Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BALKANLAR VE KARADENİZ COĞRAFYASINDA SİYASET-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Habibe ÖZDAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Balkanlar ve daha geniş anlamda Karadeniz bölgesindeki siyaseti anlamak ve analiz etmek için bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır. Coğrafi olarak Balkanlar'dan Kafkasya'ya, Ukrayna ve Rusya'dan Anadolu'ya kadar uzanan bölgedir. Siyasi olarak ise bölge, bu denizin kıyısında yer alan ülkeleri kapsamaktadır: Türkiye, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Romanya ve Bulgaristan. Dahası, daha geniş Karadeniz bölgesi, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü Şartını imzalayan ülkeleri, yani yukarıda belirtilen ülkelere ek olarak Arnavutluk, Yunanistan, Moldova, Ermenistan ve Azerbaycan'ı da kapsamaktadır. Bu ders bölgedeki ana konuları, başlıkları ve anahtar kavramları ele alacaktır. Bölgedeki stratejik, siyasi, ekonomik, küresel ve bölgesel değişimler ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz Bölgesindeki Temel Sorunların Belirlenmesi,2. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz'de Güvenlik,3. Hafta: Bölgedeki Enerji Politikaları ,4. Hafta: Geniş Karadeniz Bölgesinde Renkli Devrimler ve Demokrasinin Jeopolitikleşmesi ,5. Hafta: Türkiye ve Geniş Karadeniz ,6. Hafta: Rusya'nın Geniş Karadeniz'e Bakış Açısı ,7. Hafta Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri,8. Hafta: Vize Sınavı,9. Hafta: AB'nin Yeni Karadeniz Politikası ,10. Hafta: NATO ve Karadeniz Güvenliği ,11. Hafta: Rusya'nın Batı ile İlişkilerinin Karadeniz Boyutu ,12. Hafta: Krizden Savaşa: Ukrayna'da Siyasi ve Askeri Gelişmeler ,13. Hafta: Ermenistan ve Azerbaycan için Beklentiler,14. Hafta: Balkanlarda ve Geniş Karadeniz'de Siyasetin Genel Değerlendirmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Öğrenciler Balkanlar ve Karadeniz bölgesinin tarihi ve kültürel çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. Bu da bölgenin geçmişteki siyasi, sosyal ve ekonomik dinamiklerini anlamalarına yardımcı olur.10, 13, 16, 4, 9A
- Öğrenciler bu çatışmaların nedenlerini, sonuçlarını ve etkilerini anlayabilir ve böylece bölgesel politikanın karmaşıklığını kavrarlar.10, 16, 19, 6, 9A
- Öğrenciler, Balkanlar ve Karadeniz bölgesindeki bölgesel işbirliği girişimlerini, uluslararası ilişkileri ve siyasi dinamikleri değerlendirerek bölgesel entegrasyonun avantajlarını ve zorluklarını kavrarlar10, 16, 6, 9A
- Öğrenciler, Balkanlar ve Karadeniz bölgesindeki güvenlik ve istikrar konularını inceleyerek bölgenin güvenlik dinamiklerini anlayabilirler. Bu sayede bölgenin siyasi ve ekonomik geleceğini etkileyen faktörleri değerlendirirler.10, 16, 6, 9A
- Öğrenciler, bölgenin Avrupa Birliği, NATO ve diğer uluslararası aktörlerle ilişkilerini ve bu ilişkilerin bölgesel siyaset, ekonomi ve güvenlik açısından önemini kavrarlar.10, 13, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz Bölgesindeki Temel Sorunların Belirlenmesi
22. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz'de Güvenlik Özgür Özdamar, “Security and Military Balance in the Black Sea Region”, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 10, No: 3, 2010. * Mitat Çelikpala, “Security in the Black Sea Region”, Policy Report No:2, Commission on the Black Sea, 2009.
33. Hafta: Bölgedeki Enerji Politikaları Gareth Winrow, “Geopolitics and Energy Security in the Wider Black Sea Region”, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 7, No:2, 2007. “Re-Linking the Western Balkans: The Energy Dimension”, Center for Strategic and International Studies, September 2010.
44. Hafta: Geniş Karadeniz Bölgesinde Renkli Devrimler ve Demokrasinin Jeopolitikleşmesi Vsevolod Samokhvalov, “Colored Revolutions in Ukraine and Georgia: Repercussions for the System of International Relations in the Black Sea Region”, Perceptions: Journal of International Affairs, Vol. 10, No: 3, 2005. *Oksana Antonenko, “Towards a Comprehensive Regional Security Framework in the Black Sea Region after the Russia-Georgia War”, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 9, No:3, 2009. * Nona Mikhelidze, “After the 2008 Russia-Georgia War: Implications for the Wider Caucasus”, The International Spectator: Italian Journal of International Affairs, Vol. 44, No: 3, 2009.
55. Hafta: Türkiye ve Geniş Karadeniz Mustafa Aydın, Ömer Fazlıoğlu, “The Turkish Policy towards the Wider Black Sea Region and Its Chairmanship of the BSEC”, Xenophon Paper No:2. *Emre İşeri, Çiğdem Billur, “Turkey as Transformative Regional Power in the Wider Black Sea region: Prospects and Challenges”, International Review of Turkish Studies, Vol. 2, No: 2, 2012
66. Hafta: Rusya'nın Geniş Karadeniz'e Bakış Açısı Vsevolod Samokhvalov, “Russia in the Balkans: Great Power Politics and Local Response”, Insight Turkey, Vol. 21, No: 2, 2019.
77. Hafta Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileriPavel Shlykov, Russian-Turkish Relations in the Wider Black Sea Region: Cooperation and Competition, Perceptions: Journal of International Affairs, Vol. 23, No: 2, 2018.
88. Hafta: Vize Sınavı
99. Hafta: AB'nin Yeni Karadeniz Politikası Mustafa Aydın, “Europe’s New Region: The Black Sea in the Wider Europe Neighbourhood”, Southeast European and Black Sea Studies, Volume 5, No:2, 2006. Mihai Sebe, “Why the Black Sea Matters for the European Union”, Institute of European Democrats, June 2018. Bogdan Aurescu, “The role of the European Union in the Wider Black Sea Region”, Turkish Policy Quarterly, Vol. 10, No: 1, 2011
1010. Hafta: NATO ve Karadeniz Güvenliği George Niculescu, “NATO and the Wider Black Sea Region”, Monitor Strategic, Vol. 3, No:4, 2005. * Siyana Luzkanova, “NATO and EU Strategies for the Black Sea Region: The Challenge of Power Balance in New Security Environment”, Journal of Shipping and Ocean Engineering, Vol. 7, 2017.
1111. Hafta: Rusya'nın Batı ile İlişkilerinin Karadeniz Boyutu Vsevolod Samokhvalov, “Ukraine between Russia and the European Union Triangle Revisited”, Europe-Asia Studies, Vol. 67, No: 9, 2015 *Jeffrey Makoff, “US-Russian Relations”, Ifri Papers, 2014.
1212. Hafta: Krizden Savaşa: Ukrayna'da Siyasi ve Askeri Gelişmeler Taras Kuzio, “Euromaidan Revolution, Crimea and Russia–Ukraine War: Why it is Time for a Review of Ukrainian–Russian Studies”, Eurasian Geography and Economics, Vol. 59, No: 3-4, 2018. *Volodymyr Kulyk, “National Identity in Ukraine: Impact of Euromaidan and the War”, Europe-Asia Studies, Vol. 68, No: 4, 2016.
1313. Hafta: Ermenistan ve Azerbaycan için BeklentilerKaan Diyarbakırlığoğlu, “The Nagorno Karabakh Conflict between Azerbaijan and Armenia from the Historical Perspective”, International Journal of Social, Political and Economic Research, Vol. 7, No:2, 2020. *Zaur Shiriev, Celia Davşes, “The Turkey Armenia-Azerbaijan Triangle: The Unexpected Outcomes of the Zurich Protocols”, Perceptions: Journal of International Affairs, Vol. 18, No: 1, 2013.
1414. Hafta: Balkanlarda ve Geniş Karadeniz'de Siyasetin Genel Değerlendirmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BALKANLAR VE KARADENİZ COĞRAFYASINDA SİYASET-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Habibe ÖZDAL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, Balkanlar ve daha geniş anlamda Karadeniz bölgesindeki siyaseti anlamak ve analiz etmek için bir çerçeve sağlamayı amaçlamaktadır. Coğrafi olarak Balkanlar'dan Kafkasya'ya, Ukrayna ve Rusya'dan Anadolu'ya kadar uzanan bölgedir. Siyasi olarak ise bölge, bu denizin kıyısında yer alan ülkeleri kapsamaktadır: Türkiye, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Romanya ve Bulgaristan. Dahası, daha geniş Karadeniz bölgesi, Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü Şartını imzalayan ülkeleri, yani yukarıda belirtilen ülkelere ek olarak Arnavutluk, Yunanistan, Moldova, Ermenistan ve Azerbaycan'ı da kapsamaktadır. Bu ders bölgedeki ana konuları, başlıkları ve anahtar kavramları ele alacaktır. Bölgedeki stratejik, siyasi, ekonomik, küresel ve bölgesel değişimler ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz Bölgesindeki Temel Sorunların Belirlenmesi,2. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz'de Güvenlik,3. Hafta: Bölgedeki Enerji Politikaları ,4. Hafta: Geniş Karadeniz Bölgesinde Renkli Devrimler ve Demokrasinin Jeopolitikleşmesi ,5. Hafta: Türkiye ve Geniş Karadeniz ,6. Hafta: Rusya'nın Geniş Karadeniz'e Bakış Açısı ,7. Hafta Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileri,8. Hafta: Vize Sınavı,9. Hafta: AB'nin Yeni Karadeniz Politikası ,10. Hafta: NATO ve Karadeniz Güvenliği ,11. Hafta: Rusya'nın Batı ile İlişkilerinin Karadeniz Boyutu ,12. Hafta: Krizden Savaşa: Ukrayna'da Siyasi ve Askeri Gelişmeler ,13. Hafta: Ermenistan ve Azerbaycan için Beklentiler,14. Hafta: Balkanlarda ve Geniş Karadeniz'de Siyasetin Genel Değerlendirmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Öğrenciler Balkanlar ve Karadeniz bölgesinin tarihi ve kültürel çeşitliliği hakkında bilgi sahibi olur. Bu da bölgenin geçmişteki siyasi, sosyal ve ekonomik dinamiklerini anlamalarına yardımcı olur.10, 13, 16, 4, 9A
- Öğrenciler bu çatışmaların nedenlerini, sonuçlarını ve etkilerini anlayabilir ve böylece bölgesel politikanın karmaşıklığını kavrarlar.10, 16, 19, 6, 9A
- Öğrenciler, Balkanlar ve Karadeniz bölgesindeki bölgesel işbirliği girişimlerini, uluslararası ilişkileri ve siyasi dinamikleri değerlendirerek bölgesel entegrasyonun avantajlarını ve zorluklarını kavrarlar10, 16, 6, 9A
- Öğrenciler, Balkanlar ve Karadeniz bölgesindeki güvenlik ve istikrar konularını inceleyerek bölgenin güvenlik dinamiklerini anlayabilirler. Bu sayede bölgenin siyasi ve ekonomik geleceğini etkileyen faktörleri değerlendirirler.10, 16, 6, 9A
- Öğrenciler, bölgenin Avrupa Birliği, NATO ve diğer uluslararası aktörlerle ilişkilerini ve bu ilişkilerin bölgesel siyaset, ekonomi ve güvenlik açısından önemini kavrarlar.10, 13, 16, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz Bölgesindeki Temel Sorunların Belirlenmesi
22. Hafta: Balkanlar ve Geniş Karadeniz'de Güvenlik Özgür Özdamar, “Security and Military Balance in the Black Sea Region”, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 10, No: 3, 2010. * Mitat Çelikpala, “Security in the Black Sea Region”, Policy Report No:2, Commission on the Black Sea, 2009.
33. Hafta: Bölgedeki Enerji Politikaları Gareth Winrow, “Geopolitics and Energy Security in the Wider Black Sea Region”, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 7, No:2, 2007. “Re-Linking the Western Balkans: The Energy Dimension”, Center for Strategic and International Studies, September 2010.
44. Hafta: Geniş Karadeniz Bölgesinde Renkli Devrimler ve Demokrasinin Jeopolitikleşmesi Vsevolod Samokhvalov, “Colored Revolutions in Ukraine and Georgia: Repercussions for the System of International Relations in the Black Sea Region”, Perceptions: Journal of International Affairs, Vol. 10, No: 3, 2005. *Oksana Antonenko, “Towards a Comprehensive Regional Security Framework in the Black Sea Region after the Russia-Georgia War”, Southeast European and Black Sea Studies, Vol. 9, No:3, 2009. * Nona Mikhelidze, “After the 2008 Russia-Georgia War: Implications for the Wider Caucasus”, The International Spectator: Italian Journal of International Affairs, Vol. 44, No: 3, 2009.
55. Hafta: Türkiye ve Geniş Karadeniz Mustafa Aydın, Ömer Fazlıoğlu, “The Turkish Policy towards the Wider Black Sea Region and Its Chairmanship of the BSEC”, Xenophon Paper No:2. *Emre İşeri, Çiğdem Billur, “Turkey as Transformative Regional Power in the Wider Black Sea region: Prospects and Challenges”, International Review of Turkish Studies, Vol. 2, No: 2, 2012
66. Hafta: Rusya'nın Geniş Karadeniz'e Bakış Açısı Vsevolod Samokhvalov, “Russia in the Balkans: Great Power Politics and Local Response”, Insight Turkey, Vol. 21, No: 2, 2019.
77. Hafta Soğuk Savaş Sonrası Türkiye-Rusya İlişkileriPavel Shlykov, Russian-Turkish Relations in the Wider Black Sea Region: Cooperation and Competition, Perceptions: Journal of International Affairs, Vol. 23, No: 2, 2018.
88. Hafta: Vize Sınavı
99. Hafta: AB'nin Yeni Karadeniz Politikası Mustafa Aydın, “Europe’s New Region: The Black Sea in the Wider Europe Neighbourhood”, Southeast European and Black Sea Studies, Volume 5, No:2, 2006. Mihai Sebe, “Why the Black Sea Matters for the European Union”, Institute of European Democrats, June 2018. Bogdan Aurescu, “The role of the European Union in the Wider Black Sea Region”, Turkish Policy Quarterly, Vol. 10, No: 1, 2011
1010. Hafta: NATO ve Karadeniz Güvenliği George Niculescu, “NATO and the Wider Black Sea Region”, Monitor Strategic, Vol. 3, No:4, 2005. * Siyana Luzkanova, “NATO and EU Strategies for the Black Sea Region: The Challenge of Power Balance in New Security Environment”, Journal of Shipping and Ocean Engineering, Vol. 7, 2017.
1111. Hafta: Rusya'nın Batı ile İlişkilerinin Karadeniz Boyutu Vsevolod Samokhvalov, “Ukraine between Russia and the European Union Triangle Revisited”, Europe-Asia Studies, Vol. 67, No: 9, 2015 *Jeffrey Makoff, “US-Russian Relations”, Ifri Papers, 2014.
1212. Hafta: Krizden Savaşa: Ukrayna'da Siyasi ve Askeri Gelişmeler Taras Kuzio, “Euromaidan Revolution, Crimea and Russia–Ukraine War: Why it is Time for a Review of Ukrainian–Russian Studies”, Eurasian Geography and Economics, Vol. 59, No: 3-4, 2018. *Volodymyr Kulyk, “National Identity in Ukraine: Impact of Euromaidan and the War”, Europe-Asia Studies, Vol. 68, No: 4, 2016.
1313. Hafta: Ermenistan ve Azerbaycan için BeklentilerKaan Diyarbakırlığoğlu, “The Nagorno Karabakh Conflict between Azerbaijan and Armenia from the Historical Perspective”, International Journal of Social, Political and Economic Research, Vol. 7, No:2, 2020. *Zaur Shiriev, Celia Davşes, “The Turkey Armenia-Azerbaijan Triangle: The Unexpected Outcomes of the Zurich Protocols”, Perceptions: Journal of International Affairs, Vol. 18, No: 1, 2013.
1414. Hafta: Balkanlarda ve Geniş Karadeniz'de Siyasetin Genel Değerlendirmesi
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54