Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİPLOMASİ TARİHİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersin YardımcılarıBu ders 1648 Vestfalya Barışı'ndan 19. yy güç dengesi ve 1. Dünya Savaşı sonunda kadar olan dönemi incelemektedir.
Dersin AmacıBu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerine, Uluslararası İlişkiler disiplininin ortaya çıktığı ve geliştiği tarihi koşulları aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders izlencesinin ve kaynaklarının tanıtılması,Rönesans ve Reform ve Avrupa'da, Osmanlı'da ve Rusya'da siyasi ortamın tartışması,Otuz yıl savaşları ve Vestfalya Barışı: Bunlar Uluslararası İlişkiler için ne ifade ediyor?,17. ve 18. yy: Avrupa'nın başlıca güçleri arasında rekabet,Devrimler: Endüstri Devrimi, Amerikan Devrimi ve Fransız Devrimi,Fransız Devrimi,Erime potasında Avrupa: Siyasi ve Ekonomik Dönüşümler,1815'te Avrupa: Avrupa Uyumu,Yeni Güçlerin Ortaya Çıkışı, 1851-1871: Güç Dengesi Siyaseti,Orta Avrupa'nın yeniden şekilenmesi: Milliyetçilik Akımları,Almanya'nın Yükselişi,İmparatorlukların Sonu: Doğu Sorunu?,Emperyal Rekabetler ve İttifaklar Sistemi,1. Dünya Savaşı ve Barışa Giden Yol; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Yeniçağ başlarken Avrupa’nın ekonomik, sosyal ve siyasal durumunu; Rönesans ve Reformun Avrupa’ya etkilerini saptayabilecek, 10, 14, 23, 4, 9A
2) Avrupa’da güç mücadelesi sonunda ortaya çıkan Westphalia (Vestfalya) Barışı’nın modern uluslararası sistemin kuruluşu açısından neden büyük önem taşıdığını açıklayabilecek, 10, 14, 9A
3) XVII. ve XVIII. yüzyıllarda büyük güçlerin küresel rekabetini değerlendirebilecek, 10, 14, 9A
4) Fransız Devrimi’nin nedenlerini, nasıl yapıldığını ve sonuçlarını tartışabilecek, 10, 14, 9A
5) XIX. yüzyılda Avrupa’nın siyasal ve ekonomik dönüşümünü, Avrupa emperyalizmini ve Avrupa dışındaki dünyada yaşanan gelişmeleri değerlendirebilecek, 10, 14, 9A
6) Birinci Dünya Savaşı’nın nedenlerini tartışabilecek; savaşın başlaması ve yayılması sürecini, savaşın sona ermesi için yapılan barış girişimlerini açıklayabilecek, 10, 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders izlencesinin ve kaynaklarının tanıtılmasıThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
2Rönesans ve Reform ve Avrupa'da, Osmanlı'da ve Rusya'da siyasi ortamın tartışmasıThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
3Otuz yıl savaşları ve Vestfalya Barışı: Bunlar Uluslararası İlişkiler için ne ifade ediyor?Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
417. ve 18. yy: Avrupa'nın başlıca güçleri arasında rekabetThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
5Devrimler: Endüstri Devrimi, Amerikan Devrimi ve Fransız DevrimiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
6Fransız DevrimiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
7Erime potasında Avrupa: Siyasi ve Ekonomik DönüşümlerThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
81815'te Avrupa: Avrupa UyumuThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
9Yeni Güçlerin Ortaya Çıkışı, 1851-1871: Güç Dengesi SiyasetiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
10Orta Avrupa'nın yeniden şekilenmesi: Milliyetçilik AkımlarıThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
11Almanya'nın YükselişiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
12İmparatorlukların Sonu: Doğu Sorunu?Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
13Emperyal Rekabetler ve İttifaklar SistemiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
141. Dünya Savaşı ve Barışa Giden YolThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
Kaynak
Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914, London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
Armaoğlu, F. H. (1997). 19. yüzyıl siyası̂ tarihi (1789-1914). Türk Tarih Kurumu Basımevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10550
Genel Sınav ve Hazırlığı10660
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)152
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİPLOMASİ TARİHİ I-Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersin YardımcılarıBu ders 1648 Vestfalya Barışı'ndan 19. yy güç dengesi ve 1. Dünya Savaşı sonunda kadar olan dönemi incelemektedir.
Dersin AmacıBu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler öğrencilerine, Uluslararası İlişkiler disiplininin ortaya çıktığı ve geliştiği tarihi koşulları aktarmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma, Ders izlencesinin ve kaynaklarının tanıtılması,Rönesans ve Reform ve Avrupa'da, Osmanlı'da ve Rusya'da siyasi ortamın tartışması,Otuz yıl savaşları ve Vestfalya Barışı: Bunlar Uluslararası İlişkiler için ne ifade ediyor?,17. ve 18. yy: Avrupa'nın başlıca güçleri arasında rekabet,Devrimler: Endüstri Devrimi, Amerikan Devrimi ve Fransız Devrimi,Fransız Devrimi,Erime potasında Avrupa: Siyasi ve Ekonomik Dönüşümler,1815'te Avrupa: Avrupa Uyumu,Yeni Güçlerin Ortaya Çıkışı, 1851-1871: Güç Dengesi Siyaseti,Orta Avrupa'nın yeniden şekilenmesi: Milliyetçilik Akımları,Almanya'nın Yükselişi,İmparatorlukların Sonu: Doğu Sorunu?,Emperyal Rekabetler ve İttifaklar Sistemi,1. Dünya Savaşı ve Barışa Giden Yol; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Yeniçağ başlarken Avrupa’nın ekonomik, sosyal ve siyasal durumunu; Rönesans ve Reformun Avrupa’ya etkilerini saptayabilecek, 10, 14, 23, 4, 9A
2) Avrupa’da güç mücadelesi sonunda ortaya çıkan Westphalia (Vestfalya) Barışı’nın modern uluslararası sistemin kuruluşu açısından neden büyük önem taşıdığını açıklayabilecek, 10, 14, 9A
3) XVII. ve XVIII. yüzyıllarda büyük güçlerin küresel rekabetini değerlendirebilecek, 10, 14, 9A
4) Fransız Devrimi’nin nedenlerini, nasıl yapıldığını ve sonuçlarını tartışabilecek, 10, 14, 9A
5) XIX. yüzyılda Avrupa’nın siyasal ve ekonomik dönüşümünü, Avrupa emperyalizmini ve Avrupa dışındaki dünyada yaşanan gelişmeleri değerlendirebilecek, 10, 14, 9A
6) Birinci Dünya Savaşı’nın nedenlerini tartışabilecek; savaşın başlaması ve yayılması sürecini, savaşın sona ermesi için yapılan barış girişimlerini açıklayabilecek, 10, 14, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma, Ders izlencesinin ve kaynaklarının tanıtılmasıThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
2Rönesans ve Reform ve Avrupa'da, Osmanlı'da ve Rusya'da siyasi ortamın tartışmasıThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
3Otuz yıl savaşları ve Vestfalya Barışı: Bunlar Uluslararası İlişkiler için ne ifade ediyor?Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
417. ve 18. yy: Avrupa'nın başlıca güçleri arasında rekabetThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
5Devrimler: Endüstri Devrimi, Amerikan Devrimi ve Fransız DevrimiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
6Fransız DevrimiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
7Erime potasında Avrupa: Siyasi ve Ekonomik DönüşümlerThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
81815'te Avrupa: Avrupa UyumuThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
9Yeni Güçlerin Ortaya Çıkışı, 1851-1871: Güç Dengesi SiyasetiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
10Orta Avrupa'nın yeniden şekilenmesi: Milliyetçilik AkımlarıThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
11Almanya'nın YükselişiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
12İmparatorlukların Sonu: Doğu Sorunu?Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
13Emperyal Rekabetler ve İttifaklar SistemiThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
141. Dünya Savaşı ve Barışa Giden YolThomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
Kaynak
Thomson, D. (2007). Europe Since Napoleon. London: Penguin. -------------- Hobsbawm, E. (2010). Age of revolution: 1789-1848. -------------Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914. London: Abacus. Hobsbawm, E. (2010). Age of Empire: 1875-1914, London: Abacus. -------------------Kennedy, P. (2010). The rise and fall of the great powers. Vintage.
Armaoğlu, F. H. (1997). 19. yüzyıl siyası̂ tarihi (1789-1914). Türk Tarih Kurumu Basımevi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54