Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AVRUPA BİRLİĞİ SİYASETİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amaçları Avrupa Birliği'nin evrimini anlamak, kurumlarını ve karar alma mekanizmalarını öğrencilere tanıtmak, ve onları AB'nin önemli politikaları ve tartışmaları ile tanıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma: Dersin içeriğini, işlenme şeklini, materyallerini ve notlanma şeklini öğrencilerle paylaşmak,Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi: 1945- 2018,Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, 1945 - 2018,Avrupa Bütünleşmesi üzerine tartışma,Avrupa Bütünleşmesini açıklayan teoriler ve kavramlar I,Avrupa Bütünleşmesini Açıklayan Kuramlar ve Kavramlar II,AB'nin Kurumları I: Komisyon, Konsey, Parlamento, Zirve, Adalet Divanı, ve diğerleri,Avrupa Kurumları II: Parlamento, Adalet Divanı, Merkez Bankası, Ombusman, ve lobi grupları,AB'de Politika Yapımı,AB'nin Başlıca Politikaları I: Ortak Tarım Politikası ve Tek Pazar,AB'nin Başlıca Politikaları II: Ekonomik ve Parasal Birlik, İstihdam ve Sosyal Politika,AB'nin Başlıca Politikaları III: Genişleme, Uyum ve Çevre Politikaları,AB'nin Başlıca Politikaları IV: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği, Komşuluk Politikası,AB'deki Güncel Meseleler ve Tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Avrupa bütünleşmesinin siyasi ve yasal dinamiklerini ve yarattığı kurumsal düzenin özelliklerini açıklamak9A
AB sisteminde politika oluşturma uygulamasına ilişkin önemli bilgileri tanımlamak10, 9A
Avrupa bütünleşmesini ortaya çıkaran koşulları ve devletlerin yer alma kararlarının altındaki dış politika karar sürecini tartışmak10, 19, 9A
AB'nin başlıca politikalarını analiz etmek10, 9A
AB'nin kurumlarının faaliyetlerini yorumlamak10, 16, 9A
Son krizlerin AB'nin siyasi ve kurumsal sistemine getirilen zorlukları değerlendirmek10, 9D
AB kaynaklarının kullanımı ile aşina olmak5D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma: Dersin içeriğini, işlenme şeklini, materyallerini ve notlanma şeklini öğrencilerle paylaşmak-
2Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi: 1945- 2018Cini and Borragan, 2010, pages 13-48. Extra reading.
3Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, 1945 - 2018Cini and Borragan, 2010, pages 13 - 48 Additional reading
4Avrupa Bütünleşmesi üzerine tartışmaOkumalar ve ders notları
5Avrupa Bütünleşmesini açıklayan teoriler ve kavramlar ICini and Borragan, 69-104 Rosamond,
6Avrupa Bütünleşmesini Açıklayan Kuramlar ve Kavramlar IICini and Borragan, 69-104
7AB'nin Kurumları I: Komisyon, Konsey, Parlamento, Zirve, Adalet Divanı, ve diğerleriCini and Borragan, 123-162
8Avrupa Kurumları II: Parlamento, Adalet Divanı, Merkez Bankası, Ombusman, ve lobi gruplarıCini and Borragan, 162-189
9AB'de Politika YapımıCini and Borragan, 209-225 Wallace, Wallace and Pollack, 13-49
10AB'nin Başlıca Politikaları I: Ortak Tarım Politikası ve Tek PazarCini and Borragan, 340-358 Wallace, Wallace and Pollack, 161-191 https://europa.eu/european-union/index_en Cini and Borragan, 258-275 Wallace, Wallace and Pollack, 93-113
11AB'nin Başlıca Politikaları II: Ekonomik ve Parasal Birlik, İstihdam ve Sosyal PolitikaCini and Borragan, 324-340; 275-291 https://europa.eu/european-union/index_en
12AB'nin Başlıca Politikaları III: Genişleme, Uyum ve Çevre PolitikalarıCini and Borragan, 291-306; 358-375 Wallace, Wallace and Pollack, 401-429 https://europa.eu/european-union/index_en
13AB'nin Başlıca Politikaları IV: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği, Komşuluk PolitikasıCini and Borragan, 239-258; 306-324 Wallace, Wallace and Pollack, 429-452 https://europa.eu/european-union/index_en
14AB'deki Güncel Meseleler ve TartışmalarCini and Borragan, 375-399
Kaynak
Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan (2010). European Union Politics (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. Bomberg, E., Peterson, J., & Corbett, R. (Eds.). (2012). The European Union: how does it work?. Oxford University Press. Rosamond, B. (2000). Theories of European integration. New York: Palgrave Macmillan.
Dinan, D. (2004). Europe recast: a history of European Union (Vol. 373). Basingstoke: Palgrave Macmillan. Dinan, D. (Ed.). (2014). Origins and evolution of the European Union. Oxford University Press. Hix, S., & Høyland, B. (1999). The political system of the European Union (pp. 2-5). London: Macmillan. Hix, S. (2013). What's Wrong with the Europe Union and How to Fix it. John Wiley & Sons. Pollack, M. A. (2015). Policy-making in the European Union. Oxford University Press, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15345
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı10440
Genel Sınav ve Hazırlığı10550
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)165
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(165/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AVRUPA BİRLİĞİ SİYASETİ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hatice Deniz GENÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amaçları Avrupa Birliği'nin evrimini anlamak, kurumlarını ve karar alma mekanizmalarını öğrencilere tanıtmak, ve onları AB'nin önemli politikaları ve tartışmaları ile tanıştırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma: Dersin içeriğini, işlenme şeklini, materyallerini ve notlanma şeklini öğrencilerle paylaşmak,Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi: 1945- 2018,Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, 1945 - 2018,Avrupa Bütünleşmesi üzerine tartışma,Avrupa Bütünleşmesini açıklayan teoriler ve kavramlar I,Avrupa Bütünleşmesini Açıklayan Kuramlar ve Kavramlar II,AB'nin Kurumları I: Komisyon, Konsey, Parlamento, Zirve, Adalet Divanı, ve diğerleri,Avrupa Kurumları II: Parlamento, Adalet Divanı, Merkez Bankası, Ombusman, ve lobi grupları,AB'de Politika Yapımı,AB'nin Başlıca Politikaları I: Ortak Tarım Politikası ve Tek Pazar,AB'nin Başlıca Politikaları II: Ekonomik ve Parasal Birlik, İstihdam ve Sosyal Politika,AB'nin Başlıca Politikaları III: Genişleme, Uyum ve Çevre Politikaları,AB'nin Başlıca Politikaları IV: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği, Komşuluk Politikası,AB'deki Güncel Meseleler ve Tartışmalar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Avrupa bütünleşmesinin siyasi ve yasal dinamiklerini ve yarattığı kurumsal düzenin özelliklerini açıklamak9A
AB sisteminde politika oluşturma uygulamasına ilişkin önemli bilgileri tanımlamak10, 9A
Avrupa bütünleşmesini ortaya çıkaran koşulları ve devletlerin yer alma kararlarının altındaki dış politika karar sürecini tartışmak10, 19, 9A
AB'nin başlıca politikalarını analiz etmek10, 9A
AB'nin kurumlarının faaliyetlerini yorumlamak10, 16, 9A
Son krizlerin AB'nin siyasi ve kurumsal sistemine getirilen zorlukları değerlendirmek10, 9D
AB kaynaklarının kullanımı ile aşina olmak5D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma: Dersin içeriğini, işlenme şeklini, materyallerini ve notlanma şeklini öğrencilerle paylaşmak-
2Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi: 1945- 2018Cini and Borragan, 2010, pages 13-48. Extra reading.
3Avrupa Bütünleşmesinin Tarihi, 1945 - 2018Cini and Borragan, 2010, pages 13 - 48 Additional reading
4Avrupa Bütünleşmesi üzerine tartışmaOkumalar ve ders notları
5Avrupa Bütünleşmesini açıklayan teoriler ve kavramlar ICini and Borragan, 69-104 Rosamond,
6Avrupa Bütünleşmesini Açıklayan Kuramlar ve Kavramlar IICini and Borragan, 69-104
7AB'nin Kurumları I: Komisyon, Konsey, Parlamento, Zirve, Adalet Divanı, ve diğerleriCini and Borragan, 123-162
8Avrupa Kurumları II: Parlamento, Adalet Divanı, Merkez Bankası, Ombusman, ve lobi gruplarıCini and Borragan, 162-189
9AB'de Politika YapımıCini and Borragan, 209-225 Wallace, Wallace and Pollack, 13-49
10AB'nin Başlıca Politikaları I: Ortak Tarım Politikası ve Tek PazarCini and Borragan, 340-358 Wallace, Wallace and Pollack, 161-191 https://europa.eu/european-union/index_en Cini and Borragan, 258-275 Wallace, Wallace and Pollack, 93-113
11AB'nin Başlıca Politikaları II: Ekonomik ve Parasal Birlik, İstihdam ve Sosyal PolitikaCini and Borragan, 324-340; 275-291 https://europa.eu/european-union/index_en
12AB'nin Başlıca Politikaları III: Genişleme, Uyum ve Çevre PolitikalarıCini and Borragan, 291-306; 358-375 Wallace, Wallace and Pollack, 401-429 https://europa.eu/european-union/index_en
13AB'nin Başlıca Politikaları IV: Ortak Dış ve Güvenlik Politikası, Adalet ve İçişleri Alanında İşbirliği, Komşuluk PolitikasıCini and Borragan, 239-258; 306-324 Wallace, Wallace and Pollack, 429-452 https://europa.eu/european-union/index_en
14AB'deki Güncel Meseleler ve TartışmalarCini and Borragan, 375-399
Kaynak
Michelle Cini, Nieves Perez-Solorzano Borragan (2010). European Union Politics (5th Edition). Oxford: Oxford University Press. Bomberg, E., Peterson, J., & Corbett, R. (Eds.). (2012). The European Union: how does it work?. Oxford University Press. Rosamond, B. (2000). Theories of European integration. New York: Palgrave Macmillan.
Dinan, D. (2004). Europe recast: a history of European Union (Vol. 373). Basingstoke: Palgrave Macmillan. Dinan, D. (Ed.). (2014). Origins and evolution of the European Union. Oxford University Press. Hix, S., & Høyland, B. (1999). The political system of the European Union (pp. 2-5). London: Macmillan. Hix, S. (2013). What's Wrong with the Europe Union and How to Fix it. John Wiley & Sons. Pollack, M. A. (2015). Policy-making in the European Union. Oxford University Press, USA.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir.
X
2
Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir.
X
3
Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir.
X
5
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir.
X
6
Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir.
X
7
Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir.
X
8
Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir.
X
9
Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır.
X
10
Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir.
X
11
Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir.
X
12
Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:54