Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜRESEL YÖNETİM VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Halil Kürşad ASLAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Halil Kürşad ASLAN
Dersin YardımcılarıProgramda T/A desteği yoktur. Öğretim üyesi tek başına dersi yürütür.
Dersin AmacıBu dersin amacı, dünya siyasetinin örgütlenmesini küreselleşme bağlamında incelemektir ve Birleşmiş Milletler gibi uluslararası örgütler ile Avrupa Birliği gibi bölgesel örgütlere genel bir bakış sağlar. Ders ayrıca uluslararası işbirliğini uluslararası rejimler ve kurumlar gibi resmi organizasyon yapılarının sınırlarının ötesinde incelemeyi amaçlamaktadır. Ek olarak, bu ders sivil toplum örgütleri (STK'lar) ve çok uluslu şirketler (TNC'ler) gibi devlet dışı aktörlerin yanı sıra küresel düzeyde politika oluşturmayı şekillendiren devlet kurumlarının uluslararası ilişkilerini incelemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı,Küresel Yönetişime Giriş: Tarih,1.) Küresel Yönetişimi Yeniden Düşünme
2.) Küresel Yönetişimin Temel Dinamikleri,1.) Hükümetlerarası Kuruluşları Tanımak
2.) Uluslararası Rejimler,Devletler ve Hükümetlerarası Örgütler,1.) Uluslararası Örgütlere Üyelik
2.) BM Reformu Tartışmaları,Ulusaşırı Savunuculuk,BRICS Ülkeleri ve Küresel Yönetişim Yaklaşımları,Uluslararası Yaptırımlar,Küresel Yönetişimde Sosyal ve Ekonomik Alanlar,Ticaret ve Finansta Küresel Yönetişim,Sibergüvenlik ve İnternetin Küresel Yönetişimi,Küresel Yönetişim ve Yeni Diplomasi Türleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Genel olarak diplomasinin ve özel olarak çok taraflı diplomasinin tarihsel / kurumsal gelişimini anlamak10, 13, 19, 23A, G
2. Birleşmiş Milletler ve BM sistemindeki diğer tüm birimler / kuruluşlar dahil olmak üzere önemli uluslararası kuruluşların yapısını, işleyişini ve üyeliklerini bilmek10, 5, 9A, G
3. Başlıca uluslararası ilişkiler teorilerinin küresel yönetişim konusunu nasıl ele aldığını anlamak10, 16, 9A, G
4. Uluslararası rejimler, uluslararası kurumlar, uluslararası normlar, uluslararası savunuculuk ağları hakkında temel bir anlayışa sahip olmak10, 16, 19, 9A, G
5. Küresel yönetişimin kilit sorun alanlarındaki tüm hükümet ve hükümet dışı uluslararası aktörlerin rollerinin yanı sıra siyasi dinamikleri anlamak.10, 16, 19, 9A, G
6. Bunun gelecekteki kariyer hedefleriniz için anahtar olduğunu aklınızda tutarak küresel yönetişim konuları hakkında etkili bir şekilde yazabilir ve konuşabilirsiniz.10, 13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı
2Küresel Yönetişime Giriş: TarihChapter 1: “Introduction” In Nejat Doğan. ***** Video İzle: YouTube The concept of International organizations https://www.youtube.com/watch?v=21Y9zLJgrTE
31.) Küresel Yönetişimi Yeniden Düşünme
2.) Küresel Yönetişimin Temel Dinamikleri
• Thomas Weiss & R. Wilkinson 2014, rethinking global governance • Martha Finnemore, 2014, ‘Dynamics of Global Governance: Building on What We Know’, International Studies Quarterly, vol. 58: pp. 207-215. • Chapter 1: “Introduction” In Diehl and Frederking, pp. 1-9.
41.) Hükümetlerarası Kuruluşları Tanımak
2.) Uluslararası Rejimler
Chapter 2: “Identifying formal intergovernmental organizations” Stephan Haggard & Beth Simmons, “Theories of Intl Regimes.” OPTIONAL Robert Keohane. International Institutions: Can Interdependence Work? Foreign Policy. 1998. 110, pp. 82-96 Michael Barnett and Martha Finnemore. “The Politics, Power, and Pathologies of International Organizations.” International Organization. 53.4. (1999) pages 699-732. Lisa Martin. “Distribution, information, and delegation to international organizations: the case of IMF conditionality” in Hawkins, et al, pages 140- 164. Watch Video: YouTube Hugo Chavez’ UN address on Sep 20, 2006 https://www.youtube.com/watch?v=lOsABwCrn3E FPA-Great Decisions-2018: The Waning of Pax Americana
5Devletler ve Hükümetlerarası Örgütler• Chapter 3: “Why States Act Through Formal International Organizations” In Diehl and Frederking. • Keohane and Martin, “The Promise of Institutionalist Theory” International Security. 20.1. 1995. pages 39-51. • John J. Mearsheimer. “The False Promise of International Institutions.” International Security, Vol. 19, No. 3. (Winter, 1994-1995), pp. 5-49. OPTIONAL • John Mearsheimer. The Tragedy of Great Power Politics. New York: W.W. Norton & Company, 2001. Chapter 2. pages 29-54. • The Problem of Cooperation Under Anarchy, Robert Axelrod and Robert Keohane. 1993. • “Achieving Cooperation Under Anarchy: Strategies and Institutions.” In Neorealism and Neoliberalism: The Contemporary Debate, edited by David A. Baldwin. New York: Columbia University Press (1993) 85-115.
61.) Uluslararası Örgütlere Üyelik
2.) BM Reformu Tartışmaları
• Chapter 4: “Myths of Membership: The Politics of Legitimation in UNSC Reform” In Diehl and Frederking, • Anne-Marie Slaughter, “Security, Solidarity, and Sovereignty: The Grand Themes of UN Reform,” The American Journal of International Law, 99(3), pp. 619-631. • Sashi Tharoor. “Why America Still Needs the United Nations.” Foreign Affairs, Sep/Oct 2003. Watch Video: YouTube 1.) Council on Foreign Relations UN Security Council Reform: Is it Time? https://www.youtube.com/watch?v=25nHLC6UbD8&t=59s 2.) Kishore Mahbubani A Proposal for Security Council Reform https://www.youtube.com/watch?v=l-d3BeyQQMI 3.) What is UNSC doing for the global security? http://www.un.org/en/sc/about/
7Ulusaşırı SavunuculukChapter 5: “Transnational Advocacy Networks” by Keck & Sikkink. Watch Video: YouTube 1.) Political Economy of Institutions and Development- 8.3. Transnational Advocacy Groups https://www.youtube.com/watch?v=3_73BG4sMQo 2.) Networks - International Relations (7/7) https://www.youtube.com/watch?v=nzIAIPl_vhk
8BRICS Ülkeleri ve Küresel Yönetişim Yaklaşımları• Oliver Stuenkel, Do the BRICS Possess Soft Power.
9Uluslararası YaptırımlarChapter 8: Peter Wallensteen; Helena Grusell, Targeting the Right Targets: The UN Use of Individual Sanctions.
10Küresel Yönetişimde Sosyal ve Ekonomik AlanlarChapter 6: “Governing the Social and Economic World,” In Nejat Doğan.
11Ticaret ve Finansta Küresel YönetişimHenrik Horn et al, The WTO Dispute Settlement. Watch Video: YouTube What global trade deals are really about (hint: it's not trade) | Haley Edwards | TEDxMidAtlantic https://www.youtube.com/watch?v=-v3uqD1hWGE USA vs BRICS (Brazil, Russia, India, China & South Africa) 2017- Who Would Win? https://www.youtube.com/watch?v=n4LB1ZhLQ80 FPA-Great Decisions-2018: China and America. The New Geopolitical Equation OPTIONAL Ngaire Woods. 2008. Whose aid? Whose influence? China, emerging donors and the silent revolution in development assistance. International Affairs 84 (6):1205-1221. Michael Barnett and Martha Finnemore. “Expertise and Power at the International Monetary Fund.” In Rules for the World. 2004.
12Sibergüvenlik ve İnternetin Küresel YönetişimiRonald J. Deibert; Masashi Crete-Nishihata, Global Governance and the Spread of Cyberspace Controls. Watch Video: YouTube 1.) Governments don't understand cyber warfare. We need hackers | Rodrigo Bijou https://www.youtube.com/watch?v=_nSHsb5xKPo 2.) Cyberwar | Amy Zegart | TEDxStanford https://www.youtube.com/watch?v=JSWPoeBLFyQ
13Küresel Yönetişim ve Yeni Diplomasi TürleriPhilip Seib: The Future of Diplomacy.
Kaynak
1.) Öğrencilere her hafta farklı makale ve diğer eserlerden oluşan bir paket hazırlanmıştır (Course Pack) 2.) Nejat Doğan Ed. (2018). International Organization and Global Governance, Anadolu University Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21836
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı8648
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)190
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(190/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜRESEL YÖNETİM VE ULUSLARARASI ÖRGÜTLER-Bahar Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Halil Kürşad ASLAN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Halil Kürşad ASLAN
Dersin YardımcılarıProgramda T/A desteği yoktur. Öğretim üyesi tek başına dersi yürütür.
Dersin AmacıBu dersin amacı, dünya siyasetinin örgütlenmesini küreselleşme bağlamında incelemektir ve Birleşmiş Milletler gibi uluslararası örgütler ile Avrupa Birliği gibi bölgesel örgütlere genel bir bakış sağlar. Ders ayrıca uluslararası işbirliğini uluslararası rejimler ve kurumlar gibi resmi organizasyon yapılarının sınırlarının ötesinde incelemeyi amaçlamaktadır. Ek olarak, bu ders sivil toplum örgütleri (STK'lar) ve çok uluslu şirketler (TNC'ler) gibi devlet dışı aktörlerin yanı sıra küresel düzeyde politika oluşturmayı şekillendiren devlet kurumlarının uluslararası ilişkilerini incelemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı,Küresel Yönetişime Giriş: Tarih,1.) Küresel Yönetişimi Yeniden Düşünme
2.) Küresel Yönetişimin Temel Dinamikleri,1.) Hükümetlerarası Kuruluşları Tanımak
2.) Uluslararası Rejimler,Devletler ve Hükümetlerarası Örgütler,1.) Uluslararası Örgütlere Üyelik
2.) BM Reformu Tartışmaları,Ulusaşırı Savunuculuk,BRICS Ülkeleri ve Küresel Yönetişim Yaklaşımları,Uluslararası Yaptırımlar,Küresel Yönetişimde Sosyal ve Ekonomik Alanlar,Ticaret ve Finansta Küresel Yönetişim,Sibergüvenlik ve İnternetin Küresel Yönetişimi,Küresel Yönetişim ve Yeni Diplomasi Türleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Genel olarak diplomasinin ve özel olarak çok taraflı diplomasinin tarihsel / kurumsal gelişimini anlamak10, 13, 19, 23A, G
2. Birleşmiş Milletler ve BM sistemindeki diğer tüm birimler / kuruluşlar dahil olmak üzere önemli uluslararası kuruluşların yapısını, işleyişini ve üyeliklerini bilmek10, 5, 9A, G
3. Başlıca uluslararası ilişkiler teorilerinin küresel yönetişim konusunu nasıl ele aldığını anlamak10, 16, 9A, G
4. Uluslararası rejimler, uluslararası kurumlar, uluslararası normlar, uluslararası savunuculuk ağları hakkında temel bir anlayışa sahip olmak10, 16, 19, 9A, G
5. Küresel yönetişimin kilit sorun alanlarındaki tüm hükümet ve hükümet dışı uluslararası aktörlerin rollerinin yanı sıra siyasi dinamikleri anlamak.10, 16, 19, 9A, G
6. Bunun gelecekteki kariyer hedefleriniz için anahtar olduğunu aklınızda tutarak küresel yönetişim konuları hakkında etkili bir şekilde yazabilir ve konuşabilirsiniz.10, 13, 14, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı
2Küresel Yönetişime Giriş: TarihChapter 1: “Introduction” In Nejat Doğan. ***** Video İzle: YouTube The concept of International organizations https://www.youtube.com/watch?v=21Y9zLJgrTE
31.) Küresel Yönetişimi Yeniden Düşünme
2.) Küresel Yönetişimin Temel Dinamikleri
• Thomas Weiss & R. Wilkinson 2014, rethinking global governance • Martha Finnemore, 2014, ‘Dynamics of Global Governance: Building on What We Know’, International Studies Quarterly, vol. 58: pp. 207-215. • Chapter 1: “Introduction” In Diehl and Frederking, pp. 1-9.
41.) Hükümetlerarası Kuruluşları Tanımak
2.) Uluslararası Rejimler
Chapter 2: “Identifying formal intergovernmental organizations” Stephan Haggard & Beth Simmons, “Theories of Intl Regimes.” OPTIONAL Robert Keohane. International Institutions: Can Interdependence Work? Foreign Policy. 1998. 110, pp. 82-96 Michael Barnett and Martha Finnemore. “The Politics, Power, and Pathologies of International Organizations.” International Organization. 53.4. (1999) pages 699-732. Lisa Martin. “Distribution, information, and delegation to international organizations: the case of IMF conditionality” in Hawkins, et al, pages 140- 164. Watch Video: YouTube Hugo Chavez’ UN address on Sep 20, 2006 https://www.youtube.com/watch?v=lOsABwCrn3E FPA-Great Decisions-2018: The Waning of Pax Americana
5Devletler ve Hükümetlerarası Örgütler• Chapter 3: “Why States Act Through Formal International Organizations” In Diehl and Frederking. • Keohane and Martin, “The Promise of Institutionalist Theory” International Security. 20.1. 1995. pages 39-51. • John J. Mearsheimer. “The False Promise of International Institutions.” International Security, Vol. 19, No. 3. (Winter, 1994-1995), pp. 5-49. OPTIONAL • John Mearsheimer. The Tragedy of Great Power Politics. New York: W.W. Norton & Company, 2001. Chapter 2. pages 29-54. • The Problem of Cooperation Under Anarchy, Robert Axelrod and Robert Keohane. 1993. • “Achieving Cooperation Under Anarchy: Strategies and Institutions.” In Neorealism and Neoliberalism: The Contemporary Debate, edited by David A. Baldwin. New York: Columbia University Press (1993) 85-115.
61.) Uluslararası Örgütlere Üyelik
2.) BM Reformu Tartışmaları
• Chapter 4: “Myths of Membership: The Politics of Legitimation in UNSC Reform” In Diehl and Frederking, • Anne-Marie Slaughter, “Security, Solidarity, and Sovereignty: The Grand Themes of UN Reform,” The American Journal of International Law, 99(3), pp. 619-631. • Sashi Tharoor. “Why America Still Needs the United Nations.” Foreign Affairs, Sep/Oct 2003. Watch Video: YouTube 1.) Council on Foreign Relations UN Security Council Reform: Is it Time? https://www.youtube.com/watch?v=25nHLC6UbD8&t=59s 2.) Kishore Mahbubani A Proposal for Security Council Reform https://www.youtube.com/watch?v=l-d3BeyQQMI 3.) What is UNSC doing for the global security? http://www.un.org/en/sc/about/
7Ulusaşırı SavunuculukChapter 5: “Transnational Advocacy Networks” by Keck & Sikkink. Watch Video: YouTube 1.) Political Economy of Institutions and Development- 8.3. Transnational Advocacy Groups https://www.youtube.com/watch?v=3_73BG4sMQo 2.) Networks - International Relations (7/7) https://www.youtube.com/watch?v=nzIAIPl_vhk
8BRICS Ülkeleri ve Küresel Yönetişim Yaklaşımları• Oliver Stuenkel, Do the BRICS Possess Soft Power.
9Uluslararası YaptırımlarChapter 8: Peter Wallensteen; Helena Grusell, Targeting the Right Targets: The UN Use of Individual Sanctions.
10Küresel Yönetişimde Sosyal ve Ekonomik AlanlarChapter 6: “Governing the Social and Economic World,” In Nejat Doğan.
11Ticaret ve Finansta Küresel YönetişimHenrik Horn et al, The WTO Dispute Settlement. Watch Video: YouTube What global trade deals are really about (hint: it's not trade) | Haley Edwards | TEDxMidAtlantic https://www.youtube.com/watch?v=-v3uqD1hWGE USA vs BRICS (Brazil, Russia, India, China & South Africa) 2017- Who Would Win? https://www.youtube.com/watch?v=n4LB1ZhLQ80 FPA-Great Decisions-2018: China and America. The New Geopolitical Equation OPTIONAL Ngaire Woods. 2008. Whose aid? Whose influence? China, emerging donors and the silent revolution in development assistance. International Affairs 84 (6):1205-1221. Michael Barnett and Martha Finnemore. “Expertise and Power at the International Monetary Fund.” In Rules for the World. 2004.
12Sibergüvenlik ve İnternetin Küresel YönetişimiRonald J. Deibert; Masashi Crete-Nishihata, Global Governance and the Spread of Cyberspace Controls. Watch Video: YouTube 1.) Governments don't understand cyber warfare. We need hackers | Rodrigo Bijou https://www.youtube.com/watch?v=_nSHsb5xKPo 2.) Cyberwar | Amy Zegart | TEDxStanford https://www.youtube.com/watch?v=JSWPoeBLFyQ
13Küresel Yönetişim ve Yeni Diplomasi TürleriPhilip Seib: The Future of Diplomacy.
Kaynak
1.) Öğrencilere her hafta farklı makale ve diğer eserlerden oluşan bir paket hazırlanmıştır (Course Pack) 2.) Nejat Doğan Ed. (2018). International Organization and Global Governance, Anadolu University Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54