Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE İDARİ SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türkiye'deki idari yapı ve işleyişi, merkezi yönetim ile yerel yönetim kurumları arasındaki ilişkileri anayasa ve ilgili kanunlar çerçevesinde açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme ,İdare Kavramı ve İçeriği,Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleri,Türk idari sisteminde Kamu Tüzel Kişiliği ,Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğü,Türk idari sisteminde merkezi idare,Türk idari sisteminde taşra teşkilatı,Arasınav Hazırlığı,Mahalli idareler ve İl Özel idareleri,Türk idari sisteminde Belediye İdaresi,Türk idari sisteminde köy idaresi,Kamu Kurumları,Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları,Final Sınavı Hazırlığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk idare sisteminin anayasal temellerini açıklar. | 16, 9 | A |
2. Türk idari sistemine hakim olan temel ilkeleri yorumlar. | 16, 9 | A |
3. Türk idari sistemindeki merkezi ve yerinden yönetim kuruluşlarını karşılaştırır. | 16, 9 | A |
4. Türk İdari sisteminde yürütmenin idare ile ilişkilerini açıklar. | 16, 9 | A |
5. Türk idari sisteminde mahalli idarelerin yeri, önemi ve merkezi idare ile ilişkilerini değerlendirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme | |
2 | İdare Kavramı ve İçeriği | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 8-18 |
3 | Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleri | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 19-35 |
4 | Türk idari sisteminde Kamu Tüzel Kişiliği | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 36-60 |
5 | Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğü | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 61-84 |
6 | Türk idari sisteminde merkezi idare | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 85-135 |
7 | Türk idari sisteminde taşra teşkilatı | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 136-147 |
8 | Arasınav Hazırlığı | |
9 | Mahalli idareler ve İl Özel idareleri | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 148 - 185 |
10 | Türk idari sisteminde Belediye İdaresi | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 186 - 221 |
11 | Türk idari sisteminde köy idaresi | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 222 - 237 |
12 | Kamu Kurumları | Gözler, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, ss, 240-272 |
13 | Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 273 - 280 |
15 | Final Sınavı Hazırlığı |
Kaynak |
Kemal Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı (T.C. İdari Teşkilatı, 2. Baskı), Ekin, Bursa, 2022. |
Diğer kaynaklar öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(142/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TÜRKİYE İDARİ SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ömer Faruk GENÇKAYA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türkiye'deki idari yapı ve işleyişi, merkezi yönetim ile yerel yönetim kurumları arasındaki ilişkileri anayasa ve ilgili kanunlar çerçevesinde açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme ,İdare Kavramı ve İçeriği,Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleri,Türk idari sisteminde Kamu Tüzel Kişiliği ,Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğü,Türk idari sisteminde merkezi idare,Türk idari sisteminde taşra teşkilatı,Arasınav Hazırlığı,Mahalli idareler ve İl Özel idareleri,Türk idari sisteminde Belediye İdaresi,Türk idari sisteminde köy idaresi,Kamu Kurumları,Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları,Final Sınavı Hazırlığı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Türk idare sisteminin anayasal temellerini açıklar. | 16, 9 | A |
2. Türk idari sistemine hakim olan temel ilkeleri yorumlar. | 16, 9 | A |
3. Türk idari sistemindeki merkezi ve yerinden yönetim kuruluşlarını karşılaştırır. | 16, 9 | A |
4. Türk İdari sisteminde yürütmenin idare ile ilişkilerini açıklar. | 16, 9 | A |
5. Türk idari sisteminde mahalli idarelerin yeri, önemi ve merkezi idare ile ilişkilerini değerlendirir. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve akışı bilgilendirme | |
2 | İdare Kavramı ve İçeriği | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 8-18 |
3 | Türk İdari Teşkilatının Temel İlkeleri | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 19-35 |
4 | Türk idari sisteminde Kamu Tüzel Kişiliği | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 36-60 |
5 | Türk idari sisteminde idarenin bütünlüğü | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 61-84 |
6 | Türk idari sisteminde merkezi idare | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 85-135 |
7 | Türk idari sisteminde taşra teşkilatı | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 136-147 |
8 | Arasınav Hazırlığı | |
9 | Mahalli idareler ve İl Özel idareleri | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 148 - 185 |
10 | Türk idari sisteminde Belediye İdaresi | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 186 - 221 |
11 | Türk idari sisteminde köy idaresi | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 222 - 237 |
12 | Kamu Kurumları | Gözler, Türkiye'nin Toplumsal Yapısı, ss, 240-272 |
13 | Kamu Kurumu Niteliğinde Meslek Kuruluşları | Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, ss. 273 - 280 |
15 | Final Sınavı Hazırlığı |
Kaynak |
Kemal Gözler, Türkiye'nin Yönetim Yapısı (T.C. İdari Teşkilatı, 2. Baskı), Ekin, Bursa, 2022. |
Diğer kaynaklar öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | ||||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | ||||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |