Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÜNEYDOĞU AVRUPA VE BALKAN ÇALIŞMALARI-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Birgül DEMİRTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Balkanlar'daki tarihsel süreçlere ve çağdaş sorunlara odaklanacaktır. Üç temel amacı vardır. Her şeyden önce, tarihi Balkan bölgesindeki gelişmeleri analiz edecektir. İkincisi, çağdaş güvenlik zorluklarını,Balkan ülkelerindeki siyasi ve ekonomik konuların yanı sıra Avrupa Birliği, Rusya ve Çin gibi bölgedeki dış aktörleri kapsar. Üçüncüsü, Türk dış politikasında Balkan bölgesinin önemine ışık tutuyor. Balkanlar bölgesi 19. yüzyıldan beri küresel siyasette önemli bir rol oynamıştır. Çağdaş çağda, Yugoslav'un ​​ardıl savaşları etnik düşmanlıkların ve dini polarizasyona yol açmıştır. Çatışma sonrası Balkanlar hala 1990'ların savaşlarının izlerini tutuyor.Ders Batı Balkanlar ve AB üyesi Balkan devletlerini kapsayacaktır. Hem tarihsel gelişmeler hem de bu ülkelerdeki çağdaş zorlukları analiz edecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve ders hakkında genel bilgiler. Balkanlar hakkında temel bilgiler,“Balkanlar” ve “Güneydoğu Avrupa” kavramının tarihi,Balkanların tarihini anlama,
Balkan ülkelerinin bağımsızlık süreci,Ulus devletlerin oluşumu ve Soğuk Savaş dönemi.,
Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar - Yugoslavya'daki savaşlar: Slovenya, Hırvatistan ve Bosna,Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar- Balkanlar'da Kosova Savaşı ve Arnavut Sorusu,
Çatışma sonrası Balkanlarda otoriter eğilimler ve güvenlik sorunları,Avrupa Birliği ve Balkanlar,
Bulgaristan ve Romanya'nın AB Üyeliği,Göç krizi ve AB'nin bölge ülkeleriyle ilişkileri (
kitap incelemesi),Türkiye ve Balkanlar,Rusya, Çin ve Balkanlar,Sunumlar,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
-Güneydoğu Avrupa'daki tarihsel gelişmelerin analizi -Balkanlar'ın küresel siyasetteki rolünün değerlendirilmesi -Büyük güçlerin Balkanlar'a yönelik dış politikalarının karşılaştırılması -Türklerin Balkanlar'a yönelik dış politikasının değerlendirilmesi10, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve ders hakkında genel bilgiler. Balkanlar hakkında temel bilgilerBarbara Jelavich, History of the Balkans, Eighteenth and Nineteenth Centuries, Vol. I, Cambridge: Cambridge University Press, 1983, p. 1-36.
2“Balkanlar” ve “Güneydoğu Avrupa” kavramının tarihiMaria Todorova, Imagining the Balkans, New York, Oxford University Press, 1997, p. 3- 37.
3Balkanların tarihini anlamaAndrew Baruch Wachtel, The Balkans in World History, Oxford, Oxford University Press, 2008, p. 51-71. Maria Todorova, “The Ottoman Legacy in the Balkans,” L. Carl Brown, Imperial Legacy. The Ottoman Imprint on the Balkans and the Middle East, New York, Columbia Uni. Press, , p. 45-77.
4
Balkan ülkelerinin bağımsızlık süreci
Andrew Baruch Wachtel, The Balkans in World History, Oxford, Oxford University Press, 2008, ss.72-96.
5Ulus devletlerin oluşumu ve Soğuk Savaş dönemi.Andrew Baruch Wachtel, The Balkans in World History, Oxford, Oxford University Press, 2008, p. 97-125.
6
Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar - Yugoslavya'daki savaşlar: Slovenya, Hırvatistan ve Bosna
Sabrina Petra Ramet, Balkan Babel, 2nd ed., Boulder, Westview Press, 1996, p. 37-59.
7Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar- Balkanlar'da Kosova Savaşı ve Arnavut SorusuFrances Trix, “Kosovar Albanians between a Rock and a Hard Place”, Serbia since 1989, Politics and Society under Milošević and After”, Sabrina P. Ramet and Vjeran Pavlaković”, Seattle, University of Washington Press, 2005, p. 309-349.
8
Çatışma sonrası Balkanlarda otoriter eğilimler ve güvenlik sorunları
Florian Bieber, “Patterns of competitive authoritarianism in the Western Balkans”, East European Politics, Vol 34, No 3, 2018, p. 337-354. Birgül Demirtaş, “Balkanlar’da güvenlik meseleleri”, Şaban Çalış-Birgül Demirtaş (der.), Balkanlar’da Siyaset, Eskişehir, Anadolu Üni, 2014, p. 212-218.
9Avrupa Birliği ve BalkanlarWestern Balkans and the EU: Beyond the Autopilot Mode, BIEPAG. ( http://balkanfund.org/policy-brief-western-balkans-and-the-eu-beyond-the-autopilot-mode/
10
Bulgaristan ve Romanya'nın AB Üyeliği
David Phinnemore, “And we would like to thank... Romania’s Integration into the EU, 1989-2007”, European Integration, Vol 32, No 3, 2010, p. 291-308. David Phinnemore, “From Negotiations to Accession: Lessons from the 2007 Enlargement”, Perspectives on European Politics and Society, Vol. 10, No. 2, June 2009, p. 240-252.
11Göç krizi ve AB'nin bölge ülkeleriyle ilişkileri (
kitap incelemesi)
Jonathan Zaragoza-Cristiani, “Containing the Refugee Crisis: How the EU Turned the Balkans and Turkey into an EU Borderland”, The International Spectator, Vol. 52, No 4, 2017.
12Türkiye ve BalkanlarOlaylarla Türk Dış Politikası, Cilt 1 (1919-1973), Ankara, Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, 1982, p. 550-556. Birgül Demirtaş, “Turkish Foreign Policy toward the Balkan Neighborhood: A Europeanized Foreign Policy in a De-europeanized National Context?”, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, Vol. 17, No. 2, 2015, p. 123-140. Aslı Aydıntaşbaş, “ From myth to reality: How to understand Turkey’s role in the Western Balkans ”, ECFR Policy Brief, March 2019
13Rusya, Çin ve BalkanlarMark Galeotti, “Do The Western Balkans Face a Coming Russian Storm?”, ECFR Policy Brief, April 2018. Plamen Tonchev, “China’s Road: into the Western Balkans”, EU Institute for Security Studies, February 2017.
14Sunumlar
15Tekrar
Kaynak
Murat Necip Arman-Nazif Mandacı (eds.), Çağdaş Balkan Siyaseti, Ankara, Seçkin, 2014. Misha Glenny, Balkanlar 1804-1999 Milliyetçilik, Savaş ve Büyük Güçler, trans. by Mehmet Harmancı, İstanbul, 2001. (The original book is in English) Şaban Çalış-Birgül Demirtaş (eds.), Balkanlar’da Siyaset, Eskişehir, Anadolu Üni., 2012. Osman Karatay – Bilgehan A. Gökdağ (eds.), Balkanlar El Kitabı, Cilt I: Tarih, Çorum, Karam-Vadi, 2006. Osman Karatay – Bilgehan A. Gökdağ (eds.), Balkanlar El Kitabı, Cilt II: Çağdaş Balkanlar, Çorum, Karam-Vadi, 2007. Tanıl Bora, Yugoslavya, Milliyetçiliğin Provokasyonu, İstanbul, Birikim, 1995. Tanıl Bora, Bosna-Hersek, Yeni Dünya Düzeni’nin Av Sahası, İstanbul, Birikim, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14545
Genel Sınav ve Hazırlığı15555
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)172
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÜNEYDOĞU AVRUPA VE BALKAN ÇALIŞMALARI-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Osman Zeki GÖKÇE
Dersi VerenlerProf.Dr. Birgül DEMİRTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders Balkanlar'daki tarihsel süreçlere ve çağdaş sorunlara odaklanacaktır. Üç temel amacı vardır. Her şeyden önce, tarihi Balkan bölgesindeki gelişmeleri analiz edecektir. İkincisi, çağdaş güvenlik zorluklarını,Balkan ülkelerindeki siyasi ve ekonomik konuların yanı sıra Avrupa Birliği, Rusya ve Çin gibi bölgedeki dış aktörleri kapsar. Üçüncüsü, Türk dış politikasında Balkan bölgesinin önemine ışık tutuyor. Balkanlar bölgesi 19. yüzyıldan beri küresel siyasette önemli bir rol oynamıştır. Çağdaş çağda, Yugoslav'un ​​ardıl savaşları etnik düşmanlıkların ve dini polarizasyona yol açmıştır. Çatışma sonrası Balkanlar hala 1990'ların savaşlarının izlerini tutuyor.Ders Batı Balkanlar ve AB üyesi Balkan devletlerini kapsayacaktır. Hem tarihsel gelişmeler hem de bu ülkelerdeki çağdaş zorlukları analiz edecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve ders hakkında genel bilgiler. Balkanlar hakkında temel bilgiler,“Balkanlar” ve “Güneydoğu Avrupa” kavramının tarihi,Balkanların tarihini anlama,
Balkan ülkelerinin bağımsızlık süreci,Ulus devletlerin oluşumu ve Soğuk Savaş dönemi.,
Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar - Yugoslavya'daki savaşlar: Slovenya, Hırvatistan ve Bosna,Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar- Balkanlar'da Kosova Savaşı ve Arnavut Sorusu,
Çatışma sonrası Balkanlarda otoriter eğilimler ve güvenlik sorunları,Avrupa Birliği ve Balkanlar,
Bulgaristan ve Romanya'nın AB Üyeliği,Göç krizi ve AB'nin bölge ülkeleriyle ilişkileri (
kitap incelemesi),Türkiye ve Balkanlar,Rusya, Çin ve Balkanlar,Sunumlar,Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
-Güneydoğu Avrupa'daki tarihsel gelişmelerin analizi -Balkanlar'ın küresel siyasetteki rolünün değerlendirilmesi -Büyük güçlerin Balkanlar'a yönelik dış politikalarının karşılaştırılması -Türklerin Balkanlar'a yönelik dış politikasının değerlendirilmesi10, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve ders hakkında genel bilgiler. Balkanlar hakkında temel bilgilerBarbara Jelavich, History of the Balkans, Eighteenth and Nineteenth Centuries, Vol. I, Cambridge: Cambridge University Press, 1983, p. 1-36.
2“Balkanlar” ve “Güneydoğu Avrupa” kavramının tarihiMaria Todorova, Imagining the Balkans, New York, Oxford University Press, 1997, p. 3- 37.
3Balkanların tarihini anlamaAndrew Baruch Wachtel, The Balkans in World History, Oxford, Oxford University Press, 2008, p. 51-71. Maria Todorova, “The Ottoman Legacy in the Balkans,” L. Carl Brown, Imperial Legacy. The Ottoman Imprint on the Balkans and the Middle East, New York, Columbia Uni. Press, , p. 45-77.
4
Balkan ülkelerinin bağımsızlık süreci
Andrew Baruch Wachtel, The Balkans in World History, Oxford, Oxford University Press, 2008, ss.72-96.
5Ulus devletlerin oluşumu ve Soğuk Savaş dönemi.Andrew Baruch Wachtel, The Balkans in World History, Oxford, Oxford University Press, 2008, p. 97-125.
6
Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar - Yugoslavya'daki savaşlar: Slovenya, Hırvatistan ve Bosna
Sabrina Petra Ramet, Balkan Babel, 2nd ed., Boulder, Westview Press, 1996, p. 37-59.
7Soğuk Savaş'ın sona ermesinden sonra Balkanlar- Balkanlar'da Kosova Savaşı ve Arnavut SorusuFrances Trix, “Kosovar Albanians between a Rock and a Hard Place”, Serbia since 1989, Politics and Society under Milošević and After”, Sabrina P. Ramet and Vjeran Pavlaković”, Seattle, University of Washington Press, 2005, p. 309-349.
8
Çatışma sonrası Balkanlarda otoriter eğilimler ve güvenlik sorunları
Florian Bieber, “Patterns of competitive authoritarianism in the Western Balkans”, East European Politics, Vol 34, No 3, 2018, p. 337-354. Birgül Demirtaş, “Balkanlar’da güvenlik meseleleri”, Şaban Çalış-Birgül Demirtaş (der.), Balkanlar’da Siyaset, Eskişehir, Anadolu Üni, 2014, p. 212-218.
9Avrupa Birliği ve BalkanlarWestern Balkans and the EU: Beyond the Autopilot Mode, BIEPAG. ( http://balkanfund.org/policy-brief-western-balkans-and-the-eu-beyond-the-autopilot-mode/
10
Bulgaristan ve Romanya'nın AB Üyeliği
David Phinnemore, “And we would like to thank... Romania’s Integration into the EU, 1989-2007”, European Integration, Vol 32, No 3, 2010, p. 291-308. David Phinnemore, “From Negotiations to Accession: Lessons from the 2007 Enlargement”, Perspectives on European Politics and Society, Vol. 10, No. 2, June 2009, p. 240-252.
11Göç krizi ve AB'nin bölge ülkeleriyle ilişkileri (
kitap incelemesi)
Jonathan Zaragoza-Cristiani, “Containing the Refugee Crisis: How the EU Turned the Balkans and Turkey into an EU Borderland”, The International Spectator, Vol. 52, No 4, 2017.
12Türkiye ve BalkanlarOlaylarla Türk Dış Politikası, Cilt 1 (1919-1973), Ankara, Ankara Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları, 1982, p. 550-556. Birgül Demirtaş, “Turkish Foreign Policy toward the Balkan Neighborhood: A Europeanized Foreign Policy in a De-europeanized National Context?”, Journal of Balkan and Near Eastern Studies, Vol. 17, No. 2, 2015, p. 123-140. Aslı Aydıntaşbaş, “ From myth to reality: How to understand Turkey’s role in the Western Balkans ”, ECFR Policy Brief, March 2019
13Rusya, Çin ve BalkanlarMark Galeotti, “Do The Western Balkans Face a Coming Russian Storm?”, ECFR Policy Brief, April 2018. Plamen Tonchev, “China’s Road: into the Western Balkans”, EU Institute for Security Studies, February 2017.
14Sunumlar
15Tekrar
Kaynak
Murat Necip Arman-Nazif Mandacı (eds.), Çağdaş Balkan Siyaseti, Ankara, Seçkin, 2014. Misha Glenny, Balkanlar 1804-1999 Milliyetçilik, Savaş ve Büyük Güçler, trans. by Mehmet Harmancı, İstanbul, 2001. (The original book is in English) Şaban Çalış-Birgül Demirtaş (eds.), Balkanlar’da Siyaset, Eskişehir, Anadolu Üni., 2012. Osman Karatay – Bilgehan A. Gökdağ (eds.), Balkanlar El Kitabı, Cilt I: Tarih, Çorum, Karam-Vadi, 2006. Osman Karatay – Bilgehan A. Gökdağ (eds.), Balkanlar El Kitabı, Cilt II: Çağdaş Balkanlar, Çorum, Karam-Vadi, 2007. Tanıl Bora, Yugoslavya, Milliyetçiliğin Provokasyonu, İstanbul, Birikim, 1995. Tanıl Bora, Bosna-Hersek, Yeni Dünya Düzeni’nin Av Sahası, İstanbul, Birikim, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54