrencilerin inovasyon (siyasi veya ekonomik) ve girişimcilik uygulamaları ile beraber genel yapısal ve pratik gerçeklikleri idrak etmesi amaçlanır. Bazı inovasyon girişimleri başarı ile sonuçlanırken diğer bazıları ya fikir aşamasında ya da sürecin belli bir noktasında kaybolur. Başarıyı getiren faktörler süreç boyunca takip edilmeli ve sebepleri idrak edilmelidir. Bu dersin temel amacı yenilikçi uygulamalar ve girişimcilik kapasitesi doğrultusunda ülkelerin küresel politik ekonomi sürecinde ne şekilde daha avantajlı bir konum edindiğine dair fikir verebilmektir. Bu bağlamda öğrencilere yoğun okuma veya ders anlatma şeklinde değil gerçek hayatın içinde küçük pratikler ile yenilikçi uygulamalar ve girişimcilik kapasitesi sayesinde ülkelerin kalkınma hamlelerinde nasıl başarılı olabileceğine dair fikir verebilmek esas alınmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnovasyon ve Girişimcilik Konularına Giriş,Yenilikçilik ve Girişimcilik Hakkında Tarihi Perspektif,İnovasyon ve Girişimcilik İçin Kamu Yönetimi ve Yönetişim Politikaları,Uluslararası Politik Ekonomi Bağlamında Yenilikçilik ve Girişimcilik,Bilgi Toplumu ve Milli Eğitim Sistemi,Kampüs Dışı Saha Çalışması-1,Kampüs Dışı Saha Çalışması-2,Kampüs Dışı Saha Çalışması-3,Kampüs Dışı Saha Çalışması-4,Kampüs Dışı Saha Çalışması-5,Proje Sunumları-1,Proje Sunumları-2,Proje Sunumları-3,Proje Sunumları-4; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1, 10, 16, 18, 21 | D, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnovasyon ve Girişimcilik Konularına Giriş | |
2 | Yenilikçilik ve Girişimcilik Hakkında Tarihi Perspektif | |
3 | İnovasyon ve Girişimcilik İçin Kamu Yönetimi ve Yönetişim Politikaları | |
4 | Uluslararası Politik Ekonomi Bağlamında Yenilikçilik ve Girişimcilik | |
5 | Bilgi Toplumu ve Milli Eğitim Sistemi | |
6 | Kampüs Dışı Saha Çalışması-1 | |
7 | Kampüs Dışı Saha Çalışması-2 | |
8 | Kampüs Dışı Saha Çalışması-3 | |
9 | Kampüs Dışı Saha Çalışması-4 | |
10 | Kampüs Dışı Saha Çalışması-5 | |
11 | Proje Sunumları-1 | |
12 | Proje Sunumları-2 | |
13 | Proje Sunumları-3 | |
14 | Proje Sunumları-4 |
Kaynak |
1-) James Liang. 2018. The Demographics of Innovation, UK: Wiley-Blackwell Publications. 2-) John R. Bessant & Joe Tidd. 2015. Innovation and Entrepreneurship, 3rd Edition, UK: Wiley-Blackwell Publications. |
Günlük gazete ve dergiler. İnternet kaynakları, Eğitici videolar, Vaka çalışmaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
0 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
0 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
0 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
0 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
0 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
0 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
0 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
0 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |