Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTLEŞME VE ÇEVRE POLİTİKALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, kentleşme ve çevre ile ilgili temel kavram incelemek, kentleşmenin tarihsel gelişimini ve arkasında yer alan temel dinamikleri kavramak, ilgili kuramları inceleyerek kentleşme ve çevre politikalarını analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kentleşme ve çevre ile ilgili temel kavramlar,Kentleşmenin nedenleri ve tarihsel gelişimi,Türkiye'de kentleşmenin gelişimi ve politikalar,Kent kuramları,Kent kuramları,Kent planlaması kuramları ,Kent planlama süreci, temel nitelikleri ilkeler ,Konut politikası ,Türkiye'de konut politikasının gelişimi,Gecekondu sorunu ve politikalar ,Afet politikası,Çevre ile ilgili kavramlar ve çevre soruları ,Çevre sorunları ve politikaları,Çevre sorunları ve politikaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kır kent ayrımı ve kentleşme sürecine etki eden dinamikleri açıklar. | 13, 16, 4, 9 | A |
2. Farklı kent kuramlarını çerçevesinde kentleşme süreçlerini analiz eder. | 13, 14, 16, 4, 9 | A |
3. Farklı kuramlar çerçevesinde kent planlama sürecini analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A |
4. Kentleşme süreci meydana gelen konut stoku sorunu ve meydana gelen gecekondulaşma sürecini analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A |
5. Afete öncesi ve sonrası için yapılabilecek politikaları kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A |
6. Çevre sorunları ile mücadele için politika önerileri sunar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentleşme ve çevre ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Kentleşmenin nedenleri ve tarihsel gelişimi | |
3 | Türkiye'de kentleşmenin gelişimi ve politikalar | |
4 | Kent kuramları | |
5 | Kent kuramları | |
6 | Kent planlaması kuramları | |
7 | Kent planlama süreci, temel nitelikleri ilkeler | |
8 | Konut politikası | |
9 | Türkiye'de konut politikasının gelişimi | |
10 | Gecekondu sorunu ve politikalar | |
11 | Afet politikası | |
12 | Çevre ile ilgili kavramlar ve çevre soruları | |
13 | Çevre sorunları ve politikaları | |
14 | Çevre sorunları ve politikaları |
Kaynak |
Keleş, R. (2021). Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara. Keleş, R. , Hamamcı, C., Çoban, A. (2016). Çevre Politikası, İmge Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(147/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KENTLEŞME VE ÇEVRE POLİTİKALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Arzu DİLAVEROĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, kentleşme ve çevre ile ilgili temel kavram incelemek, kentleşmenin tarihsel gelişimini ve arkasında yer alan temel dinamikleri kavramak, ilgili kuramları inceleyerek kentleşme ve çevre politikalarını analiz etmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kentleşme ve çevre ile ilgili temel kavramlar,Kentleşmenin nedenleri ve tarihsel gelişimi,Türkiye'de kentleşmenin gelişimi ve politikalar,Kent kuramları,Kent kuramları,Kent planlaması kuramları ,Kent planlama süreci, temel nitelikleri ilkeler ,Konut politikası ,Türkiye'de konut politikasının gelişimi,Gecekondu sorunu ve politikalar ,Afet politikası,Çevre ile ilgili kavramlar ve çevre soruları ,Çevre sorunları ve politikaları,Çevre sorunları ve politikaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kır kent ayrımı ve kentleşme sürecine etki eden dinamikleri açıklar. | 13, 16, 4, 9 | A |
2. Farklı kent kuramlarını çerçevesinde kentleşme süreçlerini analiz eder. | 13, 14, 16, 4, 9 | A |
3. Farklı kuramlar çerçevesinde kent planlama sürecini analiz eder. | 13, 16, 4, 9 | A |
4. Kentleşme süreci meydana gelen konut stoku sorunu ve meydana gelen gecekondulaşma sürecini analiz eder. | 10, 13, 16, 9 | A |
5. Afete öncesi ve sonrası için yapılabilecek politikaları kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A |
6. Çevre sorunları ile mücadele için politika önerileri sunar. | 10, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kentleşme ve çevre ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Kentleşmenin nedenleri ve tarihsel gelişimi | |
3 | Türkiye'de kentleşmenin gelişimi ve politikalar | |
4 | Kent kuramları | |
5 | Kent kuramları | |
6 | Kent planlaması kuramları | |
7 | Kent planlama süreci, temel nitelikleri ilkeler | |
8 | Konut politikası | |
9 | Türkiye'de konut politikasının gelişimi | |
10 | Gecekondu sorunu ve politikalar | |
11 | Afet politikası | |
12 | Çevre ile ilgili kavramlar ve çevre soruları | |
13 | Çevre sorunları ve politikaları | |
14 | Çevre sorunları ve politikaları |
Kaynak |
Keleş, R. (2021). Kentleşme Politikası, İmge Kitabevi, Ankara. Keleş, R. , Hamamcı, C., Çoban, A. (2016). Çevre Politikası, İmge Kitabevi. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetiminin araştırma ve uygulamaya yönelik alanlarının temel kavramlarını ve bu alanın temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Siyaset, siyasal sistem, anayasa, kamu yönetimi ile ilgili olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir; bu alanda yaşanan gelişme ve sorunların nedenlerini kavrar, çözüm getirebilir ve sistematik düşünebilir. | X | |||||
3 | Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütleri ve siyasal parti örgütlerinde, teşkilatlanma, stratejik planlama, politika tasarımı, proje üretme, denetim, karar alma, uygulama ve performans değerlendirme süreçlerinde görev alabilir. | X | |||||
4 | Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanlarında sosyal ve doğal sistemlerden kaynaklanan karmaşıklıklarla, olgu ve değerlere ilişkin belirsizliklerle baş edebilir. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili problemlerin çözümü için kurulan bir ekibin parçası olarak etkinliklerde bulunur, plan ve program yaparak etkinlikleri yönetebilir; akademik araştırma yapabilir. | X | |||||
6 | Çalıştığı alanda veri toplar, bu verileri bilişim teknolojilerini etkin kullanarak analizeder, değerlendirir ve eleştirel olarak yorumlayabilir. | X | |||||
7 | Yöneticilerin gereksinim duyacakları, ekonomi, işletme, uluslararası ilişkiler, iletişim gibi alanlarda temel kavramları, yöntem ve teknikleri kullanabilir. | X | |||||
8 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir. | ||||||
9 | Sürekli öğrenmeye açık olarak, olguları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | X | |||||
10 | Sosyal sorumluluk üstlenerek, gönüllük temelinde proje geliştirir ve bu tür etkinliklerde görev alır. | X | |||||
11 | Etik değerlere bağlı, insan hakları bilincine sahip, insanlar arasında iletişime açık ve ortak çalışma eğilimi ile hareket edebilir. | X | |||||
12 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarında modern yönetim teknik ve araçlarını kullanarak yüksek performanslı örgütler oluşturur. | X | |||||
13 | Politika sürecinde diğer grup ve kurumların katılımını sağlar, yönetişime açık karar alır ve müzakere sürecini işletebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |