Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL İLETİŞİM UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali ERKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal iletişim nedir?,Tarihte Siyasal İletişim Örnekleri (Modern Öncesi Dönem: Kahveler, Kulüpler, Osmanlı Modernleşmesi ve İletişim, Karikatürler),Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1923-1945,Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1950-1980 (Lider Siyaseti, Karizmatik Otorite, Partiler, Dernekler, Devlet Kurumları),Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1980-2001 (Radyo Televizyon Dönemi, Seçim Kampanyaları),Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 2001- (Dijital Çağ, Sosyal Medya),Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda),Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Seçimler),Avrupa ve ABD'de Seçimler ve Kampanyalar: 2001- (Sosyal Medya, Dijital Çağ),Balkanlar'da Seçimler ve Kampanyalar: 1945- (Soğuk Savaş ve Propaganda),Balkanlar'da Siyasal İletişim: 1990- (Savaşlar ve İletişim),Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1945-1990 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Tek Adam Dönemi İletişim),Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1990- (Arap Baharı ve Dijital Çağ),Yeni Medya ve Yeni Toplumsal Hareketler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.2.Farklı siyasal iletişim kavrayışlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5.Medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümler. | 10, 16, 9 | A |
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Siyasal iletişimin temel aktörlerini ayırt eder. | 10, 9 | A |
2. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal iletişim nedir? | |
2 | Tarihte Siyasal İletişim Örnekleri (Modern Öncesi Dönem: Kahveler, Kulüpler, Osmanlı Modernleşmesi ve İletişim, Karikatürler) | |
3 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1923-1945 | |
4 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1950-1980 (Lider Siyaseti, Karizmatik Otorite, Partiler, Dernekler, Devlet Kurumları) | |
5 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1980-2001 (Radyo Televizyon Dönemi, Seçim Kampanyaları) | |
6 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 2001- (Dijital Çağ, Sosyal Medya) | |
7 | Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda) | |
8 | Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Seçimler) | |
9 | Avrupa ve ABD'de Seçimler ve Kampanyalar: 2001- (Sosyal Medya, Dijital Çağ) | |
10 | Balkanlar'da Seçimler ve Kampanyalar: 1945- (Soğuk Savaş ve Propaganda) | |
11 | Balkanlar'da Siyasal İletişim: 1990- (Savaşlar ve İletişim) | |
12 | Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1945-1990 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Tek Adam Dönemi İletişim) | |
13 | Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1990- (Arap Baharı ve Dijital Çağ) | |
14 | Yeni Medya ve Yeni Toplumsal Hareketler |
Kaynak |
Aysel Aziz (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Slayt Sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(175/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASAL İLETİŞİM UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali ERKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Siyasal iletişimi tarihsel gelişim süreci içerisinde ana akım ve eleştirel boyutlarıyla ele alarak, liberal demokrasilerde siyasal iletişimin kurumsallaşmasını ve geçirdiği dönüşümü tanımlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Siyasal iletişim nedir?,Tarihte Siyasal İletişim Örnekleri (Modern Öncesi Dönem: Kahveler, Kulüpler, Osmanlı Modernleşmesi ve İletişim, Karikatürler),Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1923-1945,Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1950-1980 (Lider Siyaseti, Karizmatik Otorite, Partiler, Dernekler, Devlet Kurumları),Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1980-2001 (Radyo Televizyon Dönemi, Seçim Kampanyaları),Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 2001- (Dijital Çağ, Sosyal Medya),Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda),Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Seçimler),Avrupa ve ABD'de Seçimler ve Kampanyalar: 2001- (Sosyal Medya, Dijital Çağ),Balkanlar'da Seçimler ve Kampanyalar: 1945- (Soğuk Savaş ve Propaganda),Balkanlar'da Siyasal İletişim: 1990- (Savaşlar ve İletişim),Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1945-1990 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Tek Adam Dönemi İletişim),Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1990- (Arap Baharı ve Dijital Çağ),Yeni Medya ve Yeni Toplumsal Hareketler ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.2.Farklı siyasal iletişim kavrayışlarını açıklar. | 10, 16, 9 | A |
5.Medya ve siyaset arasındaki ilişkileri doğru bir şekilde çözümler. | 10, 16, 9 | A |
1. Siyaset ve iletişim kavramları arasındaki bağlantıları açıklar. | 10, 16, 9 | A |
1.1. Siyasal iletişimin temel aktörlerini ayırt eder. | 10, 9 | A |
2. Siyasal iletişime yönelik ana akım ve eleştirel yaklaşımların temel iddialarını ayırt eder. | 10, 16, 9 | A |
3. Liberal demokrasilerde siyasal iletişimin tarihsel gelişimini ve kurumlaşma sürecini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
4. Siyasal iletişimin politik meşruiyetin sağlanmasındaki rolünü analiz eder. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Siyasal iletişim nedir? | |
2 | Tarihte Siyasal İletişim Örnekleri (Modern Öncesi Dönem: Kahveler, Kulüpler, Osmanlı Modernleşmesi ve İletişim, Karikatürler) | |
3 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1923-1945 | |
4 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1950-1980 (Lider Siyaseti, Karizmatik Otorite, Partiler, Dernekler, Devlet Kurumları) | |
5 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 1980-2001 (Radyo Televizyon Dönemi, Seçim Kampanyaları) | |
6 | Türkiye'de Siyasal İletişim Örnekleri: 2001- (Dijital Çağ, Sosyal Medya) | |
7 | Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda) | |
8 | Avrupa ve ABD'de Siyasal İletişim Örnekleri:1945-2001 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Seçimler) | |
9 | Avrupa ve ABD'de Seçimler ve Kampanyalar: 2001- (Sosyal Medya, Dijital Çağ) | |
10 | Balkanlar'da Seçimler ve Kampanyalar: 1945- (Soğuk Savaş ve Propaganda) | |
11 | Balkanlar'da Siyasal İletişim: 1990- (Savaşlar ve İletişim) | |
12 | Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1945-1990 (Soğuk Savaş ve Propaganda, Tek Adam Dönemi İletişim) | |
13 | Ortadoğu'da Siyasal İletişim: 1990- (Arap Baharı ve Dijital Çağ) | |
14 | Yeni Medya ve Yeni Toplumsal Hareketler |
Kaynak |
Aysel Aziz (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara |
Slayt Sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | ||||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |