Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ, SOSYAL VE İLETİŞİM BECERİLERİINT1172110Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şule GÜZEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere office programlarının temellerini, iş elektronik posta yazımını ayrıca iletişim ve sunum becerilerini ilerletmek için teknolojiyi nasıl kullanmaları gerektiğini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri,İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri,Microsoft Office Word Programı,Microsoft Office Excel Programı,Microsoft Office Powerpoint Programı,Microsoft Office Powerpoint Programı,Konuşma hazırlama teknikleri,Heyecan kontrol teknikleri,Sunum stilleri,İşyeri kısaltma ve jargonları,Etkili konuşma teknikleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş yerindeki email yazışmalarının format ve kuralları, Microsoft Office Word Programı, Microsoft Office Excel Programı, Microsoft Office Powerpoint Programı, Konuşma ön hazırlığı teknikleri, Heyecan kontrol teknikleri, Sunum teknikleri, İş yerinde kullanılan kısaltma ve jargonlar, Etkileyici konuşma teknikleri.10, 14, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleriPowerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
2İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
3Microsoft Office Word Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
4Microsoft Office Excel Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
5Microsoft Office Powerpoint Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
6Microsoft Office Powerpoint Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
7Konuşma hazırlama teknikleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
8Heyecan kontrol teknikleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
9Sunum stilleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
10İşyeri kısaltma ve jargonları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
11Etkili konuşma teknikleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
12Öğrenci sunumları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
13Öğrenci sunumları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
14Öğrenci sunumları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
Kaynak
Windows, by Pert Mason Excel 2010 Advanced by Stephen Moffat; Microsoft Office Word by Torben Lage Frandsen; Microsoft Office Powerpoint by Torben Lage Frandsen Public Speaking book and Communication videos by Matt Abrahams Communication videos by Conor Neill

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer155
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı155
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)62
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(62/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MESLEKİ, SOSYAL VE İLETİŞİM BECERİLERİINT1172110Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Şule GÜZEL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencilere office programlarının temellerini, iş elektronik posta yazımını ayrıca iletişim ve sunum becerilerini ilerletmek için teknolojiyi nasıl kullanmaları gerektiğini öğretmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri,İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri,Microsoft Office Word Programı,Microsoft Office Excel Programı,Microsoft Office Powerpoint Programı,Microsoft Office Powerpoint Programı,Konuşma hazırlama teknikleri,Heyecan kontrol teknikleri,Sunum stilleri,İşyeri kısaltma ve jargonları,Etkili konuşma teknikleri,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İş yerindeki email yazışmalarının format ve kuralları, Microsoft Office Word Programı, Microsoft Office Excel Programı, Microsoft Office Powerpoint Programı, Konuşma ön hazırlığı teknikleri, Heyecan kontrol teknikleri, Sunum teknikleri, İş yerinde kullanılan kısaltma ve jargonlar, Etkileyici konuşma teknikleri.10, 14, 16, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleriPowerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
2İşyeri email yazışmaları ve telefon görüşmeleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
3Microsoft Office Word Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
4Microsoft Office Excel Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
5Microsoft Office Powerpoint Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
6Microsoft Office Powerpoint Programı Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
7Konuşma hazırlama teknikleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
8Heyecan kontrol teknikleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
9Sunum stilleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
10İşyeri kısaltma ve jargonları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
11Etkili konuşma teknikleri Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
12Öğrenci sunumları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
13Öğrenci sunumları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
14Öğrenci sunumları Powerpoint slaytlarının ilgili bölümleri okunmalı
Kaynak
Windows, by Pert Mason Excel 2010 Advanced by Stephen Moffat; Microsoft Office Word by Torben Lage Frandsen; Microsoft Office Powerpoint by Torben Lage Frandsen Public Speaking book and Communication videos by Matt Abrahams Communication videos by Conor Neill

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54