Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset Bilimi disiplini bir giriş niteliğinde olan bu dersin amacı, Siyaset Biliminin temel kavramları, teorileri, yaklaşımları ve aktörleri hakkında temel bilimsel bilgilerin öğrenciye aktarılması ve kavramsal ve teorik tartışmaların yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Partiler ve Parti Sistemleri,Gruplar, Çıkarlar ve Hareketler,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler QUIZ 1,Siyasal Yöneticiler ve Liderlik,Meclisler,Siyasal Kurumlar Üstünde Vaka Analizi,Anayasalar, Hukuk ve Yargıçlar,Kamu Politikası ve Bürokrasi,Çok-düzeyli Politikalar,Çok-düzeyli Politikalar (devam),Güvenlik: İç ve Uluslararası,Dünya Düzeni ve Global Yönetim & Siyasette Bir Kriz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci Siyaset Bilimi'nin temel teorilerini ve kavramlarını tarihsel kapsamı kaybetmeden tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci devletin temek fonksiyonlarını ve devlet kurumları arasındaki ilişkileri açıklayabilir ve tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci seçimleri, siyasi partileri, devlet-vatandaş ilişkisini ve farklı siyasal rejimleri açıklayabilir ve tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci modern siyaseti anlamak için analitik düşünce ve analiz yeteneklerini geliştirebilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci modern siyaseti siyaset biliminin temel kavram ve kuramlarını kullanarak açıklayabilir ve tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Partiler ve Parti Sistemleri | 10. Bölüm |
3 | Gruplar, Çıkarlar ve Hareketler | 11. Bölüm |
4 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler | 12. Bölüm |
5 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler QUIZ 1 | 12. Bölüm |
6 | Siyasal Yöneticiler ve Liderlik | 13. Bölüm |
7 | Meclisler | 14. Bölüm |
8 | Siyasal Kurumlar Üstünde Vaka Analizi | - |
9 | Anayasalar, Hukuk ve Yargıçlar | 15. Bölüm |
10 | Kamu Politikası ve Bürokrasi | 16. Bölüm |
11 | Çok-düzeyli Politikalar | 17. Bölüm |
12 | Çok-düzeyli Politikalar (devam) | 17. Bölüm |
13 | Güvenlik: İç ve Uluslararası | 18. Bölüm |
14 | Dünya Düzeni ve Global Yönetim & Siyasette Bir Kriz? | 19. ve 20. Bölüm |
Kaynak |
Andrew Heywood (2013). Politics (fourth edition). UK: Palgrave Macmillan |
Rand Dyck, Studying Politics: An Introduction to Political Science, Thomson Nelson, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 7 | 7 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 105 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(105/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ II | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Duygu ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyaset Bilimi disiplini bir giriş niteliğinde olan bu dersin amacı, Siyaset Biliminin temel kavramları, teorileri, yaklaşımları ve aktörleri hakkında temel bilimsel bilgilerin öğrenciye aktarılması ve kavramsal ve teorik tartışmaların yapılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Partiler ve Parti Sistemleri,Gruplar, Çıkarlar ve Hareketler,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler,Hükümetler, Sistemler ve Rejimler QUIZ 1,Siyasal Yöneticiler ve Liderlik,Meclisler,Siyasal Kurumlar Üstünde Vaka Analizi,Anayasalar, Hukuk ve Yargıçlar,Kamu Politikası ve Bürokrasi,Çok-düzeyli Politikalar,Çok-düzeyli Politikalar (devam),Güvenlik: İç ve Uluslararası,Dünya Düzeni ve Global Yönetim & Siyasette Bir Kriz?; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda, öğrenci Siyaset Bilimi'nin temel teorilerini ve kavramlarını tarihsel kapsamı kaybetmeden tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci devletin temek fonksiyonlarını ve devlet kurumları arasındaki ilişkileri açıklayabilir ve tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci seçimleri, siyasi partileri, devlet-vatandaş ilişkisini ve farklı siyasal rejimleri açıklayabilir ve tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci modern siyaseti anlamak için analitik düşünce ve analiz yeteneklerini geliştirebilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğrenci modern siyaseti siyaset biliminin temel kavram ve kuramlarını kullanarak açıklayabilir ve tartışabilir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Partiler ve Parti Sistemleri | 10. Bölüm |
3 | Gruplar, Çıkarlar ve Hareketler | 11. Bölüm |
4 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler | 12. Bölüm |
5 | Hükümetler, Sistemler ve Rejimler QUIZ 1 | 12. Bölüm |
6 | Siyasal Yöneticiler ve Liderlik | 13. Bölüm |
7 | Meclisler | 14. Bölüm |
8 | Siyasal Kurumlar Üstünde Vaka Analizi | - |
9 | Anayasalar, Hukuk ve Yargıçlar | 15. Bölüm |
10 | Kamu Politikası ve Bürokrasi | 16. Bölüm |
11 | Çok-düzeyli Politikalar | 17. Bölüm |
12 | Çok-düzeyli Politikalar (devam) | 17. Bölüm |
13 | Güvenlik: İç ve Uluslararası | 18. Bölüm |
14 | Dünya Düzeni ve Global Yönetim & Siyasette Bir Kriz? | 19. ve 20. Bölüm |
Kaynak |
Andrew Heywood (2013). Politics (fourth edition). UK: Palgrave Macmillan |
Rand Dyck, Studying Politics: An Introduction to Political Science, Thomson Nelson, 2011. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına ve alt alanlarına ilişkin temel kavramları, kuramları, araştırma ve analiz tekniklerini bilir. | X | |||||
2 | Dış politika, diplomasi tarihi, siyasal sistemler, uluslararası aktörler, devletler ve devlet dışı aktörler arasındaki siyasal, ekonomik, sosyal ve kültürel ilişkileri tarihsel gelişimleri çerçevesinde anlar; bu alanlarda yaşanan gelişmelerin ve sorunların nedenlerini analiz eder, farklı çözüm önerilerini sistematik düşünme yoluyla sorgulama becerisini geliştirir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel kuruluşlarda dış politika üretme, analiz etme ve uygulama süreçlerinde; uluslararası örgütleri sivil toplum kuruluşları, kamu ve özel sektörde, proje üretme, karar alma, uygulama alanlarında görev alabilir; bulunduğu her pozisyonda kazanılan çok disiplinli bakış açısı çerçevesinde karşılaşılan sorunlara ve krizlere çözüm odaklı yaklaşabilir, mevcut çözümleri analiz edip yeni çözümlerle katkıda bulunabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları, bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve kurum içi ve kurum dışı paydaşlara rapor edebilir. | X | |||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulgularını analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürebilir. | X | |||||
6 | Kamu ve özel çeşitli kurumlarda ekip liderliği yapabilir, etkinlik planlayabilir ve yönetebilir. | X | |||||
7 | Eleştirel bakış açısıyla değişim ve gelişime açık olur, yaşam boyu öğrenmeyi kendisine ilke edinir. | X | |||||
8 | Araştırma ya da uzmanlık konusu ile ilgili bulgularını, bilgisini, analiz ve çözüm önerilerini meslektaşlarıyla, kurum içi ve kurum dışı paydaşlarla yazılı ve sözlü olarak uygun bir dil ile ve meslek etiği uygun yöntem ve yollarla paylaşabilir. | X | |||||
9 | Araştırma ya da uzmanlık alanında uluslararası düzeyde yaşanan gelişmeleri takip edecek, uluslararası düzeydeki paydaşlarla iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce kullanır. | X | |||||
10 | Temel bilgisayar becerilerine sahip olarak meslektaş ve paydaşlarla farklı iletişim kanal ve yöntemlerini kullanarak iletişim kurabilir. | X | |||||
11 | Politika yapım süreçlerinde etkin olan kamu ve özel kuruluşlarda politika analizi ve üretiminin farklı düzeylerinde katkı sağlayabilir, müzakere sürecini yönetebilir, karar mekanizmalarında liderlik üstlenebilir. | X | |||||
12 | Uzmanlık alanlarında karşılaşılan sorunlara yönelik özgün ve bilimsel bilgi üretebilir, projeye dönüştürebilir, karar mekanizmalarına danışmanlık sağlayabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 20 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 80 | |
Toplam | 100 |