Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine Türkiye'nin toplumsal yapısına dair temel konularda bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ve Derse Giriş,Osmanlı İmparatorluğu’nda Kent Hayatı ve Toplumsal Yapı,İmparatorluktan Ulusa,Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet: Kadın,Türkiye’de Etnisite: Kürt Sorusu,Türkiye’de Göç,Türkiye’de Sivil Toplum ,Türkiye’de Din ve Mezhep: Aleviler/Alevilik ,Türkiye’de Edebiyat ve Toplum ,Türkiye’de Din ve Siyaset ,Türkiye’de Medya ,Türkiye’de Popüler Kültür ,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye'nin toplumsal yapısı hakkında bir bakış açısı geliştirebilecektir.13, 16, 9A, H
2. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi gelişimine dair tarihsel bir perspektif geliştirebilecektir.13, 16, 9A, H
3. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi yapısı arasındaki ilişkileri anlar.13, 16, 9A, H
4. Türkiye'de Cumhuriyet'in kuruluşundan beri gerçekleşen toplumsal dönüşümü açıklayabilecektir.13, 16, 9A, H
5. Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis edebilecektir.13, 16, 9A, H
6. Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz edebilecektir.13, 16, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı ve Derse Girişİlgili okumaların yapılması
2Osmanlı İmparatorluğu’nda Kent Hayatı ve Toplumsal Yapıİlgili okumaların yapılması
3İmparatorluktan Ulusaİlgili okumaların yapılması
4Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet: Kadınİlgili okumaların yapılması
5Türkiye’de Etnisite: Kürt Sorusuİlgili okumaların yapılması
6Türkiye’de Göçİlgili okumaların yapılması
7Türkiye’de Sivil Toplum İlgili okumaların yapılması
8Türkiye’de Din ve Mezhep: Aleviler/Alevilik İlgili okumaların yapılması
9Türkiye’de Edebiyat ve Toplum İlgili okumaların yapılması
10Türkiye’de Din ve Siyaset İlgili okumaların yapılması
11Türkiye’de Medya İlgili okumaların yapılması
12Türkiye’de Popüler Kültür İlgili okumaların yapılması
13Sunumlarİlgili okumaların yapılması
14Sunumlarİlgili okumaların yapılması
Kaynak
Öz, Mehmet. (2005). ‘Osmanlı Klasik Döneminde Anadolu Kentleri’. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 6, 57- 88. Feroz, Ahmad. (2012). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları. (ss. 44-67) Arat, Yeşim. (1998). ‘Türkiye’de Modernleşme Projesi ve Kadınlar’. Reşat Kasaba ve Sibel Bozdoğan (Ed.), Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik (82-98). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Bozarslan, Hamit. (2009). ‘Kürt Milliyetçiliği ve Kürt Hareketi (1898-2000)’. Murat Gültekingil ve Tanıl Bora (Ed.), Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik (ss. 841-870). İstanbul: İletişim Yayınları. İçduygu, Ahmet ve İbrahim Sirkeci. (1999). ‘Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Göç Hareketleri’. Oya Baydar (Ed.), 75 Yılda Köylerden Şehirlere (ss. 249-268). İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Keyman. Fuat. (2006). Türkiye’de Sivil Toplumun Serüveni: İmkansızlıklar İçinde Bir Vaha. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi. (ss. 19-34)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12727
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı2510
Toplam İş Yükü (Saat)139
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(139/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRKİYE'NİN TOPLUMSAL YAPISI-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK
Dersi VerenlerDoç.Dr. Faik TANRIKULU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü öğrencilerine Türkiye'nin toplumsal yapısına dair temel konularda bilgi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı ve Derse Giriş,Osmanlı İmparatorluğu’nda Kent Hayatı ve Toplumsal Yapı,İmparatorluktan Ulusa,Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet: Kadın,Türkiye’de Etnisite: Kürt Sorusu,Türkiye’de Göç,Türkiye’de Sivil Toplum ,Türkiye’de Din ve Mezhep: Aleviler/Alevilik ,Türkiye’de Edebiyat ve Toplum ,Türkiye’de Din ve Siyaset ,Türkiye’de Medya ,Türkiye’de Popüler Kültür ,Sunumlar,Sunumlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Türkiye'nin toplumsal yapısı hakkında bir bakış açısı geliştirebilecektir.13, 16, 9A, H
2. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi gelişimine dair tarihsel bir perspektif geliştirebilecektir.13, 16, 9A, H
3. Türkiye'nin sosyal, kültürel ve siyasi yapısı arasındaki ilişkileri anlar.13, 16, 9A, H
4. Türkiye'de Cumhuriyet'in kuruluşundan beri gerçekleşen toplumsal dönüşümü açıklayabilecektir.13, 16, 9A, H
5. Türkiye'de var olan toplumsal sorunları ve bunların sebeplerini teşhis edebilecektir.13, 16, 9A, H
6. Türkiye'de var olan toplumsal sorunların ortadan kalkması için önerilen çözümleri analiz edebilecektir.13, 16, 9A, H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı ve Derse Girişİlgili okumaların yapılması
2Osmanlı İmparatorluğu’nda Kent Hayatı ve Toplumsal Yapıİlgili okumaların yapılması
3İmparatorluktan Ulusaİlgili okumaların yapılması
4Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet: Kadınİlgili okumaların yapılması
5Türkiye’de Etnisite: Kürt Sorusuİlgili okumaların yapılması
6Türkiye’de Göçİlgili okumaların yapılması
7Türkiye’de Sivil Toplum İlgili okumaların yapılması
8Türkiye’de Din ve Mezhep: Aleviler/Alevilik İlgili okumaların yapılması
9Türkiye’de Edebiyat ve Toplum İlgili okumaların yapılması
10Türkiye’de Din ve Siyaset İlgili okumaların yapılması
11Türkiye’de Medya İlgili okumaların yapılması
12Türkiye’de Popüler Kültür İlgili okumaların yapılması
13Sunumlarİlgili okumaların yapılması
14Sunumlarİlgili okumaların yapılması
Kaynak
Öz, Mehmet. (2005). ‘Osmanlı Klasik Döneminde Anadolu Kentleri’. Türkiye Araştırmaları Literatür Dergisi, 6, 57- 88. Feroz, Ahmad. (2012). Modern Türkiye’nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak Yayınları. (ss. 44-67) Arat, Yeşim. (1998). ‘Türkiye’de Modernleşme Projesi ve Kadınlar’. Reşat Kasaba ve Sibel Bozdoğan (Ed.), Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik (82-98). İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları. Bozarslan, Hamit. (2009). ‘Kürt Milliyetçiliği ve Kürt Hareketi (1898-2000)’. Murat Gültekingil ve Tanıl Bora (Ed.), Modern Türkiye’de Siyasi Düşünce: Milliyetçilik (ss. 841-870). İstanbul: İletişim Yayınları. İçduygu, Ahmet ve İbrahim Sirkeci. (1999). ‘Cumhuriyet Dönemi Türkiye’sinde Göç Hareketleri’. Oya Baydar (Ed.), 75 Yılda Köylerden Şehirlere (ss. 249-268). İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları. Keyman. Fuat. (2006). Türkiye’de Sivil Toplumun Serüveni: İmkansızlıklar İçinde Bir Vaha. Ankara: Sivil Toplum Geliştirme Merkezi. (ss. 19-34)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir.
X
2
Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir.
X
3
Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir.
X
4
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir.
X
5
Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir.
X
6
Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir.
X
7
Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir.
X
8
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
9
Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
X
10
Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır.
X
11
Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir.
X
12
Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur.
X
13
Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:50Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 13:52