Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI GÜVENLİK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, “güvenlik nedir?”, “kimin güvenliği?” ve “hangi tehditlere karşı güvenlik?” gibi sorulara verilen cevapların zaman içerisinde nasıl değiştiğini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu soruları ele almak için, dersin ilk bölümü güvenlik araştırmalarındaki kavramsal ve teorik tartışmalara yakından bakmaktadır. Kursun ikinci kısmı, çağdaş güvenlik sorunlarına ışık tutmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri,Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları,İç Savaş,Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler,Güvenlik Kurumları,Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale,Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması,Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik,Terörizm/Terörizmle Mücadele,İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç,Çevresel değişiklikler,Organize suçlar, Deniz güvenliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Öğrenciler güvenliğe ilişkin teorik yaklaşımları ve uluslararası ilişkiler teorilerinin güvenlik konularına nasıl uygulanabileceğini öğrenirler.10, 13, 14, 16, 19, 9A
- Öğrenciler uluslararası düzeyde güvenlik tehditlerini, çatışmaları ve sorunları ele alırlar. 10, 13, 16, 19, 6, 9A
- Öğrenciler, devletler, uluslararası örgütler, sivil toplum kuruluşları, terörist gruplar ve uluslararası işbirliği ağları dahil olmak üzere çeşitli güvenlik aktörlerine aşina olurlar. 10, 13, 16, 19, 6, 9A
- Öğrenciler uluslararası kriz yönetimi, barış inşası çabaları ve müdahale operasyonlarına odaklanırlar.10, 16, 19, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri
3Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları
4İç Savaş
5Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler
6Güvenlik Kurumları
7Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale
8Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması
9Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik
10Terörizm/Terörizmle Mücadele
11İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç
12Çevresel değişiklikler
13Organize suçlar, Deniz güvenliği
Kaynak
Hough, P. et al. (2020) International Security Studies: Theory and Practice.
* Browning, C.S., (2013) International Security: A Very Short Introduction. Oxford University Press * Barry Buzan and Lene Hansen, (2009). The Evolution of International Security Studies, Cambridge University Press. * Paul D. Williams (Ed.), (2008). Security Studies: An Introduction, Routledge. * Peter Hough (Ed.), (2015). International Security Studies, Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ULUSLARARASI GÜVENLİK-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, “güvenlik nedir?”, “kimin güvenliği?” ve “hangi tehditlere karşı güvenlik?” gibi sorulara verilen cevapların zaman içerisinde nasıl değiştiğini tartışmayı amaçlamaktadır. Bu soruları ele almak için, dersin ilk bölümü güvenlik araştırmalarındaki kavramsal ve teorik tartışmalara yakından bakmaktadır. Kursun ikinci kısmı, çağdaş güvenlik sorunlarına ışık tutmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri,Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları,İç Savaş,Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler,Güvenlik Kurumları,Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale,Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması,Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik,Terörizm/Terörizmle Mücadele,İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç,Çevresel değişiklikler,Organize suçlar, Deniz güvenliği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
- Öğrenciler güvenliğe ilişkin teorik yaklaşımları ve uluslararası ilişkiler teorilerinin güvenlik konularına nasıl uygulanabileceğini öğrenirler.10, 13, 14, 16, 19, 9A
- Öğrenciler uluslararası düzeyde güvenlik tehditlerini, çatışmaları ve sorunları ele alırlar. 10, 13, 16, 19, 6, 9A
- Öğrenciler, devletler, uluslararası örgütler, sivil toplum kuruluşları, terörist gruplar ve uluslararası işbirliği ağları dahil olmak üzere çeşitli güvenlik aktörlerine aşina olurlar. 10, 13, 16, 19, 6, 9A
- Öğrenciler uluslararası kriz yönetimi, barış inşası çabaları ve müdahale operasyonlarına odaklanırlar.10, 16, 19, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş
2Güvenlik nedir? Güvenlik Teorileri
3Savaşın nedenleri - devletlerarası savaşlar, büyük güç politikaları
4İç Savaş
5Savaşlar nasıl yapılır? - doktrin, strateji, operasyonlar ve taktikler
6Güvenlik Kurumları
7Şiddet yoluyla barış: barışın inşası, insani müdahale
8Silah ticareti ve nükleer silahların yayılması
9Güvenliğin özelleştirilmesi, siber güvenlik
10Terörizm/Terörizmle Mücadele
11İnsani güvenlik - yoksulluk, sağlık, göç
12Çevresel değişiklikler
13Organize suçlar, Deniz güvenliği
Kaynak
Hough, P. et al. (2020) International Security Studies: Theory and Practice.
* Browning, C.S., (2013) International Security: A Very Short Introduction. Oxford University Press * Barry Buzan and Lene Hansen, (2009). The Evolution of International Security Studies, Cambridge University Press. * Paul D. Williams (Ed.), (2008). Security Studies: An Introduction, Routledge. * Peter Hough (Ed.), (2015). International Security Studies, Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54