Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması,Proje çalışması 2,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanır. | 2, 5 | A |
2.Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazanır. | 2, 5 | A |
3.Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışır. | 2, 5 | A |
4.2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni analiz eder. | 2, 5 | A |
5.Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirir. | 2, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | |
2 | Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar | |
3 | Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir? | |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen | |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4 | |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8 | |
8 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -3Amaç 9, 10, 11, 12 | |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | |
10 | Proje çalışması | |
11 | Proje çalışması 2 | |
12 | Çalıştay | |
13 | Çalıştay 2 |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 15 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 36 | 36 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar,Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi,Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -3Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması,Proje çalışması 2,Çalıştay,Çalıştay 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanır. | 2, 5 | A |
2.Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazanır. | 2, 5 | A |
3.Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışır. | 2, 5 | A |
4.2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni analiz eder. | 2, 5 | A |
5.Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirir. | 2, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | |
2 | Sürdürülebilir kalkınma; tarihsel gelişim ve bazı tanımlar | |
3 | Neden bazı ülkeler gelişmiş bazıları az gelişmiştir? | |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm-Yeni yeşil düzen | |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-1Amaç 1, 2, 3, 4 | |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -2Amaç 5, 6 ,7, 8 | |
8 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -3Amaç 9, 10, 11, 12 | |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-4Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | |
10 | Proje çalışması | |
11 | Proje çalışması 2 | |
12 | Çalıştay | |
13 | Çalıştay 2 |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | ||||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | ||||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | ||||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |